Podívejte se, jak se Ford Mustang Cobra Jet divoce staví na zadní

Jako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnější tuhou zadní nápravu. Ford slibuje akceleraci 0-400 m přibližně za osm sekund.

Ford využil tuningového veletrhu SEMA 2015 v Las Vegas k představení nového Mustangu Cobra Jet. Není to nějaký „tovární tuning“ do provozu, ale závodní dragster. O nejrychlejší časy bude bojovat ve třídách NHRA Stock a Super Stock.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mustang Cobra Jet je závodní dragster

Proto je Ford Mustang Cobra Jet vybaven skořepinovými sedadly Corbeau, pětibodovými pásy, ochrannou klecí a zadní rampou s pomocnými kolečky (neboli wheelie bar), která zabraňuje převrácení vozu „na záda“. Jako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnější tuhou zadní nápravu namísto víceprvkové.  

Shelby GT350R Mustang je zatím nejostřejší verzí nového Mustangu

Shelby GT350R Mustang je zatím nejostřejší verzí nového Mustangu

Technické údaje Ford nezveřejňuje. Uvádí ale, že motor je 75 % motoru tvoří součásti ze sériového osmiválce 5,0 l, který pohání Mustang GT. Je tu ovšem „drobnost“ v podobě kompresoru. Ford slibuje akceleraci 0-400 m přibližně za osm sekund. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klíčem k úspěchu na drag stripu je pořádně zahřát pneumatiky; wheelie bar zde opravdu není jen na ozdobu…

Auto se prodává jako sportovní náčiní bez identifikačního čísla (VIN). Ford si za něj naúčtuje 99 990 dolarů (2 472 000 Kč), dalších 1995 dolarů byste museli přihodit za barevné polepy a na stejnou částku vyjde i wheelie bar. 

Ford letos vyrobí pouze 50 Mustangů Cobra Jet – jednu polovinu v bílém odstínu Oxford, druhou v modré Deep Impact.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský