Podívejte se, jak se Ford Mustang Cobra Jet divoce staví na zadní

Jako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnější tuhou zadní nápravu. Ford slibuje akceleraci 0-400 m přibližně za osm sekund.

Ford využil tuningového veletrhu SEMA 2015 v Las Vegas k představení nového Mustangu Cobra Jet. Není to nějaký „tovární tuning“ do provozu, ale závodní dragster. O nejrychlejší časy bude bojovat ve třídách NHRA Stock a Super Stock.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mustang Cobra Jet je závodní dragster

Proto je Ford Mustang Cobra Jet vybaven skořepinovými sedadly Corbeau, pětibodovými pásy, ochrannou klecí a zadní rampou s pomocnými kolečky (neboli wheelie bar), která zabraňuje převrácení vozu „na záda“. Jako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnější tuhou zadní nápravu namísto víceprvkové.  

Shelby GT350R Mustang je zatím nejostřejší verzí nového Mustangu

Shelby GT350R Mustang je zatím nejostřejší verzí nového Mustangu

Technické údaje Ford nezveřejňuje. Uvádí ale, že motor je 75 % motoru tvoří součásti ze sériového osmiválce 5,0 l, který pohání Mustang GT. Je tu ovšem „drobnost“ v podobě kompresoru. Ford slibuje akceleraci 0-400 m přibližně za osm sekund. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klíčem k úspěchu na drag stripu je pořádně zahřát pneumatiky; wheelie bar zde opravdu není jen na ozdobu…

Auto se prodává jako sportovní náčiní bez identifikačního čísla (VIN). Ford si za něj naúčtuje 99 990 dolarů (2 472 000 Kč), dalších 1995 dolarů byste museli přihodit za barevné polepy a na stejnou částku vyjde i wheelie bar. 

Ford letos vyrobí pouze 50 Mustangů Cobra Jet – jednu polovinu v bílém odstínu Oxford, druhou v modré Deep Impact.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků