Podívejte se, jak se Ford Mustang Cobra Jet divoce staví na zadní

Jako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnější tuhou zadní nápravu. Ford slibuje akceleraci 0-400 m přibližně za osm sekund.

Ford využil tuningového veletrhu SEMA 2015 v Las Vegas k představení nového Mustangu Cobra Jet. Není to nějaký „tovární tuning“ do provozu, ale závodní dragster. O nejrychlejší časy bude bojovat ve třídách NHRA Stock a Super Stock.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mustang Cobra Jet je závodní dragster

Proto je Ford Mustang Cobra Jet vybaven skořepinovými sedadly Corbeau, pětibodovými pásy, ochrannou klecí a zadní rampou s pomocnými kolečky (neboli wheelie bar), která zabraňuje převrácení vozu „na záda“. Jako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnější tuhou zadní nápravu namísto víceprvkové.  

Shelby GT350R Mustang je zatím nejostřejší verzí nového Mustangu

Shelby GT350R Mustang je zatím nejostřejší verzí nového Mustangu

Technické údaje Ford nezveřejňuje. Uvádí ale, že motor je 75 % motoru tvoří součásti ze sériového osmiválce 5,0 l, který pohání Mustang GT. Je tu ovšem „drobnost“ v podobě kompresoru. Ford slibuje akceleraci 0-400 m přibližně za osm sekund. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klíčem k úspěchu na drag stripu je pořádně zahřát pneumatiky; wheelie bar zde opravdu není jen na ozdobu…

Auto se prodává jako sportovní náčiní bez identifikačního čísla (VIN). Ford si za něj naúčtuje 99 990 dolarů (2 472 000 Kč), dalších 1995 dolarů byste museli přihodit za barevné polepy a na stejnou částku vyjde i wheelie bar. 

Ford letos vyrobí pouze 50 Mustangů Cobra Jet – jednu polovinu v bílém odstínu Oxford, druhou v modré Deep Impact.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků