Podívejte se, jak se Ford Mustang Cobra Jet divoce staví na zadní

Jako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnější tuhou zadní nápravu. Ford slibuje akceleraci 0-400 m přibližně za osm sekund.
Podívejte se, jak se Ford Mustang Cobra Jet divoce staví na zadní

Ford využil tuningového veletrhu SEMA 2015 v Las Vegas k představení nového Mustangu Cobra Jet. Není to nějaký „tovární tuning“ do provozu, ale závodní dragster. O nejrychlejší časy bude bojovat ve třídách NHRA Stock a Super Stock.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mustang Cobra Jet je závodní dragster

Proto je Ford Mustang Cobra Jet vybaven skořepinovými sedadly Corbeau, pětibodovými pásy, ochrannou klecí a zadní rampou s pomocnými kolečky (neboli wheelie bar), která zabraňuje převrácení vozu „na záda“. Jako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnější tuhou zadní nápravu namísto víceprvkové.  

Design | Technika | Americká auta | Ford | Sportovní auta | Premiéry

Shelby GT350R Mustang je zatím nejostřejší verzí nového Mustangu

Technické údaje Ford nezveřejňuje. Uvádí ale, že motor je 75 % motoru tvoří součásti ze sériového osmiválce 5,0 l, který pohání Mustang GT. Je tu ovšem „drobnost“ v podobě kompresoru. Ford slibuje akceleraci 0-400 m přibližně za osm sekund. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klíčem k úspěchu na drag stripu je pořádně zahřát pneumatiky; wheelie bar zde opravdu není jen na ozdobu…

Auto se prodává jako sportovní náčiní bez identifikačního čísla (VIN). Ford si za něj naúčtuje 99 990 dolarů (2 472 000 Kč), dalších 1995 dolarů byste museli přihodit za barevné polepy a na stejnou částku vyjde i wheelie bar. 

Ford letos vyrobí pouze 50 Mustangů Cobra Jet – jednu polovinu v bílém odstínu Oxford, druhou v modré Deep Impact.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 159 234 km
Cena: 139 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 153 578 km
Cena: 130 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků