Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Jeden pohled do zákulisí výroby automobilů Porsche jsme tu už měli, když nám značka nabídla prohlídku ruční výroby supersportu 918 Spyder. Nyní nám Porsche umožňuje podívat se detailně na klasickou techniku – ploché šestiválce určené pro ikonický model 911.

Na částečně ruční a částečně strojové výrobě motoru svým způsobem nic novátorského není. Když se půjdete podívat na exkurzi na montáž tříválců v Mladé Boleslavi, uvidíte prakticky totéž. Ale znáte to, stačí na něco nalepit logo Porsche a hned je to zajímavější.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

V současné době Porsche vyrábí hned několik motorů pro model 911. Vedle standardního šestiválce 3,4 l o výkonu 257 kW a točivém momentu 390 Nm pro model Carrera je to samozřejmě i větší jednotka 3,8 l o výkonu 294 kW a točivém momentu 440 Nm ve verzi Carrera S. Z objemnějšího motoru vychází i jednotka pro GT3 a také přeplňované verze pro Turbo a Turbo S.

Automobilka Porsche si sice v roce 2014 utržila s motorem pro 911 GT3 pěknou ostudu, ale už je prý všechno vyřešeno. Navíc historicky patří právě Porsche 911 k nejspolehlivějším autům na světě.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků