Podívejte se, jak Porsche Classic zrestaurovalo 911 2.5 S/T, vítěze Le Mans

Tohle auto mělo zamířit do šrotu. Naštěstí ho zachránili mechanici Porsche Classic a udělali z něj výstavní kus.

Na show Techno Classica v Essenu se představil zrenovovaný závodní speciál Porsche 911 2.5 S/T, který vyhrál ve své třídě 24 h Le Mans v roce 1972. Specialistům v Porsche Classic dala renovace vozu zabrat dlouhé dva roky, takže si asi dovedete představit, kolik to muselo stát. O ceně se logicky nikdo nezmiňuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rekonstrukce v dílnách Porsche Classic trvala dlouhé dva roky. Historická hodnota závodního speciálu, kterých se vyrobilo jen 24, je velmi vysoká a byla by škoda ho odhodit do šrotu

Toto Porsche 911 2.5 S/T bylo objeveno před několika lety v zoufalém stavu u sběratele v USA. Normálně by taková 911 asi putovala do šrotu, protože na světě je běžných modelů dost. Ale těchto závodních speciálů, které jsou založené na modelu 2.4 S Coupé, vzniklo jen 24.

Porsche 924 (1976 – 1988): Měl to být Volkswagen Scirocco

Porsche 924 (1976 – 1988): Měl to být Volkswagen Scirocco

Model 911 2.5 S/T byl vyvinut jako zákaznický závodní speciál pro skupinu 3 a 4. Stál tehdejších 49 680 německých marek. Vůz si v roce 1971 pořídil americký závodník Michael „Mike“ Keyser a už v roce 1972 spolu se závodníkem Jürgenem Barthem vyhráli Le Mans ve své třídě.

Auto startovalo i v dalších vytrvalostních podnicích, ale postupem času toho mělo za sebou víc a víc, prošlo si několika nehodami a protože to nebyla leštěnka, vše se opravovalo narychlo a na koleni. Nakonec vůz (nebo spíš to, co z něj zbylo), skončil pohozený za garáží. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky