Podívejte se, jak Porsche Classic zrestaurovalo 911 2.5 S/T, vítěze Le Mans

Tohle auto mělo zamířit do šrotu. Naštěstí ho zachránili mechanici Porsche Classic a udělali z něj výstavní kus.

Na show Techno Classica v Essenu se představil zrenovovaný závodní speciál Porsche 911 2.5 S/T, který vyhrál ve své třídě 24 h Le Mans v roce 1972. Specialistům v Porsche Classic dala renovace vozu zabrat dlouhé dva roky, takže si asi dovedete představit, kolik to muselo stát. O ceně se logicky nikdo nezmiňuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rekonstrukce v dílnách Porsche Classic trvala dlouhé dva roky. Historická hodnota závodního speciálu, kterých se vyrobilo jen 24, je velmi vysoká a byla by škoda ho odhodit do šrotu

Toto Porsche 911 2.5 S/T bylo objeveno před několika lety v zoufalém stavu u sběratele v USA. Normálně by taková 911 asi putovala do šrotu, protože na světě je běžných modelů dost. Ale těchto závodních speciálů, které jsou založené na modelu 2.4 S Coupé, vzniklo jen 24.

Porsche 924 (1976 – 1988): Měl to být Volkswagen Scirocco

Porsche 924 (1976 – 1988): Měl to být Volkswagen Scirocco

Model 911 2.5 S/T byl vyvinut jako zákaznický závodní speciál pro skupinu 3 a 4. Stál tehdejších 49 680 německých marek. Vůz si v roce 1971 pořídil americký závodník Michael „Mike“ Keyser a už v roce 1972 spolu se závodníkem Jürgenem Barthem vyhráli Le Mans ve své třídě.

Auto startovalo i v dalších vytrvalostních podnicích, ale postupem času toho mělo za sebou víc a víc, prošlo si několika nehodami a protože to nebyla leštěnka, vše se opravovalo narychlo a na koleni. Nakonec vůz (nebo spíš to, co z něj zbylo), skončil pohozený za garáží. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků