Podívejte se, jak Porsche Classic zrestaurovalo 911 2.5 S/T, vítěze Le Mans

Tohle auto mělo zamířit do šrotu. Naštěstí ho zachránili mechanici Porsche Classic a udělali z něj výstavní kus.

Na show Techno Classica v Essenu se představil zrenovovaný závodní speciál Porsche 911 2.5 S/T, který vyhrál ve své třídě 24 h Le Mans v roce 1972. Specialistům v Porsche Classic dala renovace vozu zabrat dlouhé dva roky, takže si asi dovedete představit, kolik to muselo stát. O ceně se logicky nikdo nezmiňuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rekonstrukce v dílnách Porsche Classic trvala dlouhé dva roky. Historická hodnota závodního speciálu, kterých se vyrobilo jen 24, je velmi vysoká a byla by škoda ho odhodit do šrotu

Toto Porsche 911 2.5 S/T bylo objeveno před několika lety v zoufalém stavu u sběratele v USA. Normálně by taková 911 asi putovala do šrotu, protože na světě je běžných modelů dost. Ale těchto závodních speciálů, které jsou založené na modelu 2.4 S Coupé, vzniklo jen 24.

Porsche 924 (1976 – 1988): Měl to být Volkswagen Scirocco

Porsche 924 (1976 – 1988): Měl to být Volkswagen Scirocco

Model 911 2.5 S/T byl vyvinut jako zákaznický závodní speciál pro skupinu 3 a 4. Stál tehdejších 49 680 německých marek. Vůz si v roce 1971 pořídil americký závodník Michael „Mike“ Keyser a už v roce 1972 spolu se závodníkem Jürgenem Barthem vyhráli Le Mans ve své třídě.

Auto startovalo i v dalších vytrvalostních podnicích, ale postupem času toho mělo za sebou víc a víc, prošlo si několika nehodami a protože to nebyla leštěnka, vše se opravovalo narychlo a na koleni. Nakonec vůz (nebo spíš to, co z něj zbylo), skončil pohozený za garáží. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků