Porsche 911 2.5 S/T zamířilo v roce 1971 do USA. O rok později vyhrálo ve své třídě 24 h Le Mans.

Porsche 911 2.5 S/T zamířilo v roce 1971 do USA. O rok později vyhrálo ve své třídě 24 h Le Mans.

Takhle auto vypadalo po tom, co ho objevili specialisté Porsche. Mělo namířeno do šrotu.

Takhle auto vypadalo po tom, co ho objevili specialisté Porsche. Mělo namířeno do šrotu.

A takhle vypadá zrenovovaná 911 2.5 S/T nyní. Porsche Classic na něm pracovalo dva roky.

A takhle vypadá zrenovovaná 911 2.5 S/T nyní. Porsche Classic na něm pracovalo dva roky.

Porsche 911 2.5 S/T

Porsche 911 2.5 S/T

Porsche 911 2.5 S/T

Porsche 911 2.5 S/T

Porsche 911 2.5 S/T

Porsche 911 2.5 S/T

Porsche 911 2.5 S/T

Porsche 911 2.5 S/T

Porsche 911 2.5 S/T

Porsche 911 2.5 S/T

Takhle auto vypadalo po tom, co ho objevili specialisté Porsche. Mělo namířeno do šrotu.
A takhle vypadá zrenovovaná 911 2.5 S/T nyní. Porsche Classic na něm pracovalo dva roky.
Porsche 911 2.5 S/T
Porsche 911 2.5 S/T
8
Fotogalerie

Podívejte se, jak Porsche Classic zrestaurovalo 911 2.5 S/T, vítěze Le Mans

Tohle auto mělo zamířit do šrotu. Naštěstí ho zachránili mechanici Porsche Classic a udělali z něj výstavní kus.

Na show Techno Classica v Essenu se představil zrenovovaný závodní speciál Porsche 911 2.5 S/T, který vyhrál ve své třídě 24 h Le Mans v roce 1972. Specialistům v Porsche Classic dala renovace vozu zabrat dlouhé dva roky, takže si asi dovedete představit, kolik to muselo stát. O ceně se logicky nikdo nezmiňuje.

S16_0127_fine.jpgS16_0133.jpgS16_0129_fine.jpg
Rekonstrukce v dílnách Porsche Classic trvala dlouhé dva roky. Historická hodnota závodního speciálu, kterých se vyrobilo jen 24, je velmi vysoká a byla by škoda ho odhodit do šrotu

Toto Porsche 911 2.5 S/T bylo objeveno před několika lety v zoufalém stavu u sběratele v USA. Normálně by taková 911 asi putovala do šrotu, protože na světě je běžných modelů dost. Ale těchto závodních speciálů, které jsou založené na modelu 2.4 S Coupé, vzniklo jen 24.

Model 911 2.5 S/T byl vyvinut jako zákaznický závodní speciál pro skupinu 3 a 4. Stál tehdejších 49 680 německých marek. Vůz si v roce 1971 pořídil americký závodník Michael „Mike“ Keyser a už v roce 1972 spolu se závodníkem Jürgenem Barthem vyhráli Le Mans ve své třídě.

Auto startovalo i v dalších vytrvalostních podnicích, ale postupem času toho mělo za sebou víc a víc, prošlo si několika nehodami a protože to nebyla leštěnka, vše se opravovalo narychlo a na koleni. Nakonec vůz (nebo spíš to, co z něj zbylo), skončil pohozený za garáží. 

S16_0126_fine.jpgS16_0128_fine.jpgS16_0130_fine.jpgS16_0131_fine.jpgS16_0132_fine.jpg

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud