Podívejte se, jak Porsche Classic zrestaurovalo 911 2.5 S/T, vítěze Le Mans

Tohle auto mělo zamířit do šrotu. Naštěstí ho zachránili mechanici Porsche Classic a udělali z něj výstavní kus.

Na show Techno Classica v Essenu se představil zrenovovaný závodní speciál Porsche 911 2.5 S/T, který vyhrál ve své třídě 24 h Le Mans v roce 1972. Specialistům v Porsche Classic dala renovace vozu zabrat dlouhé dva roky, takže si asi dovedete představit, kolik to muselo stát. O ceně se logicky nikdo nezmiňuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rekonstrukce v dílnách Porsche Classic trvala dlouhé dva roky. Historická hodnota závodního speciálu, kterých se vyrobilo jen 24, je velmi vysoká a byla by škoda ho odhodit do šrotu

Toto Porsche 911 2.5 S/T bylo objeveno před několika lety v zoufalém stavu u sběratele v USA. Normálně by taková 911 asi putovala do šrotu, protože na světě je běžných modelů dost. Ale těchto závodních speciálů, které jsou založené na modelu 2.4 S Coupé, vzniklo jen 24.

Porsche 924 (1976 – 1988): Měl to být Volkswagen Scirocco

Porsche 924 (1976 – 1988): Měl to být Volkswagen Scirocco

Model 911 2.5 S/T byl vyvinut jako zákaznický závodní speciál pro skupinu 3 a 4. Stál tehdejších 49 680 německých marek. Vůz si v roce 1971 pořídil americký závodník Michael „Mike“ Keyser a už v roce 1972 spolu se závodníkem Jürgenem Barthem vyhráli Le Mans ve své třídě.

Auto startovalo i v dalších vytrvalostních podnicích, ale postupem času toho mělo za sebou víc a víc, prošlo si několika nehodami a protože to nebyla leštěnka, vše se opravovalo narychlo a na koleni. Nakonec vůz (nebo spíš to, co z něj zbylo), skončil pohozený za garáží. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků