Podívejte se, jak Lotus 3-Eleven stanovil rekord na Hockenheimu

Německý magazín Sport Auto už nějakou dobu zkouší různá sportovní auta na Hockenheimu a měří časy, které s nimi zajede. Takovými testy už prošla jména typu Ferrari 488 GTB, Porsche 911 GT3 RS nebo dokonce Porsche 918 Spyder. Žádný z těchto supersportů ale na okruhu nepředvedl to, co Lotus 3-Eleven.

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Christian Gebhardt zajel s Lotusem 3-Eleven čas 1:06,2. Lotus tak o desetinu sekundy předstihl Porsche 918 Spyder a o rovnou sekundu aktuálně třetí Gumpert Apollo. Samotná automobilka tento čas komentuje jako velmi zajímavý vzhledem k tomu, že na autě byly standardní silniční pneumatiky a že se teplota pohybovala pod osmi stupni. Okruhovou jízdu s tímto Lotusem si můžete prohlédnout na přiloženém videu.

Lotus 3-Eleven je nejrychlejší stroj, jaký kdy Lotus vyrobil. Vůz váží pouze 900 kg, nicméně jeho šestiválcový motor disponuje parametry 343 kW (466 k) a 525 Nm. Sprint na 100 km/h zvládne za 3 s a maximálně jede až 290 km/h. Lotus ovšem nevyrobí více než 311 exemplářů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků