Podívejte se, jak Lotus 3-Eleven stanovil rekord na Hockenheimu

Německý magazín Sport Auto už nějakou dobu zkouší různá sportovní auta na Hockenheimu a měří časy, které s nimi zajede. Takovými testy už prošla jména typu Ferrari 488 GTB, Porsche 911 GT3 RS nebo dokonce Porsche 918 Spyder. Žádný z těchto supersportů ale na okruhu nepředvedl to, co Lotus 3-Eleven.

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Christian Gebhardt zajel s Lotusem 3-Eleven čas 1:06,2. Lotus tak o desetinu sekundy předstihl Porsche 918 Spyder a o rovnou sekundu aktuálně třetí Gumpert Apollo. Samotná automobilka tento čas komentuje jako velmi zajímavý vzhledem k tomu, že na autě byly standardní silniční pneumatiky a že se teplota pohybovala pod osmi stupni. Okruhovou jízdu s tímto Lotusem si můžete prohlédnout na přiloženém videu.

Lotus 3-Eleven je nejrychlejší stroj, jaký kdy Lotus vyrobil. Vůz váží pouze 900 kg, nicméně jeho šestiválcový motor disponuje parametry 343 kW (466 k) a 525 Nm. Sprint na 100 km/h zvládne za 3 s a maximálně jede až 290 km/h. Lotus ovšem nevyrobí více než 311 exemplářů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků