Podívejte se, jak Lotus 3-Eleven stanovil rekord na Hockenheimu

Německý magazín Sport Auto už nějakou dobu zkouší různá sportovní auta na Hockenheimu a měří časy, které s nimi zajede. Takovými testy už prošla jména typu Ferrari 488 GTB, Porsche 911 GT3 RS nebo dokonce Porsche 918 Spyder. Žádný z těchto supersportů ale na okruhu nepředvedl to, co Lotus 3-Eleven.

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Christian Gebhardt zajel s Lotusem 3-Eleven čas 1:06,2. Lotus tak o desetinu sekundy předstihl Porsche 918 Spyder a o rovnou sekundu aktuálně třetí Gumpert Apollo. Samotná automobilka tento čas komentuje jako velmi zajímavý vzhledem k tomu, že na autě byly standardní silniční pneumatiky a že se teplota pohybovala pod osmi stupni. Okruhovou jízdu s tímto Lotusem si můžete prohlédnout na přiloženém videu.

Lotus 3-Eleven je nejrychlejší stroj, jaký kdy Lotus vyrobil. Vůz váží pouze 900 kg, nicméně jeho šestiválcový motor disponuje parametry 343 kW (466 k) a 525 Nm. Sprint na 100 km/h zvládne za 3 s a maximálně jede až 290 km/h. Lotus ovšem nevyrobí více než 311 exemplářů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků