Podívejte se do zákulisí produkce Bugatti Chiron. Značka oslavuje výrobu 200. kusu

Jak to vypadá na produkční lince hypersportovního GT? Milník ve výrobě Chironu teď Bugatti slaví nahlédnutím do zákulisí svého malosériového závodu v Molsheimu.

Bugatti Chiron se pomalu a jistě blíží k polovině své produkční kapacity. Z 500 oznámených vozů totiž nyní závod ve francouzském Molsheimu stačil vyrobit už 200. kus. Automobilka svůj výrobní milník oslavuje nahlédnutím do jeho stavby – exemplářem je dříve oznámená výroční edice Sport „110 ans Bugatti“, kterou zdobí francouzské trikolory a odkazuje na 110letou historii značky.

Bugatti přemýšlí o další modelové řadě. Zvažuje elektrický pohon a netradiční karoserii

Bugatti přemýšlí o další modelové řadě. Zvažuje elektrický pohon a netradiční karoserii

Momentky z produkce zmíněného kusu ukazují nejen obří, čtyřikrát přeplňovaný motor W16, který čeká na zasazení do šasi vozu, ale také třeba holý karbonový monokok, jenž zrovna pracovníci rozbalují, a na montážní lince bude součástí ještě dlouhého procesu stavby.

Jediný exemplář Chironu totiž trvá postavit 10 měsíců. Dvacítka zaměstnanců Bugatti se však věnuje několika vozům najednou. V roce 2017, kdy započala produkce, vzniklo celkem 70 kusů. Minulý rok stihlo vyjet z linky 76 vozů a podle Bugatti bude do konce letošního roku postaveno přes dalších 80 kusů.

Nejdražší auto světa je jen maketa. Bugatti La Voiture Noire bude hotové za dva roky

Nejdražší auto světa je jen maketa. Bugatti La Voiture Noire bude hotové za dva roky

Jen pro zopakování, šestnáctiválec o objemu osmi litrů produkuje v Chironu 1500 koní (1103 kW) a točivý moment 1600 N.m, pracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, pohonem všech kol a zajistí hyper-GT zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,5 vteřiny a maximální rychlost přes 420 km/h.

Dvoustý vyrobený kus ve speciální edici určitě přesáhl základní cenovku 2,65 milionu euro (asi 67 milionů korun). Patřit bude majiteli ze Švýcarska.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků