Jak to vypadá na produkční lince hypersportovního GT? Milník ve výrobě Chironu teď Bugatti slaví nahlédnutím do zákulisí svého malosériového závodu v Molsheimu.
Bugatti Chiron se pomalu a jistě blíží k polovině své produkční kapacity. Z 500 oznámených vozů totiž nyní závod ve francouzském Molsheimu stačil vyrobit už 200. kus. Automobilka svůj výrobní milník oslavuje nahlédnutím do jeho stavby – exemplářem je dříve oznámená výroční edice Sport „110 ans Bugatti“, kterou zdobí francouzské trikolory a odkazuje na 110letou historii značky.
Momentky z produkce zmíněného kusu ukazují nejen obří, čtyřikrát přeplňovaný motor W16, který čeká na zasazení do šasi vozu, ale také třeba holý karbonový monokok, jenž zrovna pracovníci rozbalují, a na montážní lince bude součástí ještě dlouhého procesu stavby.
Jediný exemplář Chironu totiž trvá postavit 10 měsíců. Dvacítka zaměstnanců Bugatti se však věnuje několika vozům najednou. V roce 2017, kdy započala produkce, vzniklo celkem 70 kusů. Minulý rok stihlo vyjet z linky 76 vozů a podle Bugatti bude do konce letošního roku postaveno přes dalších 80 kusů.
Jen pro zopakování, šestnáctiválec o objemu osmi litrů produkuje v Chironu 1500 koní (1103 kW) a točivý moment 1600 N.m, pracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, pohonem všech kol a zajistí hyper-GT zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,5 vteřiny a maximální rychlost přes 420 km/h.
Dvoustý vyrobený kus ve speciální edici určitě přesáhl základní cenovku 2,65 milionu euro (asi 67 milionů korun). Patřit bude majiteli ze Švýcarska.