Podívejte se do zákulisí produkce Bugatti Chiron. Značka oslavuje výrobu 200. kusu

Jak to vypadá na produkční lince hypersportovního GT? Milník ve výrobě Chironu teď Bugatti slaví nahlédnutím do zákulisí svého malosériového závodu v Molsheimu.

Bugatti Chiron se pomalu a jistě blíží k polovině své produkční kapacity. Z 500 oznámených vozů totiž nyní závod ve francouzském Molsheimu stačil vyrobit už 200. kus. Automobilka svůj výrobní milník oslavuje nahlédnutím do jeho stavby – exemplářem je dříve oznámená výroční edice Sport „110 ans Bugatti“, kterou zdobí francouzské trikolory a odkazuje na 110letou historii značky.

Bugatti přemýšlí o další modelové řadě. Zvažuje elektrický pohon a netradiční karoserii

Bugatti přemýšlí o další modelové řadě. Zvažuje elektrický pohon a netradiční karoserii

Momentky z produkce zmíněného kusu ukazují nejen obří, čtyřikrát přeplňovaný motor W16, který čeká na zasazení do šasi vozu, ale také třeba holý karbonový monokok, jenž zrovna pracovníci rozbalují, a na montážní lince bude součástí ještě dlouhého procesu stavby.

Jediný exemplář Chironu totiž trvá postavit 10 měsíců. Dvacítka zaměstnanců Bugatti se však věnuje několika vozům najednou. V roce 2017, kdy započala produkce, vzniklo celkem 70 kusů. Minulý rok stihlo vyjet z linky 76 vozů a podle Bugatti bude do konce letošního roku postaveno přes dalších 80 kusů.

Nejdražší auto světa je jen maketa. Bugatti La Voiture Noire bude hotové za dva roky

Nejdražší auto světa je jen maketa. Bugatti La Voiture Noire bude hotové za dva roky

Jen pro zopakování, šestnáctiválec o objemu osmi litrů produkuje v Chironu 1500 koní (1103 kW) a točivý moment 1600 N.m, pracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, pohonem všech kol a zajistí hyper-GT zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,5 vteřiny a maximální rychlost přes 420 km/h.

Dvoustý vyrobený kus ve speciální edici určitě přesáhl základní cenovku 2,65 milionu euro (asi 67 milionů korun). Patřit bude majiteli ze Švýcarska.

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků