Podívejte se do zákulisí produkce Bugatti Chiron. Značka oslavuje výrobu 200. kusu

Jak to vypadá na produkční lince hypersportovního GT? Milník ve výrobě Chironu teď Bugatti slaví nahlédnutím do zákulisí svého malosériového závodu v Molsheimu.

Bugatti Chiron se pomalu a jistě blíží k polovině své produkční kapacity. Z 500 oznámených vozů totiž nyní závod ve francouzském Molsheimu stačil vyrobit už 200. kus. Automobilka svůj výrobní milník oslavuje nahlédnutím do jeho stavby – exemplářem je dříve oznámená výroční edice Sport „110 ans Bugatti“, kterou zdobí francouzské trikolory a odkazuje na 110letou historii značky.

Bugatti přemýšlí o další modelové řadě. Zvažuje elektrický pohon a netradiční karoserii

Bugatti přemýšlí o další modelové řadě. Zvažuje elektrický pohon a netradiční karoserii

Momentky z produkce zmíněného kusu ukazují nejen obří, čtyřikrát přeplňovaný motor W16, který čeká na zasazení do šasi vozu, ale také třeba holý karbonový monokok, jenž zrovna pracovníci rozbalují, a na montážní lince bude součástí ještě dlouhého procesu stavby.

Jediný exemplář Chironu totiž trvá postavit 10 měsíců. Dvacítka zaměstnanců Bugatti se však věnuje několika vozům najednou. V roce 2017, kdy započala produkce, vzniklo celkem 70 kusů. Minulý rok stihlo vyjet z linky 76 vozů a podle Bugatti bude do konce letošního roku postaveno přes dalších 80 kusů.

Nejdražší auto světa je jen maketa. Bugatti La Voiture Noire bude hotové za dva roky

Nejdražší auto světa je jen maketa. Bugatti La Voiture Noire bude hotové za dva roky

Jen pro zopakování, šestnáctiválec o objemu osmi litrů produkuje v Chironu 1500 koní (1103 kW) a točivý moment 1600 N.m, pracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, pohonem všech kol a zajistí hyper-GT zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,5 vteřiny a maximální rychlost přes 420 km/h.

Dvoustý vyrobený kus ve speciální edici určitě přesáhl základní cenovku 2,65 milionu euro (asi 67 milionů korun). Patřit bude majiteli ze Švýcarska.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků