Podívejte se do zákulisí produkce Bugatti Chiron. Značka oslavuje výrobu 200. kusu

Jak to vypadá na produkční lince hypersportovního GT? Milník ve výrobě Chironu teď Bugatti slaví nahlédnutím do zákulisí svého malosériového závodu v Molsheimu.

Bugatti Chiron se pomalu a jistě blíží k polovině své produkční kapacity. Z 500 oznámených vozů totiž nyní závod ve francouzském Molsheimu stačil vyrobit už 200. kus. Automobilka svůj výrobní milník oslavuje nahlédnutím do jeho stavby – exemplářem je dříve oznámená výroční edice Sport „110 ans Bugatti“, kterou zdobí francouzské trikolory a odkazuje na 110letou historii značky.

Bugatti přemýšlí o další modelové řadě. Zvažuje elektrický pohon a netradiční karoserii

Bugatti přemýšlí o další modelové řadě. Zvažuje elektrický pohon a netradiční karoserii

Momentky z produkce zmíněného kusu ukazují nejen obří, čtyřikrát přeplňovaný motor W16, který čeká na zasazení do šasi vozu, ale také třeba holý karbonový monokok, jenž zrovna pracovníci rozbalují, a na montážní lince bude součástí ještě dlouhého procesu stavby.

Jediný exemplář Chironu totiž trvá postavit 10 měsíců. Dvacítka zaměstnanců Bugatti se však věnuje několika vozům najednou. V roce 2017, kdy započala produkce, vzniklo celkem 70 kusů. Minulý rok stihlo vyjet z linky 76 vozů a podle Bugatti bude do konce letošního roku postaveno přes dalších 80 kusů.

Nejdražší auto světa je jen maketa. Bugatti La Voiture Noire bude hotové za dva roky

Nejdražší auto světa je jen maketa. Bugatti La Voiture Noire bude hotové za dva roky

Jen pro zopakování, šestnáctiválec o objemu osmi litrů produkuje v Chironu 1500 koní (1103 kW) a točivý moment 1600 N.m, pracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, pohonem všech kol a zajistí hyper-GT zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,5 vteřiny a maximální rychlost přes 420 km/h.

Dvoustý vyrobený kus ve speciální edici určitě přesáhl základní cenovku 2,65 milionu euro (asi 67 milionů korun). Patřit bude majiteli ze Švýcarska.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 150 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků