Podívaná pro technické nadšence: Ruční stavba nového TVR Griffith

Tohle jsou tři minuty pro fanoušky odhalené techniky...

Po několika letech strádání je tak trochu trhlá automobilka TVR zpět, konkrétně s novým modelem Griffith. Na něm je zajímavé mimo jiné to, že je kompletně stavěn ručně. Právě tento proces sestavování jednotlivých komponent je zvěčněn na tříminutovém videu se zrychleným záznamem.

Vše začíná pouze holou samonosnou karoserií. Mechanici sestaví i interiér a veškeré komponenty podvozku. Dojde tedy i ke svatbě podvozku s karoserií. Třešničkou na dortu jsou boční výfuky. Bohužel, zveřejněné video nemá jednoznačný konec, jedná se zřejmě o jeden z vůbec prvních předprodukčních kusů, na kterém byli mechanici školeni.

TVR Griffith poprvé v akci. Má brutální zvuk! (+video)

TVR Griffith poprvé v akci. Má brutální zvuk! (+video)

Osmiválec má zdvihový objem pět litrů a znáte jej ze současného Fordu Mustang GT. Dodává jej ale Cosworth. S atmosférickým plněním dává 500 koňských sil. Griffith váží i díky karbonovým dílům 1250 kilogramů, má pohon zadních kol a manuální převodovku.

Na stovku zrychlí pod čtyři sekundy a maximální rychlost činí 322 kilometrů za hodinu. Jako první vůz obdrží pět stovek zákazníků, kteří složili zálohu na úvodní produkční edici.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků