Podívaná pro technické nadšence: Ruční stavba nového TVR Griffith

Tohle jsou tři minuty pro fanoušky odhalené techniky...

Po několika letech strádání je tak trochu trhlá automobilka TVR zpět, konkrétně s novým modelem Griffith. Na něm je zajímavé mimo jiné to, že je kompletně stavěn ručně. Právě tento proces sestavování jednotlivých komponent je zvěčněn na tříminutovém videu se zrychleným záznamem.

Vše začíná pouze holou samonosnou karoserií. Mechanici sestaví i interiér a veškeré komponenty podvozku. Dojde tedy i ke svatbě podvozku s karoserií. Třešničkou na dortu jsou boční výfuky. Bohužel, zveřejněné video nemá jednoznačný konec, jedná se zřejmě o jeden z vůbec prvních předprodukčních kusů, na kterém byli mechanici školeni.

TVR Griffith poprvé v akci. Má brutální zvuk! (+video)

TVR Griffith poprvé v akci. Má brutální zvuk! (+video)

Osmiválec má zdvihový objem pět litrů a znáte jej ze současného Fordu Mustang GT. Dodává jej ale Cosworth. S atmosférickým plněním dává 500 koňských sil. Griffith váží i díky karbonovým dílům 1250 kilogramů, má pohon zadních kol a manuální převodovku.

Na stovku zrychlí pod čtyři sekundy a maximální rychlost činí 322 kilometrů za hodinu. Jako první vůz obdrží pět stovek zákazníků, kteří složili zálohu na úvodní produkční edici.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Mercedes V Marco Polo Horizon: Když chcete víkend vozit s sebou

Mercedes-Benz V250d 4M Marco Polo Horizon

Našel Mercedes skulinu na trhu obytných dodávek?

12.  4.  2018 | Milan Lažanský | 4 příspěvky