Podívaná pro technické nadšence: Ruční stavba nového TVR Griffith

Tohle jsou tři minuty pro fanoušky odhalené techniky...

Po několika letech strádání je tak trochu trhlá automobilka TVR zpět, konkrétně s novým modelem Griffith. Na něm je zajímavé mimo jiné to, že je kompletně stavěn ručně. Právě tento proces sestavování jednotlivých komponent je zvěčněn na tříminutovém videu se zrychleným záznamem.

Vše začíná pouze holou samonosnou karoserií. Mechanici sestaví i interiér a veškeré komponenty podvozku. Dojde tedy i ke svatbě podvozku s karoserií. Třešničkou na dortu jsou boční výfuky. Bohužel, zveřejněné video nemá jednoznačný konec, jedná se zřejmě o jeden z vůbec prvních předprodukčních kusů, na kterém byli mechanici školeni.

TVR Griffith poprvé v akci. Má brutální zvuk! (+video)

TVR Griffith poprvé v akci. Má brutální zvuk! (+video)

Osmiválec má zdvihový objem pět litrů a znáte jej ze současného Fordu Mustang GT. Dodává jej ale Cosworth. S atmosférickým plněním dává 500 koňských sil. Griffith váží i díky karbonovým dílům 1250 kilogramů, má pohon zadních kol a manuální převodovku.

Na stovku zrychlí pod čtyři sekundy a maximální rychlost činí 322 kilometrů za hodinu. Jako první vůz obdrží pět stovek zákazníků, kteří složili zálohu na úvodní produkční edici.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků