Podíl ojetých vozidel na prvních registracích v ČR (1. pololetí 2004)

Měsíční údaje o tzv. „prvních“ registracích ojetých vozidel jsou k dispozici od června roku 2003. Poprvé je tak možné meziročně porovnat údaje o prvních registracích ojetých vozidel. Jedná se v podstatě o ojetá vozidla dovezená do ČR.

Toto porovnání částečně nahrazuje dříve prováděné čtvrtletní porovnání dovozů ojetých automobilů do ČR. Po vstupu ČR do EU nejsou oproti minulosti sledovány tzv. individuální dovozy vozidel. To znamená, že v současné době není možno exaktně porovnat rozdíl mezi počtem dovezených ojetých vozů a počtem prvních registrací (přihlášení do provozu v ČR).

Osobní automobily

V průběhu ledna až června 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 54 559 ks ojetých osobních automobilů (kategorie M1). Oproti stejnému období roku 2003 byl zaznamenán pokles prvních registrací ojetých osobních automobilů o 4,68 % (to je o 2 676 ks). Vývoj počtu registrací v jednotlivých měsících roku 2004 znázorňuje následující diagram.

Klepněte pro větší obrázek

Za předpokladu, že poměr mezi dovozem ojetých osobních automobilů a počtem jejich registrací zůstal v roce 2004 zhruba stejný jako v roce 2003 (to je počet registrovaných = cca 80 % z počtu dovezených) vychází, že do ČR bylo za 1. pololetí 2004 dovezeno více než 68 000 ojetých osobních automobilů. To by znamenalo, že zhruba 13 500 dovezených ojetých osobních automobilů neprošlo procesem přihlášení do provozu v ČR.

Celkově bylo v ČR za 1. pololetí 2004 poprvé zaregistrováno:

  • 118 307 osobních automobilů (kat. M1), podíl ojetých činil 46,12 % (za stejné období r. 2003 to bylo 43,10 %). Oproti stejnému období roku 2003 došlo ke snížení počtu prvních registrací v této kategorii o 10,91 %
  • 15 689 malých užitkových vozidel (kat. N1), podíl ojetých 19,62 %.  Vzhledem k výraznému růstu prodejů nových vozidel kat. N1 na českém trhu v roce 2004 je zde podíl ojetých oproti roku 2003 nižší (za 1. pololetí 2003 činil 27,75 %). V této kategorii došlo oproti 1. pololetí 2003 k nárůstu prvních registrací o 39,17 %.
  • 4 802 nákladních automobilů (kat. N2 a N3), což je o 7,88 % více než za 1.pololetí roku 2003. Podíl ojetých činil 30,03 % (za 1. pololetí 2003 činil tento podíl 29,90 %).
  • 552 autobusů (kat. M2 a M3), což je o 15,72 % více než za 1.pololetí roku 2003. Podíl ojetých klesl na 8,70 % (za 1.pol. 2003 to bylo 18,45 %).
  • 9 570 motocyklů a mopedů (kat. L), což je o 9,73 % méně než za stejné období roku 2003. Podíl ojetých však klesl na 39,05 % (z 47,88 % vykázaných za 1.pololetí roku 2003).
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků