Podíl ojetých vozidel na prvních registracích v ČR (1. pololetí 2004)

Měsíční údaje o tzv. „prvních“ registracích ojetých vozidel jsou k dispozici od června roku 2003. Poprvé je tak možné meziročně porovnat údaje o prvních registracích ojetých vozidel. Jedná se v podstatě o ojetá vozidla dovezená do ČR.
Podíl ojetých vozidel na prvních registracích v ČR  (1. pololetí 2004)

Toto porovnání částečně nahrazuje dříve prováděné čtvrtletní porovnání dovozů ojetých automobilů do ČR. Po vstupu ČR do EU nejsou oproti minulosti sledovány tzv. individuální dovozy vozidel. To znamená, že v současné době není možno exaktně porovnat rozdíl mezi počtem dovezených ojetých vozů a počtem prvních registrací (přihlášení do provozu v ČR).

Osobní automobily

V průběhu ledna až června 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 54 559 ks ojetých osobních automobilů (kategorie M1). Oproti stejnému období roku 2003 byl zaznamenán pokles prvních registrací ojetých osobních automobilů o 4,68 % (to je o 2 676 ks). Vývoj počtu registrací v jednotlivých měsících roku 2004 znázorňuje následující diagram.

Klepněte pro větší obrázek

Za předpokladu, že poměr mezi dovozem ojetých osobních automobilů a počtem jejich registrací zůstal v roce 2004 zhruba stejný jako v roce 2003 (to je počet registrovaných = cca 80 % z počtu dovezených) vychází, že do ČR bylo za 1. pololetí 2004 dovezeno více než 68 000 ojetých osobních automobilů. To by znamenalo, že zhruba 13 500 dovezených ojetých osobních automobilů neprošlo procesem přihlášení do provozu v ČR.

Celkově bylo v ČR za 1. pololetí 2004 poprvé zaregistrováno:

  • 118 307 osobních automobilů (kat. M1), podíl ojetých činil 46,12 % (za stejné období r. 2003 to bylo 43,10 %). Oproti stejnému období roku 2003 došlo ke snížení počtu prvních registrací v této kategorii o 10,91 %
  • 15 689 malých užitkových vozidel (kat. N1), podíl ojetých 19,62 %.  Vzhledem k výraznému růstu prodejů nových vozidel kat. N1 na českém trhu v roce 2004 je zde podíl ojetých oproti roku 2003 nižší (za 1. pololetí 2003 činil 27,75 %). V této kategorii došlo oproti 1. pololetí 2003 k nárůstu prvních registrací o 39,17 %.
  • 4 802 nákladních automobilů (kat. N2 a N3), což je o 7,88 % více než za 1.pololetí roku 2003. Podíl ojetých činil 30,03 % (za 1. pololetí 2003 činil tento podíl 29,90 %).
  • 552 autobusů (kat. M2 a M3), což je o 15,72 % více než za 1.pololetí roku 2003. Podíl ojetých klesl na 8,70 % (za 1.pol. 2003 to bylo 18,45 %).
  • 9 570 motocyklů a mopedů (kat. L), což je o 9,73 % méně než za stejné období roku 2003. Podíl ojetých však klesl na 39,05 % (z 47,88 % vykázaných za 1.pololetí roku 2003).
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků