Podíl ojetých vozidel na prvních registracích v ČR (1. pololetí 2004)

Měsíční údaje o tzv. „prvních“ registracích ojetých vozidel jsou k dispozici od června roku 2003. Poprvé je tak možné meziročně porovnat údaje o prvních registracích ojetých vozidel. Jedná se v podstatě o ojetá vozidla dovezená do ČR.

Toto porovnání částečně nahrazuje dříve prováděné čtvrtletní porovnání dovozů ojetých automobilů do ČR. Po vstupu ČR do EU nejsou oproti minulosti sledovány tzv. individuální dovozy vozidel. To znamená, že v současné době není možno exaktně porovnat rozdíl mezi počtem dovezených ojetých vozů a počtem prvních registrací (přihlášení do provozu v ČR).

Osobní automobily

V průběhu ledna až června 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 54 559 ks ojetých osobních automobilů (kategorie M1). Oproti stejnému období roku 2003 byl zaznamenán pokles prvních registrací ojetých osobních automobilů o 4,68 % (to je o 2 676 ks). Vývoj počtu registrací v jednotlivých měsících roku 2004 znázorňuje následující diagram.

Klepněte pro větší obrázek

Za předpokladu, že poměr mezi dovozem ojetých osobních automobilů a počtem jejich registrací zůstal v roce 2004 zhruba stejný jako v roce 2003 (to je počet registrovaných = cca 80 % z počtu dovezených) vychází, že do ČR bylo za 1. pololetí 2004 dovezeno více než 68 000 ojetých osobních automobilů. To by znamenalo, že zhruba 13 500 dovezených ojetých osobních automobilů neprošlo procesem přihlášení do provozu v ČR.

Celkově bylo v ČR za 1. pololetí 2004 poprvé zaregistrováno:

  • 118 307 osobních automobilů (kat. M1), podíl ojetých činil 46,12 % (za stejné období r. 2003 to bylo 43,10 %). Oproti stejnému období roku 2003 došlo ke snížení počtu prvních registrací v této kategorii o 10,91 %
  • 15 689 malých užitkových vozidel (kat. N1), podíl ojetých 19,62 %.  Vzhledem k výraznému růstu prodejů nových vozidel kat. N1 na českém trhu v roce 2004 je zde podíl ojetých oproti roku 2003 nižší (za 1. pololetí 2003 činil 27,75 %). V této kategorii došlo oproti 1. pololetí 2003 k nárůstu prvních registrací o 39,17 %.
  • 4 802 nákladních automobilů (kat. N2 a N3), což je o 7,88 % více než za 1.pololetí roku 2003. Podíl ojetých činil 30,03 % (za 1. pololetí 2003 činil tento podíl 29,90 %).
  • 552 autobusů (kat. M2 a M3), což je o 15,72 % více než za 1.pololetí roku 2003. Podíl ojetých klesl na 8,70 % (za 1.pol. 2003 to bylo 18,45 %).
  • 9 570 motocyklů a mopedů (kat. L), což je o 9,73 % méně než za stejné období roku 2003. Podíl ojetých však klesl na 39,05 % (z 47,88 % vykázaných za 1.pololetí roku 2003).
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků