Podíl hybridních verzí u Porsche Panamera? Čekali 10, udají ale 60 procent!

Hlas zákazníků je jasný.

Porsche byla do nedávna tradicionalistickou značkou. Neustále vyvíjená 911 však nestačila, a tak je dnes portofolio automobilky o dost širší. I když do něj dávno patří třeba i dieselová SUV, někteří nad hybridním čtyřdveřovým Porsche puristicky ohrnují nos. Hlas klientů je ale jasný. Ani diesel, ani základní zážehová motorizace či naopak lákavá varianta Turbo. Většina prodaných Porsche Panamera má na boku stříbrno-zelený nápis e-Hybrid. 

Co víc, čísla pocházejí teprve z prvního měsíce prodeje novinky. Nyní se plug-in hybridní varianta postupně dostává i na trhy americké a asijské, kde se hlad po elektrifikované Panameře očekává ještě vyšším podílem oproti klasickým verzím.

Porsche má nový výrobek. Nevyrábí jej pracovníci v továrně, ale včely

Porsche má nový výrobek. Nevyrábí jej pracovníci v továrně, ale včely

"Zájem zákazníků o hybridní verzi je mnohem vyšší, než deset či patnáct procent, které jsme předpokládali," říká agentuře Bloomberg šéf modelové řady Panamera, Gernot Doellner.

Hlavní podíl na tomto trendu však podle všeho mají daňové úlevy pro hybridy. Díky tomu například v Belgii dosahuje podíl nově objednaných Panamer devadesáti procent, ve Francii pak sedmdesáti.

Touring paket pro GT3 vznikl i kvůli hromadnému přeprodávání Porsche 911 R

Touring paket pro GT3 vznikl i kvůli hromadnému přeprodávání Porsche 911 R

Řeč je o dvou plug-in hybridních verzích. Základem je v tomto smyslu model 4 E-Hybrid s elektrickým dojezdem 50 kilometrů a výkonem 462 koňských sil, vrcholem pak Turbo E-Hybrid, s výkonem 671 koní a stejným elektrickým dojezdem po plném nabití.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků