Podíl hybridních verzí u Porsche Panamera? Čekali 10, udají ale 60 procent!

Hlas zákazníků je jasný.

Porsche byla do nedávna tradicionalistickou značkou. Neustále vyvíjená 911 však nestačila, a tak je dnes portofolio automobilky o dost širší. I když do něj dávno patří třeba i dieselová SUV, někteří nad hybridním čtyřdveřovým Porsche puristicky ohrnují nos. Hlas klientů je ale jasný. Ani diesel, ani základní zážehová motorizace či naopak lákavá varianta Turbo. Většina prodaných Porsche Panamera má na boku stříbrno-zelený nápis e-Hybrid. 

Co víc, čísla pocházejí teprve z prvního měsíce prodeje novinky. Nyní se plug-in hybridní varianta postupně dostává i na trhy americké a asijské, kde se hlad po elektrifikované Panameře očekává ještě vyšším podílem oproti klasickým verzím.

Porsche má nový výrobek. Nevyrábí jej pracovníci v továrně, ale včely

Porsche má nový výrobek. Nevyrábí jej pracovníci v továrně, ale včely

"Zájem zákazníků o hybridní verzi je mnohem vyšší, než deset či patnáct procent, které jsme předpokládali," říká agentuře Bloomberg šéf modelové řady Panamera, Gernot Doellner.

Hlavní podíl na tomto trendu však podle všeho mají daňové úlevy pro hybridy. Díky tomu například v Belgii dosahuje podíl nově objednaných Panamer devadesáti procent, ve Francii pak sedmdesáti.

Touring paket pro GT3 vznikl i kvůli hromadnému přeprodávání Porsche 911 R

Touring paket pro GT3 vznikl i kvůli hromadnému přeprodávání Porsche 911 R

Řeč je o dvou plug-in hybridních verzích. Základem je v tomto smyslu model 4 E-Hybrid s elektrickým dojezdem 50 kilometrů a výkonem 462 koňských sil, vrcholem pak Turbo E-Hybrid, s výkonem 671 koní a stejným elektrickým dojezdem po plném nabití.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků