Podíl hybridních verzí u Porsche Panamera? Čekali 10, udají ale 60 procent!

Hlas zákazníků je jasný.

Porsche byla do nedávna tradicionalistickou značkou. Neustále vyvíjená 911 však nestačila, a tak je dnes portofolio automobilky o dost širší. I když do něj dávno patří třeba i dieselová SUV, někteří nad hybridním čtyřdveřovým Porsche puristicky ohrnují nos. Hlas klientů je ale jasný. Ani diesel, ani základní zážehová motorizace či naopak lákavá varianta Turbo. Většina prodaných Porsche Panamera má na boku stříbrno-zelený nápis e-Hybrid. 

Co víc, čísla pocházejí teprve z prvního měsíce prodeje novinky. Nyní se plug-in hybridní varianta postupně dostává i na trhy americké a asijské, kde se hlad po elektrifikované Panameře očekává ještě vyšším podílem oproti klasickým verzím.

Porsche má nový výrobek. Nevyrábí jej pracovníci v továrně, ale včely

Porsche má nový výrobek. Nevyrábí jej pracovníci v továrně, ale včely

"Zájem zákazníků o hybridní verzi je mnohem vyšší, než deset či patnáct procent, které jsme předpokládali," říká agentuře Bloomberg šéf modelové řady Panamera, Gernot Doellner.

Hlavní podíl na tomto trendu však podle všeho mají daňové úlevy pro hybridy. Díky tomu například v Belgii dosahuje podíl nově objednaných Panamer devadesáti procent, ve Francii pak sedmdesáti.

Touring paket pro GT3 vznikl i kvůli hromadnému přeprodávání Porsche 911 R

Touring paket pro GT3 vznikl i kvůli hromadnému přeprodávání Porsche 911 R

Řeč je o dvou plug-in hybridních verzích. Základem je v tomto smyslu model 4 E-Hybrid s elektrickým dojezdem 50 kilometrů a výkonem 462 koňských sil, vrcholem pak Turbo E-Hybrid, s výkonem 671 koní a stejným elektrickým dojezdem po plném nabití.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků