Podíl dieselů může v Evropě klesnout na 35 %. Francie jim teď zvýší daně

Už od příštího roku začnou motoristé ve Francii platit za naftu více, neboť se zvýší spotřební daň. Z výnosů se mají kompenzovat dotace na elektromobily a hybridy.
Podíl dieselů může v Evropě klesnout na 35 %. Francie jim teď zvýší daně

Francie je první zemí, která reaguje na poprask kolem skutečných emisí dieselových motorů. Urychluje změnu legislativy. Už od příštího roku začnou motoristé ve Francii platit za naftu více, neboť se zvýší spotřební daň až o 15 eurocentů, tedy o asi čtyři koruny za litr. Ve Francii jezdí na naftu 68 % osobních aut a lehkých dodávek.

Z výnosů spotřební daně se mají kompenzovat dotace na elektromobily a hybridy. Uvažuje se také o snížení spotřební daně na benzín, aby byli motoristé motivováni k přechodu na jiný typ paliva. Zajímavé je, že to byla právě Francie, kdo doslova nutil daněmi lidi kupovat maloobjemové diesely s nízkými nominálními emisemi CO2.

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Očekává se, že ostatní státy se budou tímto krokem inspirovat a mohl by se postupně opakovat podobný scénář. U nás činí spotřební daň 10,95 Kč za litr nafty, v případe benzínu to je 12,84 Kč.

Analytická společnost LMC automotive předpovídá pokles zájmu o diesely v celoevropském měřítku. Zatímco nyní je podíl naftových aut 53 %, za sedm let by měl podíl poklesnout na 35 %. LMC automotive předpovídá, že se tak stane ani ne kvůli obavám zákazníků o životní prostředí, ale spíše v důskedku vyšších daní a zvýhodňování alternativních pohonů.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků