Podíl dieselů může v Evropě klesnout na 35 %. Francie jim teď zvýší daně

Už od příštího roku začnou motoristé ve Francii platit za naftu více, neboť se zvýší spotřební daň. Z výnosů se mají kompenzovat dotace na elektromobily a hybridy.
Podíl dieselů může v Evropě klesnout na 35 %. Francie jim teď zvýší daně

Francie je první zemí, která reaguje na poprask kolem skutečných emisí dieselových motorů. Urychluje změnu legislativy. Už od příštího roku začnou motoristé ve Francii platit za naftu více, neboť se zvýší spotřební daň až o 15 eurocentů, tedy o asi čtyři koruny za litr. Ve Francii jezdí na naftu 68 % osobních aut a lehkých dodávek.

Z výnosů spotřební daně se mají kompenzovat dotace na elektromobily a hybridy. Uvažuje se také o snížení spotřební daně na benzín, aby byli motoristé motivováni k přechodu na jiný typ paliva. Zajímavé je, že to byla právě Francie, kdo doslova nutil daněmi lidi kupovat maloobjemové diesely s nízkými nominálními emisemi CO2.

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Očekává se, že ostatní státy se budou tímto krokem inspirovat a mohl by se postupně opakovat podobný scénář. U nás činí spotřební daň 10,95 Kč za litr nafty, v případe benzínu to je 12,84 Kč.

Analytická společnost LMC automotive předpovídá pokles zájmu o diesely v celoevropském měřítku. Zatímco nyní je podíl naftových aut 53 %, za sedm let by měl podíl poklesnout na 35 %. LMC automotive předpovídá, že se tak stane ani ne kvůli obavám zákazníků o životní prostředí, ale spíše v důskedku vyšších daní a zvýhodňování alternativních pohonů.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků