Podíl dieselů může v Evropě klesnout na 35 %. Francie jim teď zvýší daně

Už od příštího roku začnou motoristé ve Francii platit za naftu více, neboť se zvýší spotřební daň. Z výnosů se mají kompenzovat dotace na elektromobily a hybridy.
Podíl dieselů může v Evropě klesnout na 35 %. Francie jim teď zvýší daně

Francie je první zemí, která reaguje na poprask kolem skutečných emisí dieselových motorů. Urychluje změnu legislativy. Už od příštího roku začnou motoristé ve Francii platit za naftu více, neboť se zvýší spotřební daň až o 15 eurocentů, tedy o asi čtyři koruny za litr. Ve Francii jezdí na naftu 68 % osobních aut a lehkých dodávek.

Z výnosů spotřební daně se mají kompenzovat dotace na elektromobily a hybridy. Uvažuje se také o snížení spotřební daně na benzín, aby byli motoristé motivováni k přechodu na jiný typ paliva. Zajímavé je, že to byla právě Francie, kdo doslova nutil daněmi lidi kupovat maloobjemové diesely s nízkými nominálními emisemi CO2.

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Očekává se, že ostatní státy se budou tímto krokem inspirovat a mohl by se postupně opakovat podobný scénář. U nás činí spotřební daň 10,95 Kč za litr nafty, v případe benzínu to je 12,84 Kč.

Analytická společnost LMC automotive předpovídá pokles zájmu o diesely v celoevropském měřítku. Zatímco nyní je podíl naftových aut 53 %, za sedm let by měl podíl poklesnout na 35 %. LMC automotive předpovídá, že se tak stane ani ne kvůli obavám zákazníků o životní prostředí, ale spíše v důskedku vyšších daní a zvýhodňování alternativních pohonů.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků