Podíl dieselů může v Evropě klesnout na 35 %. Francie jim teď zvýší daně

Už od příštího roku začnou motoristé ve Francii platit za naftu více, neboť se zvýší spotřební daň. Z výnosů se mají kompenzovat dotace na elektromobily a hybridy.
Podíl dieselů může v Evropě klesnout na 35 %. Francie jim teď zvýší daně

Francie je první zemí, která reaguje na poprask kolem skutečných emisí dieselových motorů. Urychluje změnu legislativy. Už od příštího roku začnou motoristé ve Francii platit za naftu více, neboť se zvýší spotřební daň až o 15 eurocentů, tedy o asi čtyři koruny za litr. Ve Francii jezdí na naftu 68 % osobních aut a lehkých dodávek.

Z výnosů spotřební daně se mají kompenzovat dotace na elektromobily a hybridy. Uvažuje se také o snížení spotřební daně na benzín, aby byli motoristé motivováni k přechodu na jiný typ paliva. Zajímavé je, že to byla právě Francie, kdo doslova nutil daněmi lidi kupovat maloobjemové diesely s nízkými nominálními emisemi CO2.

Zajímavosti | Život řidiče | Byznys | Palivo

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Očekává se, že ostatní státy se budou tímto krokem inspirovat a mohl by se postupně opakovat podobný scénář. U nás činí spotřební daň 10,95 Kč za litr nafty, v případe benzínu to je 12,84 Kč.

Analytická společnost LMC automotive předpovídá pokles zájmu o diesely v celoevropském měřítku. Zatímco nyní je podíl naftových aut 53 %, za sedm let by měl podíl poklesnout na 35 %. LMC automotive předpovídá, že se tak stane ani ne kvůli obavám zákazníků o životní prostředí, ale spíše v důskedku vyšších daní a zvýhodňování alternativních pohonů.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků