Podařilo se! Fanoušci se složili a poslali Viper do boje o rekord na Nürburgringu

Když se fanoušci spojí, dokážou zaplatit pokus o rekord na severní smyčce Nürburgringu.

Na začátku roku se fanoušci Dodge Viper spojili a ve crowdfoundingové skupině se rozhodli společně uhradit náklady na pokus o rekord na slavné Nordschleife. Včetně pneumatik, jezdce a dvou vozů:

Fanoušci chtějí rekord Viperu na Nordschleife. Na náklady se skládají

Fanoušci chtějí rekord Viperu na Nordschleife. Na náklady se skládají

Sbírku zorganizoval americký Viper Club. Za cíl si dali vybrat 159 tisíc dolarů. Nakonec se podařilo od 378 dárců posbírat 165 160 dolarů - v přepočtu 3 863 422 korun. To pokryje cestu dvou aut ze Spojených států do Německa, pronájem trati i další náklady spojené se samotným pokusem. Dva exempláře vrcholného Viperu ACR vybavené příplatkovým aerodynamickým paketem poskytl texaský dealer Dodge.

Minulá generace Viperu ACR zvládla v roce 2011 kolo na Nordschleife za 7:12.13. To je stále jeden z nejrychlejší časů silničních vozů. Byl to rekordní čas pro silniční vozy se zadním pohonem, než jej o dvě sekundy v roce 2016 překonal Mercedes-AMG GT R. Nový Viper ACR má na to jej překonat. Již teď drží rekord na třinácti okruzích v Severní Americe, kde porazil i McLaren P1 či Porsche 918 Spyder.

Modernizované Porsche 911 GT3 vylepšilo svůj čas na Nürburgringu o 12 sekund

Modernizované Porsche 911 GT3 vylepšilo svůj čas na Nürburgringu o 12 sekund

Vybraní jezdci mají se zeleným peklem dost zkušeností. Němec Dominik Farnbacher stanovil rekord s předchozím ACR a Luca Stolz na Nordschleife pravidelně závodí.

Iniciativu fandů má dost možná na svědomí skutečnost, že slavná zmije od Dodge zůstane bez nástupce a její fanoušci chtějí americkému sporťáku dopřát ještě poslední pořádnou slávu. Jestli se povede, uvidíme prý ještě v červenci.

Na poslední generaci Dodge Viperu ACR s desetiválcem 8,4 se podívejte na fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 192 892 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 47 545 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků