Podařilo se! Fanoušci se složili a poslali Viper do boje o rekord na Nürburgringu

Když se fanoušci spojí, dokážou zaplatit pokus o rekord na severní smyčce Nürburgringu.

Na začátku roku se fanoušci Dodge Viper spojili a ve crowdfoundingové skupině se rozhodli společně uhradit náklady na pokus o rekord na slavné Nordschleife. Včetně pneumatik, jezdce a dvou vozů:

Fanoušci chtějí rekord Viperu na Nordschleife. Na náklady se skládají

Fanoušci chtějí rekord Viperu na Nordschleife. Na náklady se skládají

Sbírku zorganizoval americký Viper Club. Za cíl si dali vybrat 159 tisíc dolarů. Nakonec se podařilo od 378 dárců posbírat 165 160 dolarů - v přepočtu 3 863 422 korun. To pokryje cestu dvou aut ze Spojených států do Německa, pronájem trati i další náklady spojené se samotným pokusem. Dva exempláře vrcholného Viperu ACR vybavené příplatkovým aerodynamickým paketem poskytl texaský dealer Dodge.

Minulá generace Viperu ACR zvládla v roce 2011 kolo na Nordschleife za 7:12.13. To je stále jeden z nejrychlejší časů silničních vozů. Byl to rekordní čas pro silniční vozy se zadním pohonem, než jej o dvě sekundy v roce 2016 překonal Mercedes-AMG GT R. Nový Viper ACR má na to jej překonat. Již teď drží rekord na třinácti okruzích v Severní Americe, kde porazil i McLaren P1 či Porsche 918 Spyder.

Modernizované Porsche 911 GT3 vylepšilo svůj čas na Nürburgringu o 12 sekund

Modernizované Porsche 911 GT3 vylepšilo svůj čas na Nürburgringu o 12 sekund

Vybraní jezdci mají se zeleným peklem dost zkušeností. Němec Dominik Farnbacher stanovil rekord s předchozím ACR a Luca Stolz na Nordschleife pravidelně závodí.

Iniciativu fandů má dost možná na svědomí skutečnost, že slavná zmije od Dodge zůstane bez nástupce a její fanoušci chtějí americkému sporťáku dopřát ještě poslední pořádnou slávu. Jestli se povede, uvidíme prý ještě v červenci.

Na poslední generaci Dodge Viperu ACR s desetiválcem 8,4 se podívejte na fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků