Podařilo se! Fanoušci se složili a poslali Viper do boje o rekord na Nürburgringu

Když se fanoušci spojí, dokážou zaplatit pokus o rekord na severní smyčce Nürburgringu.

Na začátku roku se fanoušci Dodge Viper spojili a ve crowdfoundingové skupině se rozhodli společně uhradit náklady na pokus o rekord na slavné Nordschleife. Včetně pneumatik, jezdce a dvou vozů:

Fanoušci chtějí rekord Viperu na Nordschleife. Na náklady se skládají

Fanoušci chtějí rekord Viperu na Nordschleife. Na náklady se skládají

Sbírku zorganizoval americký Viper Club. Za cíl si dali vybrat 159 tisíc dolarů. Nakonec se podařilo od 378 dárců posbírat 165 160 dolarů - v přepočtu 3 863 422 korun. To pokryje cestu dvou aut ze Spojených států do Německa, pronájem trati i další náklady spojené se samotným pokusem. Dva exempláře vrcholného Viperu ACR vybavené příplatkovým aerodynamickým paketem poskytl texaský dealer Dodge.

Minulá generace Viperu ACR zvládla v roce 2011 kolo na Nordschleife za 7:12.13. To je stále jeden z nejrychlejší časů silničních vozů. Byl to rekordní čas pro silniční vozy se zadním pohonem, než jej o dvě sekundy v roce 2016 překonal Mercedes-AMG GT R. Nový Viper ACR má na to jej překonat. Již teď drží rekord na třinácti okruzích v Severní Americe, kde porazil i McLaren P1 či Porsche 918 Spyder.

Modernizované Porsche 911 GT3 vylepšilo svůj čas na Nürburgringu o 12 sekund

Modernizované Porsche 911 GT3 vylepšilo svůj čas na Nürburgringu o 12 sekund

Vybraní jezdci mají se zeleným peklem dost zkušeností. Němec Dominik Farnbacher stanovil rekord s předchozím ACR a Luca Stolz na Nordschleife pravidelně závodí.

Iniciativu fandů má dost možná na svědomí skutečnost, že slavná zmije od Dodge zůstane bez nástupce a její fanoušci chtějí americkému sporťáku dopřát ještě poslední pořádnou slávu. Jestli se povede, uvidíme prý ještě v červenci.

Na poslední generaci Dodge Viperu ACR s desetiválcem 8,4 se podívejte na fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků