Podařilo se! Fanoušci se složili a poslali Viper do boje o rekord na Nürburgringu

Když se fanoušci spojí, dokážou zaplatit pokus o rekord na severní smyčce Nürburgringu.

Na začátku roku se fanoušci Dodge Viper spojili a ve crowdfoundingové skupině se rozhodli společně uhradit náklady na pokus o rekord na slavné Nordschleife. Včetně pneumatik, jezdce a dvou vozů:

Fanoušci chtějí rekord Viperu na Nordschleife. Na náklady se skládají

Fanoušci chtějí rekord Viperu na Nordschleife. Na náklady se skládají

Sbírku zorganizoval americký Viper Club. Za cíl si dali vybrat 159 tisíc dolarů. Nakonec se podařilo od 378 dárců posbírat 165 160 dolarů - v přepočtu 3 863 422 korun. To pokryje cestu dvou aut ze Spojených států do Německa, pronájem trati i další náklady spojené se samotným pokusem. Dva exempláře vrcholného Viperu ACR vybavené příplatkovým aerodynamickým paketem poskytl texaský dealer Dodge.

Minulá generace Viperu ACR zvládla v roce 2011 kolo na Nordschleife za 7:12.13. To je stále jeden z nejrychlejší časů silničních vozů. Byl to rekordní čas pro silniční vozy se zadním pohonem, než jej o dvě sekundy v roce 2016 překonal Mercedes-AMG GT R. Nový Viper ACR má na to jej překonat. Již teď drží rekord na třinácti okruzích v Severní Americe, kde porazil i McLaren P1 či Porsche 918 Spyder.

Modernizované Porsche 911 GT3 vylepšilo svůj čas na Nürburgringu o 12 sekund

Modernizované Porsche 911 GT3 vylepšilo svůj čas na Nürburgringu o 12 sekund

Vybraní jezdci mají se zeleným peklem dost zkušeností. Němec Dominik Farnbacher stanovil rekord s předchozím ACR a Luca Stolz na Nordschleife pravidelně závodí.

Iniciativu fandů má dost možná na svědomí skutečnost, že slavná zmije od Dodge zůstane bez nástupce a její fanoušci chtějí americkému sporťáku dopřát ještě poslední pořádnou slávu. Jestli se povede, uvidíme prý ještě v červenci.

Na poslední generaci Dodge Viperu ACR s desetiválcem 8,4 se podívejte na fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků