Počty ojetých škodovek z dovozu stoupají. Je o ně zájem

Počty ojetých škodovek z dovozu stoupají. Je o ně zájem

Zatímco prodej nových vozů společnosti Škoda-Auto v Česku v prvním pololetí téměř o deset procent poklesl, dovoz ojetin této značky se zvýšil na 11 716 kusů, což je nárůst o patnáct procent. Škodovky tak byly nejvíc dováženými ojetými vozy do Česka. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA).

„Ukazuje se, jak je segment našeho trhu je rozdělený. Když jsou zájemci o vozidla spokojení, obvykle nepřecházejí k jiné značce. Jsou v tom konzervativní a třeba čekají na nový model, nebo střídají ojetá auta. Zájem o škodovky u nás prostě je. Vždyť se dlouhodobě pohybují na třiceti procentech celého domácího trhu,“ řekl AutoRevue.cz tajemník SDA Pavel Tunkl.

Klepněte pro větší obrázek

Vozy Škoda jsou a budou u tuzemských motoristů oblíbené mimo jiné i kvůli husté servisní síti a dostupným náhradním dílům. Ojetiny ze zahraničí se dají navíc pořídit za nižší cenu než doma. „U některých dovážených vozů Škoda z Německa je kvalitnější výbava než u srovnatelných aut, která se dala koupit v Česku. Obecně se dá říci, že by ojetiny z dovozu měly být i v lepším technickém stavu, protože v cizině jezdí po kvalitnějších silnicích než tady,“ pokračoval Tunkl.

I když jsou nová auta včetně škodovek na historickém minimu, zájem o ojetiny neklesá, což zase souvisí s kupní sílou a životní úrovní. „Pokud se hospodářská situace bude zlepšovat, tak se za čas i v privátní sféře začnou nová auta víc kupovat. Poměrně vysoké prodeje drží firemní vozy. Soukromníci auta zase tak moc neobměňují. Dělá to sedmdesát tisíc aut ročně, a to je malé číslo na to, že je u nás registrováno 4,5 milionu vozidel,“ poznamenal tajemník SDA.

Na druhé příčce v žebříčku importovaných aut z druhé ruky skončil Ford s 9699 vozy, což je nárůst o čtyři procenta, a třetí Volkswagen s růstem o sedm procent na 7858 aut. Celkově dovoz ojetin do ČR vzrostl v pololetí o téměř tři procenta na 65 609 vozů. Nejvíce se přitom dovážely vozy ve stáří mezi pěti a deseti lety. Jejich podíl byl 36 procent. Auta starší deseti let představovala 32 procent. Prodej nových automobilů se v Česku v pololetí snížil o 0,8 procenta na 88 284 vozidel.

Žebříček zaregistrovaných ojetých vozů v prvním pololetí 2011

 1. Škoda
11 716
 2. Ford       
  9 699
 3. Volkswagen
  7 858
 4. Renault
  4 793
 5. Citroën
  3 954
 6. Fiat
  2 878
 7. Opel
  2 520
 8. BMW
  2 433
 9. Mercedes-Benz
  1 582
10. Seat
  1 080

 

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků