Poctivé offroady nevyhynuly. Nový Land Rover Discovery se dočká terénní verze

SVO, divize speciálních automobilů automobilky Jaguar Land Rover, připravuje ultimativní terénní model Discovery.
Poctivé offroady nevyhynuly. Nový Land Rover Discovery se dočká terénní verze

Divize Special Vehicle Operation existuje teprve krátce, ovšem za dobu své existence už vytvořila několik opravdu zajímavých kreací. Od zcela nových modelů E-Type Lightweight, které byly postaveny přesně podle dobových výkresů a technologií, přes F-Type Project 7, až po Range Rover Sport SVR, který byl vůbec prvním modelem vyrobeným pod její hlavičkou.

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Přesně podle dřívějších slov čelních představitelů se SVO nesoustředí pouze na vysoce výkonné vozy a luxus, ale také na schopnosti. A jestli něco charakterizuje schopnosti Land Roveru, pak je to terén - oblast, která automobilku Land Rover proslavila úplně nejvíce.

Současný stav ryzím offroadům příliš nenahrává, ovšem to neznamená, že upadnou v zapomnění. Ono to taky úplně nejde. Ostatně vývoj nové generace Defenderu je v plném proudu a nový G-Wagen se objeví také co nevidět.

Ředitel divize SVO John Edwards se na ženevském autosalonu nechal slyšet, že SVO vyvíjí ultimativní offroadovou verzi nového Discovery, která ponese označení SVX. Mělo by jít o jakéhosi křížence mezi expedičním Discovery Camel Trophy a dakarským speciálem.

Jaguar prý postaví XE SVR. Proti BMW M3 půjde s osmiválcem

Jaguar prý postaví XE SVR. Proti BMW M3 půjde s osmiválcem

Edwards z pochopitelných důvodů nezmínil žádné detaily ohledně plánovaných úprav, ovšem na dynamické prezentaci RR Sport SVR potvrdil, že můžeme čekat "přizvednutý" podvozek, naviják, zvýšené sání, offroadové pneumatiky či nejmodernější technologii, jakou Land Rover v roce 2015 představil na konceptu Land Rover Discovery Vision. Jedná se například o lasery skenující povrch před vozem, autonomní terénní asistent, nebo průhlednou kapotu, která umožňuje sledovat přesné natočení kol.

Kdy se novinky milovníci terénních vozů dočkají, to už Edwards nezmínil. Nicméně na základě dřívějšího prohlášení, že SVO vypustí každý rok jeden upravený model, lze jeho příchod očekávat do dvou let. Momentálně totiž divize SVO pracuje na modelu F- Pace SVR.

Pokud je pro vás informace o divizi SVO novinkou, podívejte se na přiložené video, vysvětlující její filozofii...

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků