Poctivé offroady nevyhynuly. Nový Land Rover Discovery se dočká terénní verze

SVO, divize speciálních automobilů automobilky Jaguar Land Rover, připravuje ultimativní terénní model Discovery.
Poctivé offroady nevyhynuly. Nový Land Rover Discovery se dočká terénní verze

Divize Special Vehicle Operation existuje teprve krátce, ovšem za dobu své existence už vytvořila několik opravdu zajímavých kreací. Od zcela nových modelů E-Type Lightweight, které byly postaveny přesně podle dobových výkresů a technologií, přes F-Type Project 7, až po Range Rover Sport SVR, který byl vůbec prvním modelem vyrobeným pod její hlavičkou.

Testy | Video | SUV | Sportovní auta | Off-roady | Land Rover

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Přesně podle dřívějších slov čelních představitelů se SVO nesoustředí pouze na vysoce výkonné vozy a luxus, ale také na schopnosti. A jestli něco charakterizuje schopnosti Land Roveru, pak je to terén - oblast, která automobilku Land Rover proslavila úplně nejvíce.

Současný stav ryzím offroadům příliš nenahrává, ovšem to neznamená, že upadnou v zapomnění. Ono to taky úplně nejde. Ostatně vývoj nové generace Defenderu je v plném proudu a nový G-Wagen se objeví také co nevidět.

Ředitel divize SVO John Edwards se na ženevském autosalonu nechal slyšet, že SVO vyvíjí ultimativní offroadovou verzi nového Discovery, která ponese označení SVX. Mělo by jít o jakéhosi křížence mezi expedičním Discovery Camel Trophy a dakarským speciálem.

Tajné | Sportovní auta | Sedany | Jaguar

Jaguar prý postaví XE SVR. Proti BMW M3 půjde s osmiválcem

Edwards z pochopitelných důvodů nezmínil žádné detaily ohledně plánovaných úprav, ovšem na dynamické prezentaci RR Sport SVR potvrdil, že můžeme čekat "přizvednutý" podvozek, naviják, zvýšené sání, offroadové pneumatiky či nejmodernější technologii, jakou Land Rover v roce 2015 představil na konceptu Land Rover Discovery Vision. Jedná se například o lasery skenující povrch před vozem, autonomní terénní asistent, nebo průhlednou kapotu, která umožňuje sledovat přesné natočení kol.

Kdy se novinky milovníci terénních vozů dočkají, to už Edwards nezmínil. Nicméně na základě dřívějšího prohlášení, že SVO vypustí každý rok jeden upravený model, lze jeho příchod očekávat do dvou let. Momentálně totiž divize SVO pracuje na modelu F- Pace SVR.

Pokud je pro vás informace o divizi SVO novinkou, podívejte se na přiložené video, vysvětlující její filozofii...

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků