Pocta Concordu od Aston Martinu: Speciální DBS má kus letounu v kabině

Britský Aston Martin si rovněž potrpí na speciální edice svých modelů. Teď představuje limitované DBS oslavující výročí prvního letu slavného Concordu.

Čas opravdu letí a letos je tomu 50 let od prvního letu nadzvukového dopravního letounu Concorde. Tuto událost přitom nemohl nechat bez povšimnutí ani Aston Martin, který v rámci své probíhající série limitovaných edic Wings Series inspirované letectvím uvádí další přírůstek. Nyní vznikne deset kusů speciálního DBS Superleggera Concorde.

DBS samozřejmě upravila personalizační divize Q a kromě pocty samotnému letadlu odkazuje i na největší britskou leteckou společnost British Airways, jež společně s Air France Concorde provozovala. Super-GT je tedy oděno do příhodného motivu trikolory, jež byla k vidění na slavném letounu.

Aston Martin DBX oficiálně: První SUV značky má 550 koní i něco pro pejskaře

Aston Martin DBX oficiálně: První SUV značky má 550 koní i něco pro pejskaře

Na karoserii však najdete i další odkazy. Silueta Concordu je na karbonové střeše, otvory za předními koly jsou ozdobeny hliníkovými lamelami ve tvaru Concordu, logo Speedmarque od British Airways najdete na předních blatnících a taky nechybí registrační značení letounu G-BOAC před zadními koly.

Stejně označení najdete i na prazích interiéru, který je oděn do modré kůže a také je bohatě ozdoben maličkostmi. Logo Concordu je na sedačkách, jeho silueta je na karbonových bočnicích dveří kolem reproduktorů, na sluneční cloně jsou uvedeny zmínky na maximální rychlost Mach 2,04 a letovou výšku přes 18 km (60.000 feet) a titanová pádla řazení jsou dokonce vyrobena z existujících pozůstatků motorů Concordu.

Aston Martin nechal nahlédnout do výroby DB4 GT Zagato. Budete se culit blahem!

Aston Martin nechal nahlédnout do výroby DB4 GT Zagato. Budete se culit blahem!

Pod kapotou Aston Martin nic nemění. Více než dostatečných 725 koní (533 kW) a 900 N.m točivého momentu je nadále výsledkem práce 5,2litrového twin-turbo dvanáctiválce, který zvládne DBS rozjet z nuly na 100 km/h za 3,4 vteřiny a maximálně jej vyhnat až na 340 km/h.

Cenovku speciální edice DBS Superleggera Concorde automobilka neoznamuje, část výtěžku z prodeje této série ovšem poputuje nadaci Air League Trust, která nabízí letecký výcvik a podporu budoucí práce v inženýrství dětem vyrůstajícím v sociálně slabších rodinách.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků