Pocta Concordu od Aston Martinu: Speciální DBS má kus letounu v kabině

Britský Aston Martin si rovněž potrpí na speciální edice svých modelů. Teď představuje limitované DBS oslavující výročí prvního letu slavného Concordu.

Čas opravdu letí a letos je tomu 50 let od prvního letu nadzvukového dopravního letounu Concorde. Tuto událost přitom nemohl nechat bez povšimnutí ani Aston Martin, který v rámci své probíhající série limitovaných edic Wings Series inspirované letectvím uvádí další přírůstek. Nyní vznikne deset kusů speciálního DBS Superleggera Concorde.

DBS samozřejmě upravila personalizační divize Q a kromě pocty samotnému letadlu odkazuje i na největší britskou leteckou společnost British Airways, jež společně s Air France Concorde provozovala. Super-GT je tedy oděno do příhodného motivu trikolory, jež byla k vidění na slavném letounu.

Aston Martin DBX oficiálně: První SUV značky má 550 koní i něco pro pejskaře

Aston Martin DBX oficiálně: První SUV značky má 550 koní i něco pro pejskaře

Na karoserii však najdete i další odkazy. Silueta Concordu je na karbonové střeše, otvory za předními koly jsou ozdobeny hliníkovými lamelami ve tvaru Concordu, logo Speedmarque od British Airways najdete na předních blatnících a taky nechybí registrační značení letounu G-BOAC před zadními koly.

Stejně označení najdete i na prazích interiéru, který je oděn do modré kůže a také je bohatě ozdoben maličkostmi. Logo Concordu je na sedačkách, jeho silueta je na karbonových bočnicích dveří kolem reproduktorů, na sluneční cloně jsou uvedeny zmínky na maximální rychlost Mach 2,04 a letovou výšku přes 18 km (60.000 feet) a titanová pádla řazení jsou dokonce vyrobena z existujících pozůstatků motorů Concordu.

Aston Martin nechal nahlédnout do výroby DB4 GT Zagato. Budete se culit blahem!

Aston Martin nechal nahlédnout do výroby DB4 GT Zagato. Budete se culit blahem!

Pod kapotou Aston Martin nic nemění. Více než dostatečných 725 koní (533 kW) a 900 N.m točivého momentu je nadále výsledkem práce 5,2litrového twin-turbo dvanáctiválce, který zvládne DBS rozjet z nuly na 100 km/h za 3,4 vteřiny a maximálně jej vyhnat až na 340 km/h.

Cenovku speciální edice DBS Superleggera Concorde automobilka neoznamuje, část výtěžku z prodeje této série ovšem poputuje nadaci Air League Trust, která nabízí letecký výcvik a podporu budoucí práce v inženýrství dětem vyrůstajícím v sociálně slabších rodinách.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků