Ayoub Ahmad se věnuje automobilovému designu, ale poslední projekt nedělal tak úplně sám. Ayoub Ahmad

Ayoub Ahmad se věnuje automobilovému designu, ale poslední projekt nedělal tak úplně sám. | Ayoub Ahmad

Využil totiž metodu parametrického, nebo také generativního designu, kdy celý vůz vytvořil počítač pouze na základně předem definovaných parametrů. Ayoub Ahmad

Využil totiž metodu parametrického, nebo také generativního designu, kdy celý vůz vytvořil počítač pouze na základně předem definovaných parametrů. | Ayoub Ahmad

Mezi tře hlavní patří pevnost, minimalizace materiálu a co nejlepší aerodynamika. Ayoub Ahmad

Mezi tře hlavní patří pevnost, minimalizace materiálu a co nejlepší aerodynamika. | Ayoub Ahmad

Jednotlivé konstrukční prvky karoserie se protínají přesně v místech, kde dochází k největšímu namáhání. Přechody mezi částmi karoserie jsou oblé, což opět spoje zpevňuje. Ayoub Ahmad

Jednotlivé konstrukční prvky karoserie se protínají přesně v místech, kde dochází k největšímu namáhání. Přechody mezi částmi karoserie jsou oblé, což opět spoje zpevňuje. | Ayoub Ahmad

Kvůli úspoře materiálu i hmotnosti zde nenajdete zbytečně zakryté plochy. Ayoub Ahmad

Kvůli úspoře materiálu i hmotnosti zde nenajdete zbytečně zakryté plochy. | Ayoub Ahmad

Tím se vytvořila celá aerodynamicky funkčních otvorů, které mohou plit i funkci pasivního chlazení pohonné soustavy. Ayoub Ahmad

Tím se vytvořila celá aerodynamicky funkčních otvorů, které mohou plit i funkci pasivního chlazení pohonné soustavy. | Ayoub Ahmad

Vzhledem ke složitosti tvaru je prakticky nezbytné použít metodu 3D tisku. Ayoub Ahmad

Vzhledem ke složitosti tvaru je prakticky nezbytné použít metodu 3D tisku. | Ayoub Ahmad

Síťovaný povrch má totiž miniaturní důlky a dutiny pro redukci materiálu a váhy. Ayoub Ahmad

Síťovaný povrch má totiž miniaturní důlky a dutiny pro redukci materiálu a váhy. | Ayoub Ahmad

Stejným principem jsou vytvořena také kola a interiér. Ayoub Ahmad

Stejným principem jsou vytvořena také kola a interiér. | Ayoub Ahmad

Ten připomíná spíše kokpit kosmické rakety, ale stále zde najdeme sedadlo i netradičně tvarovaný volant. Ayoub Ahmad

Ten připomíná spíše kokpit kosmické rakety, ale stále zde najdeme sedadlo i netradičně tvarovaný volant. | Ayoub Ahmad

Využil totiž metodu parametrického, nebo také generativního designu, kdy celý vůz vytvořil počítač pouze na základně předem definovaných parametrů. Ayoub Ahmad
Mezi tře hlavní patří pevnost, minimalizace materiálu a co nejlepší aerodynamika. Ayoub Ahmad
Jednotlivé konstrukční prvky karoserie se protínají přesně v místech, kde dochází k největšímu namáhání. Přechody mezi částmi karoserie jsou oblé, což opět spoje zpevňuje. Ayoub Ahmad
Kvůli úspoře materiálu i hmotnosti zde nenajdete zbytečně zakryté plochy. Ayoub Ahmad
10
Fotogalerie

Počítač stvořil organický koncept jako ideál ideálů. Využil přitom základní biologické principy

Právě se díváte na koncept ideálního tvaru automobilu, který byl digitálně vytvořen na základně jednoduchých principů.

Ayoub Ahmad se věnuje automobilovému designu, ale poslední projekt nedělal tak úplně sám. Využil totiž metodu parametrického, nebo také generativního designu, kdy celý vůz vytvořil počítač pouze na základně předem definovaných parametrů. Mezi tři hlavní patří pevnost, minimalizace materiálu a co nejlepší aerodynamika.

Jelikož sama příroda funguje na podobných principech, není divu, že koncept HV-001 připomíná zvířecí kostru. Jednotlivé konstrukční prvky karoserie se protínají přesně v místech, kde dochází k největšímu namáhání. Přechody mezi částmi karoserie jsou oblé, což opět spoje zpevňuje.

Kvůli úspoře materiálu i hmotnosti zde nenajdete zbytečně zakryté plochy. Tím se vytvořila celá řada aerodynamicky funkčních otvorů, které mohou plnit i funkci pasivního chlazení pohonné soustavy. Ta by byla s největší pravděpodobností elektrická.

Vzhledem ke složitosti tvaru je prakticky nezbytné použít metodu 3D tisku. Síťovaný povrch má totiž miniaturní důlky a dutiny pro redukci materiálu a hmotnosti. Stejným principem jsou vytvořena i kola a interiér. Ten připomíná spíše kokpit kosmické rakety, ale stále zde najdeme sedadlo i netradičně tvarovaný volant.

Sice jde pouze o virtuální koncept, který fyzickou podobu nikdy nezíská, ale alespoň nám ukazuje, že základní principy přírody platí i v automobilovém světe.  

Doporučujeme

Články odjinud