Počet zraněných na přechodech roste

4 komentáře

Pilot
11. prosince • 20:30

Nojo je to tak, ten zakon je pekna kravina. Je lepsi ty chodce nezvykat na to, ze jim nekdo zastavi, voni si pak navyknou se lepe rozhlizet.Navic riziko rozsekanyho auta (narazem zezadu) za to nestoji

 

Marcel herbolt
6. listopadu • 8:33

Když byl přijat, tušil jsem, že bude zloba. Ono se to bohužel potvrdilo. Mnozí řidiči prostě nejsou ochotni změnit své návyka. A tak mi co chvíli troubí "za prdelí" nějaký pilot, který přeci potřebuje jet rychle. Osobně jsem se setkal i s tím, že prostě nezabrdil a švihl to do protivky. Přeci se (zvláště majitelé silných vozů mladšího věku) nebudou zastavovat, že?

Jenže podobně bezohledně se chovají i chodci. Náhlé "skoky" do silnice, chození zásadně mimo přechody atp. Zvláště v tom vynikají chodci důchodového věku, jimž činí zřejmě zvláštní potěšení, mohou-li si alespoň tady ještě dokázat, že jsou "jůrové". 

A policajti? Ti zůstávají ledově klidnými... bohužel

Suma sumárum - tenhle zákon byl úlitbou EU, sám o své podstatě je zbytečný. Ne snad kvuli zákonu jako takovému, spíš nedokonalostí a polovičatostí, s jakou byl stvořen. Pokud se nezmění dikce zákona, nezmění se chování ani řidičů, ani chodců.

matko
2. listopadu • 13:05

Pripocital by som k tej statistike aj to kolko aut naburalo kvoli tomu ze pred nim niekto zaflekoval vo vidine bliziaceho sa chodca k prechodu.

Ja ked mam za sebou auta, tak casto prednost chodcom nedavam lebo viem ze ten co ide za mnou nevie co sa deje a mal by obrovske problemy to ubrzdit.

Max
6. listopadu • 10:20

Naprosto souhlasim, loni touhle dobou, tedy jeste pred platnosti nove sporne upravy, jsem dal na prechodu prednost skupine chodcu ale ridic jedouci za mnou (cca 50m!) se domnival, ze jen pribrzduji pred zatackou a po te co jsem zastavil jsem uslysel zakvileni pneumatik a  po te naraz do auta O te doby si hodne rozmyslim jestli opravdu dat na prechodu chodcum prednost. Nova uprava je opravdu hodne spatna, nezohlednuje totiz fakt ze pozornost ridice je predevsim soustredena na vozidla a nuti ho sledovat i deni na chodniku. K tomu je smutnou skutecnosti ze rada prechodu je bezprostredne za zastavkami MHD a chodci jsou ruzne zamaskovani za stojany zastavek ci stromy apod. Realita jizdy po meste tedy pripomina ridice "pruzkumnika" jedouciho nepratelskym uzemim krokem nebot si neni jist zpoza ktereho rohu vybehne nepritel v osobe chodce aby mu zlikvidoval jeho trestni bezuhonost.
PS na jare na Karlaku (tedy Karlove namesti v Praze) kamaradovy skocila pod auto zena a ackoli na polici vypovedela, ze se nerozhledla nebot utikala na tramway tak policie resp obvodni urad ozancil za vinika kamarada ackoli brzdna draha cinila jen 2m nebot mel udajne bezpacne zastavit, takze ponauceni: pres precody auto radeji tlacte

Doporučujeme

Články odjinud