Počet vozidel bez povinného ručení klesl o třetinu

Počet vozidel bez povinného ručení klesl o třetinu

Díky novele zákona o pojištění odpovědnosti za škodu z provozu vozidla, kdy od roku 2009 Česká kancelář pojistitelů začala uplatňovat sankce na řidiče, kteří nemají sjednané povinné ručení, klesl počet motorových vozidel bez pojištění téměř o 30 %.

Ještě v roce 2008 bylo nepojištěných 800 tisíc registrovaných vozidel, nyní toto číslo kleslo na méně než 600 tisíc.

Podle novely musí každý, kdo provozuje vozidlo bez povinného ručení, zaplatit do tzv. garančního fondu podle typu vozu 20 – 300 Kč za každý den, kdy bylo jeho auto nepojištěné. Tedy až téměř 110 000 Kč za rok bez pojištění.

Ne všechna vozidla bez povinného ručení jsou však reálně provozována. Odhad provozovaných nepojištěných vozidel je někde mezi 120 – 150 tisíci, tedy na úrovni 1,3 – 1,5% ze všech registrovaných vozidel.

Když srovnáme české majitele vozidel s těmi z Velké Británie, vychází nám, že jsou Češi zodpovědnější. V Británii je počet nepojištěných provozovaných vozidel někde mezi 5 – 6 procenty. Naopak například oproti Švédsku a Finsku, kde jezdí jen jedno procento nepojištěných vozů, máme ještě co dohánět.

Zdroj: Finexpert.cz

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků