Počet vozidel bez povinného ručení klesl o třetinu

Počet vozidel bez povinného ručení klesl o třetinu

Díky novele zákona o pojištění odpovědnosti za škodu z provozu vozidla, kdy od roku 2009 Česká kancelář pojistitelů začala uplatňovat sankce na řidiče, kteří nemají sjednané povinné ručení, klesl počet motorových vozidel bez pojištění téměř o 30 %.

Ještě v roce 2008 bylo nepojištěných 800 tisíc registrovaných vozidel, nyní toto číslo kleslo na méně než 600 tisíc.

Podle novely musí každý, kdo provozuje vozidlo bez povinného ručení, zaplatit do tzv. garančního fondu podle typu vozu 20 – 300 Kč za každý den, kdy bylo jeho auto nepojištěné. Tedy až téměř 110 000 Kč za rok bez pojištění.

Ne všechna vozidla bez povinného ručení jsou však reálně provozována. Odhad provozovaných nepojištěných vozidel je někde mezi 120 – 150 tisíci, tedy na úrovni 1,3 – 1,5% ze všech registrovaných vozidel.

Když srovnáme české majitele vozidel s těmi z Velké Británie, vychází nám, že jsou Češi zodpovědnější. V Británii je počet nepojištěných provozovaných vozidel někde mezi 5 – 6 procenty. Naopak například oproti Švédsku a Finsku, kde jezdí jen jedno procento nepojištěných vozů, máme ještě co dohánět.

Zdroj: Finexpert.cz

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků