Počet vozidel bez povinného ručení klesl o třetinu

Počet vozidel bez povinného ručení klesl o třetinu

Díky novele zákona o pojištění odpovědnosti za škodu z provozu vozidla, kdy od roku 2009 Česká kancelář pojistitelů začala uplatňovat sankce na řidiče, kteří nemají sjednané povinné ručení, klesl počet motorových vozidel bez pojištění téměř o 30 %.

Ještě v roce 2008 bylo nepojištěných 800 tisíc registrovaných vozidel, nyní toto číslo kleslo na méně než 600 tisíc.

Podle novely musí každý, kdo provozuje vozidlo bez povinného ručení, zaplatit do tzv. garančního fondu podle typu vozu 20 – 300 Kč za každý den, kdy bylo jeho auto nepojištěné. Tedy až téměř 110 000 Kč za rok bez pojištění.

Ne všechna vozidla bez povinného ručení jsou však reálně provozována. Odhad provozovaných nepojištěných vozidel je někde mezi 120 – 150 tisíci, tedy na úrovni 1,3 – 1,5% ze všech registrovaných vozidel.

Když srovnáme české majitele vozidel s těmi z Velké Británie, vychází nám, že jsou Češi zodpovědnější. V Británii je počet nepojištěných provozovaných vozidel někde mezi 5 – 6 procenty. Naopak například oproti Švédsku a Finsku, kde jezdí jen jedno procento nepojištěných vozů, máme ještě co dohánět.

Zdroj: Finexpert.cz

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků