Počet vozidel bez povinného ručení klesl o třetinu

Počet vozidel bez povinného ručení klesl o třetinu

Díky novele zákona o pojištění odpovědnosti za škodu z provozu vozidla, kdy od roku 2009 Česká kancelář pojistitelů začala uplatňovat sankce na řidiče, kteří nemají sjednané povinné ručení, klesl počet motorových vozidel bez pojištění téměř o 30 %.

Ještě v roce 2008 bylo nepojištěných 800 tisíc registrovaných vozidel, nyní toto číslo kleslo na méně než 600 tisíc.

Podle novely musí každý, kdo provozuje vozidlo bez povinného ručení, zaplatit do tzv. garančního fondu podle typu vozu 20 – 300 Kč za každý den, kdy bylo jeho auto nepojištěné. Tedy až téměř 110 000 Kč za rok bez pojištění.

Ne všechna vozidla bez povinného ručení jsou však reálně provozována. Odhad provozovaných nepojištěných vozidel je někde mezi 120 – 150 tisíci, tedy na úrovni 1,3 – 1,5% ze všech registrovaných vozidel.

Když srovnáme české majitele vozidel s těmi z Velké Británie, vychází nám, že jsou Češi zodpovědnější. V Británii je počet nepojištěných provozovaných vozidel někde mezi 5 – 6 procenty. Naopak například oproti Švédsku a Finsku, kde jezdí jen jedno procento nepojištěných vozů, máme ještě co dohánět.

Zdroj: Finexpert.cz

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků