Počet rychlonabíjecích stanic Tesla se zdvojnásobí. V ČR otevřou další dvě

20 komentářů

Player
26. dubna • 19:24

Tento komentář není k Tesle jako takové, ale hlavně k násilnému a překotnému prosazování elektromobilů silou, plošné náhradě spalovacích aut během následujících deseti let. Tak jak si to představuje EU. Pokud nebude řádná infrastruktura a podmínky, je to nesmysl.
1) Pokud nedobiju auto během 5 minut na dalších 500 km, nemá smysl o elektromobilech v masovém měřítku přemýšlet.
2) Jak to bude na sídlištích? Z každého okna prodlužovačka? Dovedete si představit, jak na sídlištích budou všichni dobíjet? Jak a kde budou parkovat? Ne. Takže musí dojít v redukci možnosti vlastnit osobní automobil!
3) Stát přijde o obrovské miliardy na spotřebních daních z paliv. Co nastane? Obrovské zdražení elektřiny.
4) Nedostatečné výrobní kapacity elektřiny a nedostatečná přenosová soustava. Už nyní v některých regionech nemůžete stavět domy, protože chybí nové trafosatnice. A co když pak budou všichni nabíjet? V ČR třeba 4 miliony aut?
5) Není na tom nic ekologického! Kvalitní benzínový motor se na celkové produkci všeho špatného z jednoho automobilu podílí pouze cca 20 %!!!! Ostatní jsou brzdy, spojky, pneu, oleje a hlavně jen fakt, že se auto pohybuje a víří prach. Výroba aku je ekologicky nesmírně náročná, musí mít drahé kovy, které se musí těžit a jeden z nich se těží jen v Africe za pomoci dětských otroků. Výroba a likvidace není ale vůbec nic ekologického, stejně jako výroba a likvidace solárů či dalších zařízeních pro elektrárny.
6) Proč nikdo neřeší nejdřív zaoceánské lodi s obrovských čmoudícími dieselagregáty, které produkují tolik svinstva, jako celá Evropa? Proč nikdo neřeší miliony kamionů? Vozy různých komunálních služeb, MHD a podobně? Tam jsou zdaleka největší zátěže, ne od osobních aut.
7) V Evropě vypukne válka. Není otázkou zda, ale kdy. A pokud budeme závislí na jednom druhu energie, tak brzy zahyneme. Nemůže být absolutně vše na elektřinu bez možnosti alternace z různých důvodů.

Decency
29. dubna • 12:59

Jen doplním ty kovy se těží i do smartphonů. takže pokud vlastníš smartphone ! zahoď to a běž pomáhat těm dětem. Proč nikdo neřeší zaoceánské lodě? :D ah. :D tomu se nejde jen smát, jaké řešení by bylo podle tebe? Dát jim jaderný pohon? Uhlí :D že jo. A nebo rovnou jim dej palivové články na vodík a bude to hradit kdo? Na ty tvoje kamiony. ehm to si jdi stěžovat ke komunistům, protože oni se rozhodli že bude v ČR více preferovaná silniční doprava jak vlaky. a navíc většina velkých nákladů se stejně převáží vlakem takže další zbytečnost v tvém pláči. MHD? Praha zavádí elektrifikované autobusy, myslím si že ve městech jsou elektrické automobily velice využitelné. Navíc kdyby to bylo na mne zakázal bych auta v centru Prahy! je to hnus.

Petr
10. května • 14:48

Ty jsi zase odborník :) Počkej až nastane doba elektromobilu a budeš v zimě nabíjet neustále protože kapacita baterky klesne na 50% a nezbude ti nic jiného než jezdit vlakem a chodit pěšky protože ani do vedlejší vesnice nedojedeš. Zaoceánské lodě jezdí na nejhorší naftu a produkují mnohem více škodlivin než auto. To je dokázané. Šlo by pro ně použít to samé co u aut. Proč by ne? Je to stejný motor jako v autě jen má nižší otáčky a je 100x mohutnější stejně jako má 100x mohutnější ostatní díly. A svět není jenom tvoje vysněná Praha. I oni brzy zjístí že elektro je slepá ulička jak jim v půlce cesty mezi zastávkami dojde šťáva na baterce, nebo se bude vypínat topení/klima aby se ušetřila energie. U nás ve městě je to jako všude jinde v republice. Jezdí zde staré Karosy z roku 2000 možná ještě starší. Pak taky je zde jediný autobus plnící euro 6. A několik autobusů na CNG. Bohužel MHD, kamiony, lodě a továrny jsou největší znečišťovatelé. Kamionoví dopravci podvádějí aby ušetřili na Adblue a tím kamiony vypouští jedovaté splodiny ikdyž už ne s mikročásticema ale zase o to jedovatější. A pak jde o to, že jak se většina zbaví spalováku tak nastane to, co se tady už psalo výše. Na sídlišti není kde parkovat a nebude ani kde nabíjet. Nedokážu si představit 30 prodlužek táhnoucích se z paneláku na parkoviště a každá s maximálním odběrem na jističe v bytě. To si nezapneš ani televizi aby ti nevypadly pojistky a elektrická síť to neudrží. Bude se masivně investovat do zlepšení, skokově vzroste cena elektřiny, stát na ní uvalí ještě daň jako na benzín a naftu protože příjde o zisk z paliv a všichni se posereme. To nemluvím o tom, že příjdou chytráci kteří ten kabel rádi ukradnou. A pak také je třeba vyřešit výrobu elektřiny. Z uhlí to moc ekologické nebude. A kde se seberou drahé kovy a materiáll na výrobu baterii a elektromobilů? Jak se stane nehoda tak se každý bude bát k autu jenom přiblížit aby ho to nezabilo. Už teď se to bojí hasiči hasit a raději nechají posádku umřít než aby riskovali že je zasáhne elektřina. Jojo to nás všechno čeká..Navíc dnešní auta jsem psal už v jiném článku, jsou vlastně dokonalé čističky vzduchu. Nasajou špinavý vzduch, vyčistí ho od prachu, drobných nečistot a pevných částic, vytvoří výkon+ELEKTŘINU a vypustí jen pár zbytkových plynů. Stačí se podívat na testy emisí kde byla fotka i filtrů. Euro 4 černý, euro 5 šedý a euro 6 nezabarvený. Prostě čistička vzduchu.

Majkl
27. dubna • 12:17

Normálně bych i odpovídal, ale na podobné komentáře už bylo zodpovězeno v mnoha předchozích diskuzích u článků o elektromobilech. Doporučuji přečíst. :)

R2
27. dubna • 2:15

Presne tak, pokud to nekdo prosazuje nasilnou formou, treba nesmyslnym stanovenim omezenim emisi CO2, dotacemi nebo zakazem spalovaku, tak je to slusne receno "velmi nestastne". Bohuzel v socialisticke EU se podobne zrudnosti berou jako normalni :-(

Jimi
26. dubna • 10:30

Velmi často se setkávám s posměšky neuživatelů vozů Tesla, kteří se vysmívají krátkým dojezdům, dlouhému „tankování“, zanedbatelnému počtu vozů na cestách, nízkému počtu „tankovacích míst“ atd. Řidiče si dokonce představují jako zuby drkotající zmrzlíky v čepici a rukavicích, kteří si nesmějí přitopit. Za sebe však musím říct, že obdivuji každého, který si Teslu nebo jiný elektromobil pořídil. Pro mě je to vizionář, který se nebojí být u něčeho nového a převratného. I díky nim jde vývoj v elektromobilitě raketově dopředu. Posměškáři na to prostě nemají (nemyslím finančně). Vždy budou čekat na ověřené věci, které pro ně odvážní vizionáři otestují a zpřístupní, a během toho se na gauči posmívat, jak se vlastně tito odvážlivci dobrovolně „omezují“. Přijde však doba, kdy se novinky stanou běžnou součástí života a začnou si je pořizovat i ti, co čekali, i ti, co se mezi tím posmívali. Už to ale nebudou odvážlivci a vizionáři, ale běžní spotřebitelé.

mk
26. dubna • 18:54

Jaky konkretni vyvoj jde v elektromobilite raketove dopredu? Vzdyt Tesla pouziva Li-ion aku, ktere vzniky v polovine minuleho stoleti. A z 540 kg aku dokaze dostat dojezd 300 km (zatimco 60 kg nafty/benzinu da bez problemu 1000 km). Co je na tom obdivuhodneho?

kkk
26. dubna • 19:19

První prodejní verzi vyrobila firma Sony v roce 1991.

Shimi
26. dubna • 12:42

Jimi: Obdivovat se dá kde co, třeba neurochirurgie apod., ale obdivovat majitele elektromobilu? To už je na mě trochu divočina. Navíc zrovna u elektropohonu nemůže být o nějaké převratnosti a novotě vůbec řeč, vždyť je to technologie stará 100 let.

mrazik
26. dubna • 12:18

Prakticky vsichni majitele automobilu Tesla v Cesku maji minimalne jeste dalsi dve auto na klasicky spalovaci motor. Je to pro ne otazka prestize, nekteri koupoili ze zvedavosti atd. Nicmene cele je to o tom, ze v rodinem rozpoctu se koupe automobilu za cca 2.5 milionu neprojevila nijak vyrazne. A slovy klasika : ,,nechci se vás dotknout – kdo z vás to má?"

bzzz
26. dubna • 10:54

Vizionar je Musk nikoli majitele Tesla automobilu. Treba i proto ze majitele Tesla maji pod kapotou akorat alternativni pohon, nicmene i oni jezdi casto single a po preplnenych komunikacich ;-) Navic pro radu majitelu - a sami to ochotne priznavaji - je to predevsim otazka prestize. Tady neni co obdivovat. V X pripadech a z X duvodu je vlastnictvi/provoz elektromobilu vyhodnejsi a rozumnejsi. Jsou to kupecke pocty a otazka osobnich priorit ;-)

Hloupej Honza
26. dubna • 9:00

Pokud mě pamět neklame ta nabíječka co máme blízko u Humpolce nebyla postavená Teslou ani snad není Tesla. Ale, na Teslu použít stejně jako někde u Hradce nebo v Hradci.
Zatím platí že Tesla Motors v republice oficiálně není.

seku2
25. dubna • 20:35

Ano, když k jedné stanici postaví ještě jednu, lze hrdě tvrdit, že se počet zdvojnásobí :-). Ale teď čtu, že budou dokonce dvě nové. Není to náhodou trojnásobek :-)?

pie
26. dubna • 15:47

Zdvojnásobí se celosvětově, ne v česku. :-)

puk123
26. dubna • 13:26

Je. Zřejmě jsme pro Teslu důležitým trhem. :-)

Jakub Havlíček
26. dubna • 9:43

Milý uživateli skrývající se pod přezdívkou seku2.
Kdyby jste si ten článek přečetl pořádně, tak určitě správně pochopíte titulek, ve kterém není ta tečka jen tak. Právě ta odděluje informaci o tom, že Tesla zdvojnásobí počet svých rychlonabíjecích stanic. Zárověn ale v rámci lokálních informací titulek upozorňuje na to, že v Čechách se otevřou další dvě. Mockrát díky za reakci a hezký den

dilema
25. dubna • 19:44

Kolik pak asi bude elektromobilů Tesla v ČR na jednu takovou nabíječku?

kuchi
25. dubna • 18:44

Tak to majitelé Tesly dojedou z Prahy až do Ostravy a budou si moci po cestě i zatopit :-)

puk123
26. dubna • 13:19

Po cestě ano, během cesty ne. :-)

Tom
25. dubna • 18:40

Tomu říkám adrenalin :-)

Doporučujeme

Články odjinud