Počet řidičů, kteří dávají přednost pohonu na plyn, se zvyšuje

Pilot  |  26. 04. 2011 07:40

.. bejvávalo ...

Odpovědět  |   | 
Radek  |  26. 04. 2011 07:44

Přesně, některá klišé se opakují stále dokola, i když neplatí. Stejně tak spotřeba, ta je dnes v podstatě stejná - potvrzuji vlastním měřením. Výkon změřit nemůžu, ale pocitově to jede stejně.

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  26. 04. 2011 09:26

.. ale nechme je přitom ... ať nám to nezdrahne ...

Odpovědět  |   | 
Luboš  |  26. 04. 2011 08:41

Mám Volkswagen Polo 1,2.(40kW). Na plyn najeto 53000 km. Absolutně nepoznám na co motor jede. Výkon je pořád stejný. Dvakrát jsem s tím byl v Chorvatsku. Pohoda. Spotřeba je zhruba o necelý litr vyšší.Vyplatí se, ale nešetřit na přestavbě a zvolit solidní firmu. Já mém holandský system.:

Odpovědět  |   | 
F12  |  26. 04. 2011 09:18

Holandsky system. Nejelo by to lip na THC?

Odpovědět  |   | 
Tom  |  26. 04. 2011 09:37

Já mám C4 1,6 a polský systém AC Stag 300+ a taky si nemůžu stěžovat, výkon stejný, spotřeba do 1litru navíc, zatím mám 10.000km od přestavby... SPOKOJENOST

Odpovědět  |   | 
Miš  |  26. 04. 2011 10:37

Na LPG najeto 235 000 km, na CNG 100 000 obojí bez problémů. A dojezd na CNG? Já najedu 450 - 500 km na jedno tankování, čerpačky takhle daleko od sebe nejsou a nádrž není v kufru, kdo to nezná, nenašel by ji. Přesto, že auto je o dost větší než to na LPG, jezdí levněji. A ten výkon? Jo, u CNG je opravdu o něco nižší. Nám nezávodníkům to nevadí

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  26. 04. 2011 11:22

Já ujedu na LPG cca 14000km a pohoda. Na nádrž dojedu tak 350 - 400km a cana je právě 16,80 a Naturál stojí 35,20. Tak i kdyby byla spotřeba o 10% větší, tak kdo umí počítat je jasné, že ušetřím. Třeba jen za rok 2010 jsem UŠETŘIL 16000Kč díky Plynu a to mluví za vše...

Odpovědět  |   | 
Rode  |  26. 04. 2011 12:23

jak jsi k tomu cislu uspory prisel? prostym vynasobenim ujetych kilometru a nejakeho tabulkoveho srovnani aktualni ceny paliva? Ja kdyz jsem asi 4 mesice vedl naprosto presnou evidenci kilometru, takovani benzinu, ktereho to v zime nez se to zahreje zere docela dost, spotreby plynu apod. byl docela prekvapen, jak se lisi realita od tabulkoveho vypoctu. Uspora z nejaych 1,25 Kc klesla na nejakych 0,9 Kc. Samozrejme, mohl jsem si nechat ruzove bryle, ale ja radeji setrim realitu, nez fixi.

To same je cena plynu a benzinu. Pokud vezmu nejlevnejsi plyn a nejdrazsi benzin bude tabulkova uspora velka, to same opacne a bude velmi nizka. Plyn pod 17 Kc je vice mene k dostani jen u stanic, kde bych ja plyn nikdy nevzal, stejne jako benzin v "JZD". Spickova a cista flaga, nebo primaplyn pod 17,5 neni v podstate nikde, cena se splha spise k 18,2-18,5 Kc. Benzin N95 se da koupit od 33 do 39 Kc dle toho jak kde a jak u koho.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  26. 04. 2011 13:37

16,80Kč/litr na Agipu v Praze je špatný?

Odpovědět  |   | 
Rode  |  26. 04. 2011 13:51

Je mi uplne jedno kde to je, dulezite je od koho berou. Je sice pravda, ze v ramci dovozu z rafinerek prevazne AT a DE tech zdroju zase tolik neni, ale jak rikam i presto, ze jsou dnes v systemech plynove filtry bych uplne no name znacky nebral. U plynu je cistata extremne dulezita. Takze nevis jakou tam cepuji znacku?

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  26. 04. 2011 15:06

netuším, zjistím až tam pojedu natankovat benzin.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  26. 04. 2011 21:29

Zrovna včera jsem tankoval na Shellce kousek od Znojma Primaplyn za 15,90Kč...

Odpovědět  |   | 
joey  |  26. 04. 2011 12:28

A co máš za auto? Já Passat CNG Ecofuel. Na jedno tankování plynu najedu 370 - 480 km (kdybych nejezdil hlavně dálnice, myslím si, že bych 500 zvládl). Láhve jsou místo rezervy, čili kufr je stejný jako u všech passatů. Levně to jezdí, pohybuji se od 0,9 do 1,2 Kč/km. No a výkon je na CNG vyšší než na benzín, spotřeba zase nižší.
Kecy o 15% nižším výkonu a vyšší spotřebě se týkají akorát starých typů přestaveb, je to relikvie minulosti. Tovární zástavby jsou již na plyn připravené a mají lepší parametry než přestavby v garáži.

Odpovědět  |   | 
Rode  |  26. 04. 2011 13:03

Na ten vyssi vykon a nizsi spotrebu jste prosim prisel jak? to by mne docela zajimalo. Jinak tovarni zastavby jsou uplne ty same, jako garazove, protoze tovarni zastavby automobilkam delaji firmy, ktere je provadi i externe. Jsou to vzdy externi dodavatele, jak u LPG tak u CNG.

Odpovědět  |   | 
joey  |  26. 04. 2011 15:07

Jednoduše - na plyn jezdím za 5 kg/100km (cca 7l), na benzín za 8,8l/100km.
A na benzín to je jednoduše línější než na CNG. Zkus si to a uvidíš.
Pravda je, že třeba u Caddy 2.0 byla plynová verze tragická, auto bylo línější a spotřeba větší (taky osobní zkušenost).
Rozdíl je v tom, že nastavení motoru u 1.4 TSI je více ve prospěch plynu. Jinak nemotej do sebe externí dodavatele dílů a montáž aut. VW samozřejmě nakupuje externí díly (tak jako třeba světla nebo elektroniku), ale montuje si je sám. Opel má na to svoji firmu (Opel Special Vehicles GmbH, dceřinná společnost OPELu), Fiat to možná dělá externě.

Odpovědět  |   | 
Rode  |  26. 04. 2011 15:15

Motat to klidne budu, protoze je proc. System co pouziva VW je proste externi system, ktery se monetuje i momo zavod, takze nic garaznickeho a nic co by jinde nebylo. Tva teorie o prosazovani CNG vuci benzinu je usmevna. V ramci vyhrevnosti techto paliv a toho, ze by to dle tebe melo jet lepe na plyn, nez na benzin nejak nesekunduje ta spotreba ;) chemii a fyziku prazdnymi pocity neprelstis.

Odpovědět  |   | 
joey  |  26. 04. 2011 15:44

Přečti si to ještě jednou a pořádně - na CNG to má v průměru o 1,8l nižší spotřebu. Stejné trasy, stejný řidič, stejný jízdní styl.

Odpovědět  |   | 
Rode  |  26. 04. 2011 18:47

ja si to prave cetl a prave proto jsem tak reagoval

Odpovědět  |   | 
joey  |  27. 04. 2011 20:37

Smiř se už konečně s tím, že ten 1,4 Ecofuel je na plyn speciálně upraven tak, aby měl co nejvyšší účinnost spalování. Proto jezdí na CNG lépe (tj. úsporněji a má lepší výkonovou charakteristiku) než na benzín. U LPG takový případ ještě neznám. Doby se mění, kapito?

Odpovědět  |   | 
Rode  |  27. 04. 2011 21:10

No je pak zajimave, proc maji vnitrnosti toho motoru stejne cislo nahradniho dilu, jako 1,4 benal. Nekde bude asi chyba.

Jinak pokud motor upravim, pak neni stejny jako benzinovy zaklad ze ktereho ten motor vychazi. Zadny motor ciste na CNG fiat nema, ma jen upraveny benzinak. A jak sam vis, byva bezne, ze jeden motor miva ruzne vykonostni varianty. Takze pokud vezmu jeden motor a prekopu jej, nelze na tom ukazovat, ze na jine palivo to ma vyssi vykon. Otazkou je, jaky by to melo vykon po prekopani u benzinu. Srovnat musis srovnatelne, tzn. vzit motor benzinovy, pridat k nemu plyn a porovnat co ma jiny vykon. Ne, ze vezmes jeden motor v ruznych verzich a srovanvas. Ono i HTP melo 3 nebo 4 vykonostni varianty a to na jedno palivo.

Ale to je opet porad dokola. Chybi ti schopnost se na to podivat realne a nesrovantavat jabkla s hruskama.

Odpovědět  |   | 
davpro  |  26. 04. 2011 13:52

že ty pracuješ pro RWE nebo VÍTKOVICE? :D

Odpovědět  |   | 
joey  |  26. 04. 2011 15:09

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  04. 05. 2011 16:53

Citroen Saxo 1,1 jednobodovka. Na plyn najeto 70 tisíc. Spotřeba asi o litr vyšší, výkonová křivka plošší, ale celkové zhoršení výkonu není nijak zřetelné. Za to se motor výrazně ztišil a olej je dlouho čistý. Na to, že to má celkem 140 tis. spokojenost.

Odpovědět  |   | 
Rode  |  26. 04. 2011 11:10

mam uz nekolikate auto na plyn, mam moderni motor, moderni system. Spotreba je vzdy o tech 10% vyssi a ze to snizi o zhruba stejne procenta vykon je taky fakt. Nema smysl pred tim zavirat oci. Takto se to chovalo u vsech mych primovstrikvoych systemu. U starsich neprimych vstriku byl narust spotreby jeste vyssi.

Na druhou stranu to zase neni tak hrozne, aby se to nevyplatilo. Mi se instalace vraci v prubehu +- 7mi mesicu i kdyz pocitam starty a pocatek jizdy na benzin co 10tkm revize a meneni filtru a co 20 svicky.

Jako alternativa je to dobre, ale nevim zda u dalsiho auta do toho pujdu. Chte-nechte se uzitne vlastnosti o neco snizi a co mne trapi je pomerne maly najezd cca 450 km na natankovani, ktere pak trva dlouho, navic vetsinou je treba cekat na obsluhu, jelikoz samoobslusne cerpacky temer nejsou apod. cpat zase do osobaku nadrze, aby clovek ujel alespon 1000 km vkuse je nesmysl.

Proste je to dobra alternativa s ruznymi omezenimi, ktere z toho plynou. Mi to provozne vyhovuje. Zustava mi charakter benzinoveho motoru, coz mi vyhovuje, kultivovanost apod. a jezdim v podstate na urovni dizlove alternativy, spise lehoulince pod.

Odpovědět  |   | 
PLYN  |  26. 04. 2011 15:03

Auto dělané přímo na plyn bude mít výkon vyšší a spotřebu stejnou i nižší. Akorát nepojede na benzín.Možná tak E 85 s Vervou 100 50:50%

Odpovědět  |   | 
Rode  |  26. 04. 2011 15:17

Petre to je nesmysl. Navic zadne auto neni delane primo na plyn. I auta z fabriky jsou naprosto bezna benzinova auta, ktere maji pouze zastavbu delanou bud ve fabrice, nebo u dilera dle typu automobilky. Maximalne se nasazuji jine svicky a mirne se upravi mapovani motoru. Tim to zhruba konci. Auto na plyn bude mit vzdy nizsi vykon a vyssi spotrebu. Samozrejme muze mit nizsi spotrebu, ale pak bude ubytek vykonu naprosto radikalni. Jezdim s auty na plyn ja po predelani, tak s tovarnimi (PSA, Renault, Subaru) a CNG verze fiatu a vw soucasne nabidky jsem si uzival taky dosytosti. Takze az jednou potkam neco, co splnuje tyto bachorky, tak proc ne.

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  26. 04. 2011 15:31

... hm tak třeba Subaru u svých zástaveb používá vstřikování kapalné fáze a taky jiné mapy v řídící jednotce (jiné časování pro plyn), zesílená sedla ventilů ...

Takže rozdíl tam je ...

Navíc LPG i CNG mají vysoká oktanová čísla, více jak 100, takže ponteciál vyššího výkonu tam je.
Vyšší spotřeba u LPG je proto, že zkapalněný propan-butan je lehký .. tzn. má malou, nižší než benzín, objemovou hmotnost. Stejné množství energie má prostě jen větší objem ... nafta je zase težší než benzín ... takže ji taky stačí méně .. (+ vyšší kompres samozřejmě).

Odpovědět  |   | 
Rode  |  26. 04. 2011 15:32

A uz zaciname zabredavat do teorii. Ridici nejezdi v teoretickych rovnicich, ale v praktickych podminkach, kde proste maji plynova auta vyssi spotrebu a nizsi vykon.

Odpovědět  |   | 
Miš  |  26. 04. 2011 16:21

Hele, "Rode", ty seš prostě borec! Keců máš dost, ale realita Ti utíká. O spotřebu se stebou přít nebudu, to vím sám nejlíp (5,5 kg vs.8,8l), vedu si to přesně už dva roky. A že žádné auto z výroby není jen na CNG, ale primárně na benzin? Ha, Ha, Ha. Do Multiply Bluepower není, ale opravdu není kam nalít benzín A že to z fabriky jako CNG verze nevyjede? Ale ano hochu, vyjede, nikdo to už dál neupravuje, dokonce už i čistě benzínová verze má takové konstrukční uspořádání, že se prostě s variantou CNG ve výrobě počítá
A vůbec, ať si každý jezdí na co chce

Odpovědět  |   | 
Rode  |  26. 04. 2011 18:50

Bohuzel jsi nepochopil co jsem psal a proto reagujes jak reagujes. Takze to co tu komentujes nikde netvrdim, ze jsi to nepochopil je tvuj boj.

Jinak aut, ktere sjedou primo z linky s plynovou zastavbou je daleko vice, nez ten Fiat. Takze to zkus jinde a jinak.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  26. 04. 2011 17:33

v tom případě nechápu, proč kamarádovi naměřili na válcové brzdě vyšší výkon při provozu na LPG. Myslím, že zcela opomíjíte turbomotory. Ty dokáží alternativní paliva s vyšším oktanovým číslem(LPG, E85 atp.) daleko lépe využít.

Odpovědět  |   | 
Rode  |  26. 04. 2011 18:48

Mám LPG v turbo motoru s přímým vstřikem a i když dokáži tato paliva lépe využít, nemáš pravdu. Nicméně graf určitě dodáš.

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  27. 04. 2011 13:13

.. chape .. ty musíš mít nějaký mindrák ..
.. že ti to stojí za to se tu tak hádat a dokazovat všem a nejvíce asi sobě .. jak jsi dobrej ....

Ale nevadí mi to ... každý si může psát co chce ... .. zatím .. :) .. až na nějaké to antimultikulti ...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  28. 04. 2011 07:21

No jo, blbecek Radecek, co bys cekal...

Odpovědět  |   | 
Vilibald Drasnarek  |  23. 12. 2018 23:41

Vy jste chytrák, co není schopen si ani něco přečíst o tom a plácáte a plácáte stále do kolečka.. Třeba cng má větší výhřevnost než benzin,proto když je nastaven na lpg-elektronicky,jede lip a žere míň... Já mám octu l.1,6 přestavba lpg... Jede na plyn úplně stejně, spotřeba max +0,5 Vy střílíte od boku z otomanu!!😑

Odpovědět  |   | 
Vilibald Drasnarek  |  23. 12. 2018 23:44

Opr. Seřízen na Cng

Odpovědět  |   | 
asdf  |  26. 04. 2011 18:48

děláš jako kdyby tu názory nějakýho usoplenýho beďara co už má pátýho favouše na plyn někoho zajímali. jak se prodávaj pičifuky?

Odpovědět  |   | 
Libor  |  26. 04. 2011 19:08

Ahoj už třetí rok jezdím na lpg vícebodový systém a spotřeba je stejná jako u provozu na plyn,výkon je o malinko nižší ale při normální provozu nepostřehnutelný ..
Mám fiat Bravo 1,6 16V 110 koní zatím 80tis. Km bez jediného problému.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  26. 04. 2011 21:28

Na LPG mám najeto 250 000 km a nedám na něj dopustit. Spotřeba proti benzínu o jeden litr větší, vzimě o dva litry. Záleží jestli jde o kratší nebo delší jízdu ( zahřátí motoru). Výkon stejný jako u benzínu. Systém LOVATO, poruchovost žádná, co 10 000 km revize (plynoservis) cca 300,- kč - čas 15 minut, co 50 000 km kontrola systému - cena dle náročnosti (výměna membrány atd.) 1000 - 2200,- kč, nádrž místo rezervy. Než jsem uskutečnil přestavbu auto mělo najeto na benzín 120 000 km. Nyní najeto 370 000 km. Motor bez poruchy,pravidelný servis. Do 300 000 km olej nalej vylej, nad 300 000 km cca 0,5 - 0,7l / 15 000 km. Jezdím dlouhé i krátké jízdy, často i v zahraničí.
REKAPITULACE: úspora na jeden km 1 -1,50 kč, počítám 1,10 kč
najeto 250 000 km = 275 000,- kč uspořeno proti benzínu
cena přestavby 28 000,- kč
cena revizí 25*300,-kč 7 500,- kč - ÚSPORA CELKEM 232 000,- KČ
kontrola systému systému 4*1800.- kč 7 200.- kč
ÚSPORA CELKEM 232 000,- KČ

Odpovědět  |   | 
raver  |  26. 04. 2011 22:06

well done !

Odpovědět  |   | 
kybos  |  27. 04. 2011 09:46

O jaký typ vozu se jedná a s jakým motorem?

Odpovědět  |   | 
vjh  |  26. 04. 2011 22:02

jestli se to hodne rozsiri hodi na to velkou dan a budou zdimat a zdimat jako u benzinu a nafty

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  27. 04. 2011 22:06

.. toho jediného se při dnešních respektive zítřejších cenách benzínu obávám ....

Odpovědět  |   | 
x  |  27. 04. 2011 09:49

Dá se LPG použít i pro přeplňovaný benzín? (konkrétně firemní oscávka 1.8TSI), přeci jenom ceny benzínu rostou a i při průměrné spotřebě mezi 6÷7 litry (moc to nehoním, tohle je spotřeba pro normální pohodové ježdění z práce a do práce a takové to cestování po republice, když se chce člověk trochu pobavit, tak je tam hned 10, ale to dělám jen velmi zřídka, aby mě to nenabourávalo průměrnou spotřebu :)) se to docela prodražuje. Roční nájezd s tím nedělám nijak velký, většinou se vejdu do 40t km. Docela by mě zajímalo, jestli s tím nemá někdo zkušenosti na turbobenzínu ohledně poklesu výkonu, docela by mě mrzelo pokud by byl nějak dramatický a znatelný.

Odpovědět  |   | 
Pinocchio  |  27. 04. 2011 10:53

Jde to taky, již jsem viděl funkční přestavbu na LPG. A u přímých vstřiků se však nejezdí jen čistě na plyn, ale cca každý 10. vstřik paliva je benzín. Kvůli chlazení vstřikovacího zařízení a spalovacího prostoru.

Odpovědět  |   | 
Rode  |  27. 04. 2011 12:09

turbo motory se prestavuji na LPG naprosto bezne, jen se u nich delaji jeste i jine upravy, zalezi na plnicich tlacich apod. systemy se nastavuji i tak, ze treba po prekroceni 5000rpm se prepne zpet benzin apod. zalezi na typu apod.

Odpovědět  |   | 
x  |  27. 04. 2011 12:55

Děkuju za info, nebyla by alespoň orientační cena takovéto přestavby?, konkrétně je to necelé dva roky stará oktávka 1.8TSI kombík

Odpovědět  |   | 
Rode  |  27. 04. 2011 19:52

28-30 tis. Kc s toroidni nadrzi misto rezervy

Odpovědět  |   | 
tom  |  28. 04. 2011 19:17

Na TSI motory zatím nespěchat. Přestavba je vždy stavěna na konkrétní motorkód, cena přestavby je kolem 40tisíc, náklady jsou vyšší než u běžného plyňáku, protože zhruba každý 10-tý vstřik je na benzín z důvodu chlazení, a na něktých forech se už píše že se benzínové střiky poroučely po 30.000km na plyn...

Odpovědět  |   | 
Rode  |  28. 04. 2011 20:19

ja znam asi 5 kousku TSI, nektere najeto zatim malo, ale dva urcite pres 80tkm a zatim zadny problem. s tim kazdym desatym vstrikem to zase neni tak zhave jak se "povida" a ze by to kazilo zivotnost to vubec ne. a to se bavim jen o 1,4 a 1,8TSI pokud bych pridal i 2,0 tsi pak se muzeme bavit o vyrazne vice kusech a ze by to byla nejaky "motorkod" to vazne ne.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  29. 04. 2011 14:26

Myslis, ze tyhlety z prstu vycucane bachorky ti nekdo uveri?

Odpovědět  |   | 
mucha  |  27. 04. 2011 10:07
a7g  |  27. 04. 2011 10:59

vždycky mě pobaví, jak se v ČR a SK píše o zákazu vjezdu s LPG do podzemních garážích. V celé Evropě je to dávno povolené, jen mi, 100let za opicema se tím ještě oháníme. Já parkuju už přes rok každý den v podzemce a nevidím důvod, proč bych nemohl. LPG je asi 8x víc zabezpečeno proti požáru než obyčejné benzínové auto. To spíš ty benzíny by měli vypadnout, ať mi neohrožují auto v garáži...

Odpovědět  |   | 
Rode  |  27. 04. 2011 12:05

I v zahranici je parkovani v podzemnich garazich zakazno. Ovsem u tech, co nemaji rizenou ventilaci. Takze tu zase nehrajte chytreho, kdyz o tom prd vite.

Jinak LPG auto je sice na tom v urcitych vecech lepe co se tyka pozaru, akorat vypray LPG jsou na tom hure, nez benzinu uz proto, ze se drzi pri zemi, takze jsou pro vznik pozaru ci vybuchu horsi.

Odpovědět  |   | 
miš  |  27. 04. 2011 12:57

"V zahraničí", je milý hochu velice široký pojem. Je i zakázáno i dovoleno, jen to není tak jako u nás dáno přímo zákonem (resp. vyhláškou 341/2001 sb.). Takže když si někdo postaví garáže, záleží na tom jak jsou konstruované a pak se buď může nebo nemůže...
Co se týče výbušnosti směsi se vzduchem, je to jen s malými rozdíly stejné jako u benzínu. A pokud jde o CNG, poměr při kterém se vzduchem vybuchuje je v mnohem užším pásmu a proto je k výbuchu měně náchylný.
No nic, když my ostatní stejně víme prd. Že by sis tady mohl dopisovat sám. Aby Tě nikdo nerušil, co?

Odpovědět  |   | 
Rode  |  27. 04. 2011 17:15

reagoval jsem na toho, co psal, jak je to v zahranici povolene, coz neni samozrejme pravda a to ani plosne (v mnoha zemich je to zakazano jako u nas) a jinde je to povolene jen za splneni urcitych podminek.

a nemen si furt nicky

Odpovědět  |   | 
joey  |  27. 04. 2011 20:27

A v kterém zahraničí to je zakázáno? Žiji mimo ČR a nevím o tom, že by Polsko, Německo, Švýcarsko, Itálie či Švýcarsko (čili tam, kde se pohybuji) mělo někde zákaz vjezdu do podzemek pro auta na plyn. To jsem viděl jen v ČR. Plošně to v těchto zemích zakázáno není, samozřejmě majitel si to může omezit, ale ani s tím jsem se nesetkal (hotely, nákupní střediska, parkingy v centrech atd.) Tak v kterých zemích kromě ČR je vjezd aut na CNG či na LPG kromě ČR (a možná Slovenska, kde teda moc podzemních garáží není)?

Odpovědět  |   | 
Rode  |  27. 04. 2011 21:06

Takze to, ze o tom nemas paru je vice nez jasne. Ono ani u nas neni plosny zakaz parkovani v podzemnich garazich, jak se casto omila a omilati to hlavne ti, kteri o tom moc nevi. Holt na nove ti to nevysvetlili, co?. Bude-li mit takova podzemka dane vybaveni, mohou parkovat v podzemkach auta i u nas. Jen jsou ty pravidla prisnejsi, nez jinde. Nestaci ventilace.

Mimo zakaz podzemek je v evrope pomerne dost trajektovych spolecnosti, co LPG a CNG neberou. Ze zemi s podstate stejne plosnym zakazem jako u nas muzeme dat treba zemi plynum zaslibenou Francii.

Odpovědět  |   | 
joey  |  29. 04. 2011 11:15

Ty jsi ale případ. Na hlupáky nechci reagovat, ale aby ostatní věděli, jaká ve skutečnosti situace s parkováním je, tak zde dávám citaci zákona č. 23/2008, par. 30 ods. 8:

"(8) V podzemní hromadné garáži určené pro
veřejné užívání nelze parkovat vozidla s pohonem
na plynná paliva."

V ČR je ještě jiná vyhláška, která to v zásadě umožňuje (č. 341/2002):
„je zakázáno vjíždět do uzavřených skladovacích, garážních a obdobných prostorů, u nichž není výslovně povolen vjezd vozidel poháněných LPG nebo CNG.“

Prostě český kocourkov.

Odpovědět  |   | 
Rode  |  29. 04. 2011 17:21

Ano jsem pripad, nejdrive tvrdis, ze zakaz je jen u nas pritom neni. Pak tvrdis, ze u nas se nesmi v podzemce parkovat, pritom za jistych okolnosti muze a takto muzeme pokracovat dal. Jen si hrej dal na profika. Ocividne jsem ti vse vyvratil, ovsem stale marne.

Odpovědět  |   | 
firetruck  |  29. 04. 2011 12:07

Do podzemiek je zakaz nie pre vybusnost plynu, ale pre mozny unik plynu.
Garaze su slabo vetrane, hrozi udusenie.

Odpovědět  |   | 
řidič  |  27. 04. 2011 11:05

Je třeba říci, že se bude do blízké budoucnosti stavět několik plynových elektráren, a nákup plynu z Ruska vzroste markantně. To bude mít pozitivní vliv i na nabídku CNG pro automobily.

Odpovědět  |   | 
joey  |  27. 04. 2011 20:32

No o tom se hodně mluví, skutek zatím utek. Stavět by je mělo hlavně Polsko, tam není rozvinuté CNG pro auta vůbec (je tam reálně asi 12 stanic + nějaké v areálech s omezeným čerpáním). Otázka je, co se stane s cenou plynu z Ruska.

Odpovědět  |   | 
LPG  |  28. 04. 2011 07:45

Budu se opakovat. Auto s motorem dělané přímo na plyn a jen na plyn,bude mít výkon vyšší a spotřebu prakticky stejnou(s vyšším kompresním poměrem) Když je něco univerzal,tak je to vždy kompromis

Odpovědět  |   | 
Rode  |  28. 04. 2011 09:46

Zadny motor primo na plyn v autech ovsem neni. Jsou to vzdy upravene motory, ktere se vzdy primarne vyvinuly pro benzin a pak se upravily tak, ze jezdi treba jen na plyn.

Dale zapominas na to, jako mnozi, ze i automobilky nabizeji jeden a ten samy motor v benzinu v ruznych vyknonostnich verzich. Jelikoz jej jinak namapuji, upravi apod.

Takze pokud nekdo vezme benzinovy motor XY, upravi jej a bude jej krmit pouze plynem, je samozrejme mozne, ze ten motor bude mit vykon vetsi, nez treba benzinova verze XY, ale ne proto, ze jedzi na plyn, ale proto, ze jej upravili a naladili na vetsi vykon. To, ze auto na plyn nema vetsi vykon a ma vetsi spotrebu jde prave krasne videt, kdyz se plyn nasadi zaroven s benzinem. Pak ten plyn ztraci.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  29. 04. 2011 14:30

Jeste jednou si ten blabol po sobe precti a zkus nad tim pouvazovat - benzinovy motor ma na plyn vyssi spotrebu protoz je nastaveny na bezin. Pokud se nastavi na plyn, tak bude mit vykon vyssi a spotrebu nizsi. Svou argumentaci jenom potvrzuj nazor, s kteym polemizujes, trubko.

Odpovědět  |   | 
Rode  |  29. 04. 2011 17:23

Trubka je tak mozna tvoje mama, tu sem netahej. Proste zadny plynovy motor neexistuje, vzdy je to odvozenina motoru vyvijeneho na benzin. Dale to, ze takovy motor upraveny na ryzi pohon plynu muze mit vetsi vykon je samozrejme, proc by mit nemohl. Ovsem to neni tim, ze by plyn na tom byl z tohoto pohledu lepe, neni, jen se ten motor jinak naladi. Neni to plynem, je to naladenim, takze je to uplne neco jineho nez jsi puvodne pindal, ovsem nyni kdyz ti to doslo zacinas krasne otacet.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  30. 04. 2011 09:09

Opet jsi potvrdil to, ze jsi idiot a kreten, vcetne tveho fotra, ktery nevychcal do hajzlu nebo neotrel do aclony a tve matky, ktera se kurvila cely zivot.

Odpovědět  |   | 
Fox  |  30. 04. 2011 12:36

No ty jsi fakt ubozak, Rode!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Prohlédněte si ty nejlepší registrační značky na přání. Najdete mezi nimi tu svou?

Prohlédněte si ty nejlepší registrační znač…

Registrační značky na přání jsou v České republice již velice rozšířené. Projděte si galerii těch nejlepších.

1.  4.  2020 | | 26 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A