Počet ojetin s automatickým denním svícením se zdvojnásobil

Zatímco ojeté vozy se dvěma či méně airbagy se stávají v českých autobazarech standardem, z bezpečnostních prvků je nejvíce na vzestupu automatické denní svícení. Počet prodaných automobilů s touto funkcí byl oproti loňskému roku více než dvojnásobný. Vyplynulo to z každoroční analýzy ojetých automobilů AAA AUTO.

Denní svícení, které výrazně napomáhá bezpečnosti silničního provozu, je v České republice zavedeno od 1. července 2006. Povinnost mít rozsvícena světla po celý den bez ohledu na zimní nebo letní čas má řada evropských států. Stále častěji se v českých autobazarech objevují ojeté vozy s tímto bezpečnostním prvkem. Počet ojetin se zavedeným denním svícením v letošním roce zaznamenal nárůst dokonce o 108,6 %.

Růst zaznamenal rovněž systém aktivní bezpečnosti vozidla ABS (Antiblockiersystem) neboli protiblokovací systém, který umožňuje zachování stability, ovladatelnosti a řiditelnosti vozidla v mezních situacích. Meziročně počet vozů s ABS stoupl o 10,2 %. Ještě o něco výraznější byl nárůst systému ESP (Electronic Stability Program). Jedná se o funkci, která pomáhá stabilizovat automobil pomocí přibrzdění některého z kol a omezením výkonu motoru. Automobilů s tímto bezpečnostním prvkem se letos prodalo o 14 % více než v roce 2014. Mírný nárůst (5,3 %) zaznamenaly i vozy s mlhovkami.

Podle průzkumu se v autobazarech stále méně objevují vozy, které mají ve výbavě dva či méně airbagů. Důvodem je fakt, že automobily s tímto počtem airbagů jsou postupně nahrazovány auty, která disponují třemi a více airbagy. Zatím co u prvně zmíněných vozů poklesly letošní prodeje o 13,6 %, automobily s více airbagy meziročně poskočily o 16,2 %. „Při vývoji nových vozů dochází průběžně ke zvyšování stupňů jednotlivých bezpečnostních prvků, a to ať už z hlediska kvality, tak i kvantity. V návaznosti na to se pak bezpečnější vozy postupně dostávají i na trh ojetin,“ říká generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová a dodává: „Stále častěji se tak v naší nabídce objevují automobily se třemi a více airbagy.“

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků