Počet ojetin s automatickým denním svícením se zdvojnásobil

Zatímco ojeté vozy se dvěma či méně airbagy se stávají v českých autobazarech standardem, z bezpečnostních prvků je nejvíce na vzestupu automatické denní svícení. Počet prodaných automobilů s touto funkcí byl oproti loňskému roku více než dvojnásobný. Vyplynulo to z každoroční analýzy ojetých automobilů AAA AUTO.

Denní svícení, které výrazně napomáhá bezpečnosti silničního provozu, je v České republice zavedeno od 1. července 2006. Povinnost mít rozsvícena světla po celý den bez ohledu na zimní nebo letní čas má řada evropských států. Stále častěji se v českých autobazarech objevují ojeté vozy s tímto bezpečnostním prvkem. Počet ojetin se zavedeným denním svícením v letošním roce zaznamenal nárůst dokonce o 108,6 %.

Růst zaznamenal rovněž systém aktivní bezpečnosti vozidla ABS (Antiblockiersystem) neboli protiblokovací systém, který umožňuje zachování stability, ovladatelnosti a řiditelnosti vozidla v mezních situacích. Meziročně počet vozů s ABS stoupl o 10,2 %. Ještě o něco výraznější byl nárůst systému ESP (Electronic Stability Program). Jedná se o funkci, která pomáhá stabilizovat automobil pomocí přibrzdění některého z kol a omezením výkonu motoru. Automobilů s tímto bezpečnostním prvkem se letos prodalo o 14 % více než v roce 2014. Mírný nárůst (5,3 %) zaznamenaly i vozy s mlhovkami.

Podle průzkumu se v autobazarech stále méně objevují vozy, které mají ve výbavě dva či méně airbagů. Důvodem je fakt, že automobily s tímto počtem airbagů jsou postupně nahrazovány auty, která disponují třemi a více airbagy. Zatím co u prvně zmíněných vozů poklesly letošní prodeje o 13,6 %, automobily s více airbagy meziročně poskočily o 16,2 %. „Při vývoji nových vozů dochází průběžně ke zvyšování stupňů jednotlivých bezpečnostních prvků, a to ať už z hlediska kvality, tak i kvantity. V návaznosti na to se pak bezpečnější vozy postupně dostávají i na trh ojetin,“ říká generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová a dodává: „Stále častěji se tak v naší nabídce objevují automobily se třemi a více airbagy.“

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků