Počet ojetin s automatickým denním svícením se zdvojnásobil

Zatímco ojeté vozy se dvěma či méně airbagy se stávají v českých autobazarech standardem, z bezpečnostních prvků je nejvíce na vzestupu automatické denní svícení. Počet prodaných automobilů s touto funkcí byl oproti loňskému roku více než dvojnásobný. Vyplynulo to z každoroční analýzy ojetých automobilů AAA AUTO.

Denní svícení, které výrazně napomáhá bezpečnosti silničního provozu, je v České republice zavedeno od 1. července 2006. Povinnost mít rozsvícena světla po celý den bez ohledu na zimní nebo letní čas má řada evropských států. Stále častěji se v českých autobazarech objevují ojeté vozy s tímto bezpečnostním prvkem. Počet ojetin se zavedeným denním svícením v letošním roce zaznamenal nárůst dokonce o 108,6 %.

Růst zaznamenal rovněž systém aktivní bezpečnosti vozidla ABS (Antiblockiersystem) neboli protiblokovací systém, který umožňuje zachování stability, ovladatelnosti a řiditelnosti vozidla v mezních situacích. Meziročně počet vozů s ABS stoupl o 10,2 %. Ještě o něco výraznější byl nárůst systému ESP (Electronic Stability Program). Jedná se o funkci, která pomáhá stabilizovat automobil pomocí přibrzdění některého z kol a omezením výkonu motoru. Automobilů s tímto bezpečnostním prvkem se letos prodalo o 14 % více než v roce 2014. Mírný nárůst (5,3 %) zaznamenaly i vozy s mlhovkami.

Podle průzkumu se v autobazarech stále méně objevují vozy, které mají ve výbavě dva či méně airbagů. Důvodem je fakt, že automobily s tímto počtem airbagů jsou postupně nahrazovány auty, která disponují třemi a více airbagy. Zatím co u prvně zmíněných vozů poklesly letošní prodeje o 13,6 %, automobily s více airbagy meziročně poskočily o 16,2 %. „Při vývoji nových vozů dochází průběžně ke zvyšování stupňů jednotlivých bezpečnostních prvků, a to ať už z hlediska kvality, tak i kvantity. V návaznosti na to se pak bezpečnější vozy postupně dostávají i na trh ojetin,“ říká generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová a dodává: „Stále častěji se tak v naší nabídce objevují automobily se třemi a více airbagy.“

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků