Počet nehod roste. Policie jich letos zaznamenala 59 440

Policie oznámila statistiky nehod za období leden až září 2012. Počet usmrcených osob sice klesl, ale počet nehod neustále stoupá.
Počet nehod roste. Policie jich letos zaznamenala 59 440

Policie oznámila statistiky nehod za období leden až září letošního roku. Základní čísla říkají následující. Za prvních devět měsíců policie eviduje 59 440 nehod, 505 usmrcených osob, 2 275 těžce zraněných a 17 215 lehce zraněných účastníků nehody. V porovnání se stejným obdobím minulého roku jde o nárůst počtu nehod o rovných 5 000, vzrostly také případy, kdy nehoda zanechala následky na životě nebo zdraví (+ 226 na 15 620) a vyšší je rovněž počet lehce zraněných osob (17 215 oproti 16 792). Naopak v případě usmrcených osob se jedná o pokles o 18 případů a klesl také počet těžce zraněných (-94). Celkový počet nehod je nejvyšší od roku 2009, naopak počet usmrcených osob je od roku 2009 za dané období nejnižší.

Statistika: pravděpodobnost nehody je větší u auta než u motorky

Statistika: pravděpodobnost nehody je větší u auta než u motorky

Jako nejčastější příčinu nehod za období leden – září 2012 uvádí policie případy, kdy se řidič plně nevěnoval řízení vozidla (10 049 nehod), druhým nejčastějším důvodem je nedodržení bezpečné vzdálenosti a třetím pak nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky. Nejčastější příčinou tragických nehod je nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky (90), jízda po nesprávné straně vozovky (69) a opět nedostatečné věnování se řízení vozidla (56).

Co se usmrcených osob týká, klesl počet usmrcených řidičů o 41 (163). Naopak vzrostl počet usmrcených chodců (+7, 96 celkem), cyklistů (+14, 51 celkem) a především řidičů motocyklů (+16, 75 celkem). Nejčastěji se bouralo na místních komunikacích (19 980), nejméně na dálnicích (1 791). Nejčastějším viníkem nehody bylo vozidlo s objemem motoru od 1,5 do 1,9 l (14 461), 1,1 – 1,4 (10 282) a 2 – 3 litry (6 950). Nejméně bourala vozidla nad tři litry (472). 

Policie převzala dalších dvacet rychlých Passatů. Bude provoz bezpečnější?

Policie převzala dalších dvacet rychlých Passatů. Bude provoz bezpečnější?

Je otázkou, jak velký vliv na pokles usmrcených osob má rostoucí počet mladších aut a jaký vliv na něj má práce policie. Možná se pletu, ale policisty nejčastěji na silnici potkávám při akcích, kdy sledují dodržování maximální povolené rychlosti. Větší počet nehod v porovnání s minulým rokem a nakonec také uváděné příčiny nehod, kdy na prvním místě je nevěnování se řízení vozidla a na druhém nedodržování bezpečné vzdálenosti přeci jen naznačují, že by se pro bezpečnost možná dalo udělat více.

A v kontextu nákupu další várky policejních Passatů pak zajímavě vyznívá také následující informace. V obci došlo k 42 393 nehodám, mimo obec policie udává 17 047 nehod, na dálnici 1 791 nehod. Mimochodem zatímco v obci a mimo obec činí nárůst cca 9 procent, na dálnici jde o nárůst 13 procent. V obci pak došlo k usmrcení 174 osob, mimo obec 331 osob, na dálnici 13 osob. Vzhledem k tomu, že takto velké rozdíly jsou dlouhodobé, jde bohužel pouze o další důkaz především finančního přínosu šestiválcových Volkswagenů ve službách policie...  

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Policie ČR
 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků