Počet nehod roste. Policie jich letos zaznamenala 59 440

Policie oznámila statistiky nehod za období leden až září 2012. Počet usmrcených osob sice klesl, ale počet nehod neustále stoupá.
Počet nehod roste. Policie jich letos zaznamenala 59 440

Policie oznámila statistiky nehod za období leden až září letošního roku. Základní čísla říkají následující. Za prvních devět měsíců policie eviduje 59 440 nehod, 505 usmrcených osob, 2 275 těžce zraněných a 17 215 lehce zraněných účastníků nehody. V porovnání se stejným obdobím minulého roku jde o nárůst počtu nehod o rovných 5 000, vzrostly také případy, kdy nehoda zanechala následky na životě nebo zdraví (+ 226 na 15 620) a vyšší je rovněž počet lehce zraněných osob (17 215 oproti 16 792). Naopak v případě usmrcených osob se jedná o pokles o 18 případů a klesl také počet těžce zraněných (-94). Celkový počet nehod je nejvyšší od roku 2009, naopak počet usmrcených osob je od roku 2009 za dané období nejnižší.

Statistika: pravděpodobnost nehody je větší u auta než u motorky

Statistika: pravděpodobnost nehody je větší u auta než u motorky

Jako nejčastější příčinu nehod za období leden – září 2012 uvádí policie případy, kdy se řidič plně nevěnoval řízení vozidla (10 049 nehod), druhým nejčastějším důvodem je nedodržení bezpečné vzdálenosti a třetím pak nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky. Nejčastější příčinou tragických nehod je nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky (90), jízda po nesprávné straně vozovky (69) a opět nedostatečné věnování se řízení vozidla (56).

Co se usmrcených osob týká, klesl počet usmrcených řidičů o 41 (163). Naopak vzrostl počet usmrcených chodců (+7, 96 celkem), cyklistů (+14, 51 celkem) a především řidičů motocyklů (+16, 75 celkem). Nejčastěji se bouralo na místních komunikacích (19 980), nejméně na dálnicích (1 791). Nejčastějším viníkem nehody bylo vozidlo s objemem motoru od 1,5 do 1,9 l (14 461), 1,1 – 1,4 (10 282) a 2 – 3 litry (6 950). Nejméně bourala vozidla nad tři litry (472). 

Policie převzala dalších dvacet rychlých Passatů. Bude provoz bezpečnější?

Policie převzala dalších dvacet rychlých Passatů. Bude provoz bezpečnější?

Je otázkou, jak velký vliv na pokles usmrcených osob má rostoucí počet mladších aut a jaký vliv na něj má práce policie. Možná se pletu, ale policisty nejčastěji na silnici potkávám při akcích, kdy sledují dodržování maximální povolené rychlosti. Větší počet nehod v porovnání s minulým rokem a nakonec také uváděné příčiny nehod, kdy na prvním místě je nevěnování se řízení vozidla a na druhém nedodržování bezpečné vzdálenosti přeci jen naznačují, že by se pro bezpečnost možná dalo udělat více.

A v kontextu nákupu další várky policejních Passatů pak zajímavě vyznívá také následující informace. V obci došlo k 42 393 nehodám, mimo obec policie udává 17 047 nehod, na dálnici 1 791 nehod. Mimochodem zatímco v obci a mimo obec činí nárůst cca 9 procent, na dálnici jde o nárůst 13 procent. V obci pak došlo k usmrcení 174 osob, mimo obec 331 osob, na dálnici 13 osob. Vzhledem k tomu, že takto velké rozdíly jsou dlouhodobé, jde bohužel pouze o další důkaz především finančního přínosu šestiválcových Volkswagenů ve službách policie...  

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Policie ČR
 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků