Počet mrtvých na přejezdech znovu roste

Zelí  |  13. 04. 2012 18:53

Opět se vrátím k tomu, co jsem tady už napsal před mnoha lety.
Historicky je to železnice, která nese odpovědnost za vlastní činnost. Přišla do krajiny jako poslední a narušila a přeťala stávající silniční komunikace. Navíc železnice už od svého počátku je svému okolí extrémně nebezpečná (v anglii musel před lokomotivou běžet zřízenec s praporkem), nedá se zastavit, je obrovsky hmotná a má brutální kinetickou energii, nemá žádné deformační zóny. Z toho důvodu bylo i právně zodpovědnost za zabezpečení křížení s komunikacema na straně železnice !!! Všechny přejezdy i na lokálkách byly se závorama, které byly konstrukčně udělané tak, že se nedaly ani podlézt a už vůbec ne obejít. Pokud došlo k neštěstí a dráha neměla křížení zajištěné byla vina na železnici. Tento stav se změnil až v šedesátých letech, kdy pro režim bylo výhodné přehodit vinu na řidiče a tím si uvolnit ruce s přejezdy tj. závory zrušit, nadělat tam jenom blikače a v případě, že se jim to nehodí zaslepit i bílé světlo tak, aby byli za všech okolností z obliga. Doložené a natočené případy kdy semafor bliká s bílým světlem před přejezdem je autobus a profrčí rychlík jsou dostatečně známé a samozřejmě, že se stávajícím právním stavem se může dráha jen uchechtávat. Jsou z obliga.
Řešením je návrat do právního státu tj. dát zodpovědnost zpátky na dráhu. Jinak těch mrtvých bude jenom přibývat.
Připomenu přejezd na trati z Litovle do Moravičan (koridor, kde jezdí pendolino 160km/h) a tam je v lese v CHKO pomoraví šikmý přejezd, kde před časem smetl rychlík kamion. Tam jednak v šikmém nájezdu řidič nic nevidí a při rychlosti pendolina ani nemá žádnou šanci něco vidět. Očekával jsem, že při miliardovém překopávání trati na rychlostní koridor všechny tyto křížení zmizí a objeví se mimoúrovňové nadjezdy tak, jak to dělaly dráhy na nově budovaných tratích ve třicátých letech i na polních cestách, kde jezdili zemědělci na pole. Omyl, budování koridorů, kde se šílenou rychlostí řítí nezastavitelná stotunová monstra nikoho nepřiměl k nápravě. Samozřejmě, proč by to dělali, když oni jsou právně z obliga.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 62 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 54 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A