Po zavedení mýtného se úbytek kamionu nečeká

Pokud si někdo od zavedení elektronického mýtného slibuje, že na našich silnicích ubyde kamionové dopravy, bude nejspíš zklamán. Dle vyjádření ministerstva dopravy tvoří tranzitní vozy pouze 20 procent celkového počtu nákladní dopravy. Zbytek, tedy okolo 80 procent tvoří nákladní vozy, které mají start nebo cíl na našem území a tak zde budou jezdit bez ohledu na zavedení mýtného. Ministerstvo v optimistické verzi předpokládá, že se sníží tranzitní doprava maximálně o 30 procent, ale realističtější odhady jsou pouze okolo 20 procent. Znamená to tedy, že nákladní doprava jako celek klesne o čtyři až šest procent, což je velmi zanedbatelný pokles. Na druhou stranu mýtné přinese přinejmenším deset mld. korun a pokud se dobře reinvestují, můžeme se těšit na zkvalitnění silniční a dálniční sítě.
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků