Po těžší nehodě dětskou sedačku vyhoďte. I když je zdánlivě nepoškozená

„Zřejmě nejneuvěřitelnější pro mě byl zážitek, kdy matka připoutala sedačku s kojencem, takzvané vajíčko, po směru jízdy. Ne proti směru, jak je pro tento typ sedačky určené,“ říká Diana Scheebergová, zástupkyně norské firmy BeSafe vyrábějící dětské bezpečnostní sedačky.
Po těžší nehodě dětskou sedačku vyhoďte. I když je zdánlivě nepoškozená

Do čtyř let věku dítěte se doporučuje, aby bylo upoutáno v sedačce umístěné zády ke směru jízdy. V mladším věku v menší skořepině například na předním sedadle vedle řidiče, později ve větší sedačce na sedadle vzadu.

Pochopitelně v takové, která je pro tento účel speciálně konstruovaná. Je dražší, může vyjít na sedm až devět tisíc, ale skýtá malému dítěti mnohem víc ochrany.

Při čelním nárazu je hlava malého pasažéra opřená o opěrák a zranění hlavy či páteře je značně eliminováno. Nemusí se vždy jednat o havárii, stačí i energické dupnutí na brzdu zabraňující kolizi. I v takovém případě může dojít k poranění krční páteře.

„Nezbytné je, aby hlava dítěte nepřesahovala v žádném případě horní část opěradla. Kromě toho je u takto obrácené sedačky podstatně menší riziko zranění obličeje a očí střepy z rozbitého čelního okna, což je častý druh poranění při autohaváriích,“ upozorňuje Diana Schneebergová.

Co si myslí o takzvaných podsedácích, které hlavně u starších dětí nahrazují celou sedačku?

„Podsedák za dvě stě korun dítě jen zvýší, ale při nárazu vyletí dopředu a pásy se mohou dítěti posunout až ke krku, což je nebezpečné.“ Podsedáky jsou navíc bez uchycení typu Isofix.

Co rozhodně Diana Schneebergová doporučuje, je sedačku po těžší nehodě vyhodit a pořídit novou. „I přes sebelepší kvalitu nemůžete nikdy vědět, jestli nedošlo ve struktuře materiálu k nějakému narušení po prudkém nárazu.“

Odborný test, který by sedačku prověřil, může stát od 25 tisíc korun výše a to se zcela jistě nevyplatí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Diana Schneebergová říká, že i autosedačku, která nikdy neprodělala karambol, by po nějakých pěti letech doporučovala vyměnit za novou. „Korpus je dobrý, ale výplň a potahy jsou při častém používání opotřebené.“

Určitě by nedoporučovala, aby v jedné sedačce jezdilo několik generací dětí po sobě.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků