Po světě jezdí už milion Citroënů Xsara Picasso

Od prosince roku 1999, kdy byl model Citroën Xsara Picasso zařazen do výroby, kráčí od úspěchu k úspěchu. Neoddiskutovatelným důkazem toho je nedávno překročená magická hranice jednoho milionu prodaných vozů v celosvětovém měřítku.

Z tohoto počtu se plné dvě třetiny prodejů realizovaly mimo Francii a více než 65 % prodaných aut této modelové řady mělo dieselové motory! Oblibu těchto pohonných jednotek dokumentují také čerstvá prodejní čísla z Francie. Tam se za prvních 10 měsíců roku 2004 prodalo hned 85 % vozů Xsara Picasso s dieselovými agregáty, přičemž 34 % prodaných aut je s motorem HDi 110 k, který je  co do zájmu motoristů nejúspěšnějším.

Vraťme se však do historie. Příchod Xsary Picasso znamenal pro značku Citroën významný mezník v inovaci výrobního programu a okamžitě se stal oživením třídy kompaktních monospaců. Tuto třídu ještě více Xsara Picasso obohatila verzí Exclusive v nejvyšším stupni výbavy (září 2001) i novou motorizací v lednu 2003 díky motoru 2.0 i 16V ve spojení s autoadaptivní převodovkou se sekvenčním řazením.
Od února 2004 sjíždí z výroby Xsara Picasso s novým dieselovým motorem HDi 110 k, který využívá nejmodernější techniky Common Rail a vyniká kombinovanou spotřebou 4,9 l  na 100 km i příznivými hodnotami emisí.

V současnosti zákazníci po celém světě mohou vybírat vozy Citroën Xsara Picasso ve třech úrovních výbavy a s pěti motory. Jsou to benzinové 1.6i (70 kW – 95 k), 1.8i (85 kW – 117 k), 2.0i 16V (100 kW – 137 k)  a dieselové HDi 90 a 110 k. Modelovou řadu kompletuje speciální série „Attractive“.

Modely Xsara Picasso vyrábí Citroën v hlavním závodě ve španělském Vigu, dále v brazilském Porto Real a v čínském Wuhanu pro místní trh.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků