Po světě jezdí už milion Citroënů Xsara Picasso

Od prosince roku 1999, kdy byl model Citroën Xsara Picasso zařazen do výroby, kráčí od úspěchu k úspěchu. Neoddiskutovatelným důkazem toho je nedávno překročená magická hranice jednoho milionu prodaných vozů v celosvětovém měřítku.

Z tohoto počtu se plné dvě třetiny prodejů realizovaly mimo Francii a více než 65 % prodaných aut této modelové řady mělo dieselové motory! Oblibu těchto pohonných jednotek dokumentují také čerstvá prodejní čísla z Francie. Tam se za prvních 10 měsíců roku 2004 prodalo hned 85 % vozů Xsara Picasso s dieselovými agregáty, přičemž 34 % prodaných aut je s motorem HDi 110 k, který je  co do zájmu motoristů nejúspěšnějším.

Vraťme se však do historie. Příchod Xsary Picasso znamenal pro značku Citroën významný mezník v inovaci výrobního programu a okamžitě se stal oživením třídy kompaktních monospaců. Tuto třídu ještě více Xsara Picasso obohatila verzí Exclusive v nejvyšším stupni výbavy (září 2001) i novou motorizací v lednu 2003 díky motoru 2.0 i 16V ve spojení s autoadaptivní převodovkou se sekvenčním řazením.
Od února 2004 sjíždí z výroby Xsara Picasso s novým dieselovým motorem HDi 110 k, který využívá nejmodernější techniky Common Rail a vyniká kombinovanou spotřebou 4,9 l  na 100 km i příznivými hodnotami emisí.

V současnosti zákazníci po celém světě mohou vybírat vozy Citroën Xsara Picasso ve třech úrovních výbavy a s pěti motory. Jsou to benzinové 1.6i (70 kW – 95 k), 1.8i (85 kW – 117 k), 2.0i 16V (100 kW – 137 k)  a dieselové HDi 90 a 110 k. Modelovou řadu kompletuje speciální série „Attractive“.

Modely Xsara Picasso vyrábí Citroën v hlavním závodě ve španělském Vigu, dále v brazilském Porto Real a v čínském Wuhanu pro místní trh.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků