Po Praze jezdí elektromobily, kterými se může svézt každý

Po Praze už několik týdnů jezdí Nissany Leaf a Tesla Model S, kterými se může svézt každý. Auta jezdí na technologické platformě UBER, která ve více než 290 městech světa propojuje řidiče a cestující skrze mobilní aplikaci. V současnosti jezdí po Praze dva Nissany Leaf a nepravidelně i královna elektromobilů, Tesla Model S. V nejbližších dnech se k nim přidá dalších pět Leafů, které budou řídit studenti pražských vysokých škol. Elektromobily partnerům UBERu zapůjčuje společnost Trend Park.

Mobilní aplikace UBER je moderní formou městské spolujízdy, která je specifická tím, že registrovaní řidiči mohou vozit cestující vlastními vozy. Auta si zaregistrovaní uživatelé objednávají pomocí mobilní aplikace, kterou si může stáhnout každý vlastník chytrého telefonu. Uber je bezpečnější než klasické taxi jak pro řidiče tak cestující díky vzájemnému hodnocení. Cestující před přistavením vozu v aplikaci vidí fotografii řidiče společně s jeho hodnocením a typem vozu. Partneři UBERu musí být starší 21 let, mít čistý trestní rejstřík a výpis karty řidiče bez závažných dopravních přestupků, rovněž jejich vozy musí splňovat vysoké technické standardy.

Elektromobily Nissan Leaf a Tesla Model S s UBERem jezdí díky společnosti Trend Park, která je partnerům UBERu zapůjčuje. “Ten koncept je takový, že chceme pět našich elektromobilů Nissan Leaf pronajímat studentům vysokých škol, kteří s nimi poté budou jezdit na technologické platformě UBER. Chceme tím pomoci jak rozvoji elektromobility, tak i aplikaci UBER, která je podle nás velmi pokroková a moc se nám líbí. Studenti si navíc mohou slušně přivydělat,” prozradil zástupce Trend Parku Radovan Hasala.

Těchto pět Leafů bude jezdit v rámci UBERu každý den a střídat si je budou vždy dva nebo tři studenti, kteří zákazníky nejen dovezou na místo určení, ale živě s nimi prodiskutují i mnohá témata z oblasti elektromobility.

Elektromobilitu si cestující mohou vyzkoušet také ve voze Tesla Model S, který již několik týdnů jezdí po pražských silnicích.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků