Po německých silnicích má do šesti let jezdit milion elektromobilů

Po německých silnicích má do šesti let jezdit milion elektromobilů

Německo chce v následujících letech dramaticky zvýšit počet elektromobilů na svých silnicích. Začátkem letošního roku evidovaly statistiky zhruba 21 000 takových automobilů, do roku 2020 by se měl tento počet dostat na jeden milion kusů. Cílem je samozřejmě (co jiného) než snaha o snížení produkce emisí CO2.

Také elektrický Volkswagen Golf bude „pomáhat a chránit“

Také elektrický Volkswagen Golf bude „pomáhat a chránit“

Postup, jakým chce německá vláda udělat elektromobily atraktivnější, je zcela klasický. Jejich majitelé budou mít výhody, které ostatní nedostanou. Hovoří se o bezplatném parkování nebo možnosti používat pruhy vyhrazené autobusům. Každý elektromobil dostane štítek tak, aby bylo možné na první pohled poznat, že jde o elektrické auto.

Stejný postup při tom zvolilo už dříve Norsko a efekt se opravdu dostavil. Počet elektromobilů na norských silnicích stoupl natolik, že se ucpaly pruhy vyhrazené autobusům. Norská vláda musela začít přemýšlet, co s tím vlastně bude dělat.

INFORMS: Elektromobil s dojezdem přes 160 km nepotřebujete

INFORMS: Elektromobil s dojezdem přes 160 km nepotřebujete

Na německém trhu bude do konce letošního roku k dispozici sedmnáct elektrických modelů, příští rok by jich mělo dorazit dalších dvanáct. 

Zdroj: Automotive News

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků