Po našich silnicích jezdí již přes 4 miliony aut

12 komentářů

Leo
2. února • 17:52

No při nejhorším smogu klidně ano. Ale mezi horským vzduchem a neproniknutelným smogem jsou určité mezistupně a proto by měly být i v opatřeních pro zlepšení ovzduší.Když je ovzduší horší, zakážu vjezd největším smraďochům (bez KATu). Když to nepomůže, tak zakážu i S2 a když ani to nepomůže tak i S3 a povolím jen elektromobily.Ale úplný zákaz vjezdu by se zcela jistě nelíbil ani rezidentům (neměli by jak se dostat domů) a ani obchodníkům v centru podnikajícím.

Ondra S.
2. února • 0:06

Ano přesně tak, nejhorší jsou pro naše životní prostředí provozovatelé starších aut, kteří svým laxním přístupem k údržbě poškozují naše životní prostředí. Z jejich starých rozhrkaných pleček jim uniká olej, někdy i palivo nebo chladící směs, emise mnohdy z hodně vyběhaných motorů nesplňují ani to, co platilo v době jejich výroby, neudržují řádně v pořádku brzdy, auta nechávají silně zkorodovaná a nic s tím nedělají, protože je jim to zkrátka jedno a oprava by se jim nevyplatila. Na emisích a STK po známých budou raději podplácet, dokud to jen trošku půjde. Takoví jsou pro nás nejhorší.
Já jsem takový nikdy nebyl.
Když jsem před časem koupil Mitsubishi Eclips z roku 1990 v bídném technickém stavu, tak jsem si s ním sice trošku jezdil, ale během půl roku jsem ho hlavně svépomocí dostal do super stavu, takže prošlo bez problému EK+STK. Bylo to auto s katalizátorem a vícebodým vstřikováním a pro životní prostředí bylo mnohem méně zatěžující něž třeba Škoda favorit. Teprv pak jsem si s ním pořádně zajezdil a užil si jeho kvalit, než jsem o něj přišel.

Ondra S.
1. února • 23:35

Ojetin sice přibývá, ale většina těch opravdu starých aut mnoho nenajedou. Problém u nás ale je spíše v technickém stavu ojetin. Je pravda, že mnoho lidí si tato auta kupuje tzv. na dojetí. Na jejich technický stav pak povětšinou kašlou, protože se to opravovat nevyplatí a tak u nás mnohdy jezdí opravdu téměř vraky a to je špatně.
Ojeté auto je výborné na naučení pro začínající řidiče. Řízení se tak sice zpřístupní s malým vstupním kapitálem téměř každému kdo projeví zájem, ale pokud člověk nemá dostatek soudnosti, technických znalostí a neopraví si včas to potřebné, což začátečník málo kdy má, tak to také není dobré a podle toho to na silnicích také vypadá.
Tímhle ovšem v žádném případě netvrdím nekupujte ojetá auta. Já sám také jezdím v ojetých autech, vždy si je pozpravuji a jsem spokojený. Nové bych si totiž nemohl dovolit a když, tak ne s takovými parametry, jak bych si přál. U ojetého auta to ale není zas takový problém si koupit co by se mi líbilo a finančně se nezruinovat. Ony jsou totiž podle mne lepší ojeté auta se vstřikováním a katalizátorem, která nějakou tu euronormu splňují, než staré škodovky 105, žiguliky, moskviče, dáčie, trabanty a wartburgy a jiné podobné známé předlistopadové vozy, které už dnes nesplňují nic. Někteří řidiči by je totiž nemohli z důvodu nedostatku peněz vyřadit a museli by v nich jezdit tak dlouho, dokud by to bylo možné. Ojeté vozy totiž pro ně představují jedinou možnost, jak získat novější auto.
Ono je to vždycky o lidech a o jejich přístupu. Po stránce aktívní bezpečnosti a i šetrnosti k životnímu prostředí je lepší třeba i 14 let stará ojetina se vstřikováním a katalizátorem v top stavu, než zanedbaný moderní vůz starý třeba jen několik let.

Leo
1. února • 14:24

Jednoduchý recept, jak snížit věkový průměr vozového parku (a tím zvýšit bezpečnost a snížit emise):1) Zrušit DPH z nových vozů (tedy netrestat lidi za to, že kupují ekologičtější a bezpečnější vozy)
2) Naopak na staré vozy uvalit ekologickou daň - samozřejmě odstupňovanou podle míry znečištění (čili staré škodovky a žiguly bez KATu by se nedoplatily)
3) Auta nesplňující určité emisní limity (dejme tomu aspoň S2) nepouštět do nejvíce znečištěných městských center

Lada
2. února • 16:31

A co treba do nejvice znecistenych mestskych center nepoustet vubec zadna auta.

brm
2. února • 22:45

proc jen do center? do 20km od kazdyho mesta ani jedno auto! :-P

black_talon
1. února • 17:16

:) zni to logicky, proto se to nikdy realizovat nebude...

sssss
1. února • 19:34

a proc ne? v nemecku maji nejaky takovy system plateb odstupnovany od skdolivosti vozu (emisnich) norem

Mirko
1. února • 10:49

Za chvíli budou silnice v Česku jedno velké parkoviště

jiri
1. února • 12:38

A vrakoviste. Samej vytunenej 15 letej cool Opel, Rencek, super silnej bavor na rozpadnuti...

JiVi
1. února • 20:31

a nebo by tady kolovaly nesmrtelny skodovky ...
obcas me zastupci dovocu novy aut pripominaji BSA v software ... kdo si koupi ojetinu, automaticky, kdyby se to zamezilo, si snad koupi novy auto ... blaahovina ...
:-/

JiVi
1. února • 12:29

jako vsude jinde ve svete, kam se cpeme ... ;-)

Doporučujeme

Články odjinud