Po e-naftě je tu syntetický e-benzín. Má oktanové číslo 100

Chtěli jste jezdit pouze na vodu, vzduch a světlo? Svým způsobem můžete, protože Audi se rozhodlo z těchto zdrojů vyrábět palivo.
Po e-naftě je tu syntetický e-benzín. Má oktanové číslo 100

Před časem jsme tu měli synteticky vyráběnou naftu, se kterou přišla automobilka Audi. V zásadě se jedná o naftu vyrobenou z oxidu uhličitého, zachyceného ze vzduchu a z vody. Podobným způsobem, tedy bez jediné kapky ropy, nyní začalo Audi vyrábět i klasický benzín.

Nafta jen ze vzduchu a vody? Audi TDI poprvé takovou natankovalo

Nafta jen ze vzduchu a vody? Audi TDI poprvé takovou natankovalo

Velkou předností syntetického benzínu je vysoké oktanové číslo 100. Synteticky vyráběný benzín také neobsahuje síru ani benzeny, takže je mnohem ekologičtější, neboť při jeho spalování nevzniká tolik škodlivých látek. Také prý lépe a efektivněji hoří a uvolňuje větší množství energie.

V současné době vznikají pokusné vzorky. K výrobě je prozatím zapotřebí biomasa. Audi ale už pracuje na zdokonalení procesu výroby, takže k výrobě syntetického benzínu bude opět potřeba pouze voda, CO2 a elektrická energie – jako v případě e-nafty.

Benzin ze vzduchu a vody? Prý již brzy

Benzin ze vzduchu a vody? Prý již brzy

Audi pracuje na procesech syntetické výroby paliva už dlouho. První přišel e-gas, tedy synteticky vyráběný zemní plyn. Cílem ale asi není ovládnout světový trh s pohonnými hmotami a rozbít kartel OPEC. OPEC denně vyprodukuje 4,5 milionu tun ropy, Audi je za tu dobu schopno vyrobit jen asi 110 litrů e-nafty. Třeba se ale taková technologie výroby bude hodit, až nám ropa dojde.

bazar

Audi A3 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 157 749 km
Cena: 130 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2007
Stav: 171 326 km
Cena: 250 000 Kč
Audi A4 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 164 457 km
Cena: 139 000 Kč
Audi S8 5,2
Rok výroby: 2006
Stav: 191 873 km
Cena: 380 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 132 850 km
Cena: 450 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2013
Stav: 57 082 km
Cena: 850 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků