Po e-naftě je tu syntetický e-benzín. Má oktanové číslo 100

Chtěli jste jezdit pouze na vodu, vzduch a světlo? Svým způsobem můžete, protože Audi se rozhodlo z těchto zdrojů vyrábět palivo.
Po e-naftě je tu syntetický e-benzín. Má oktanové číslo 100

Před časem jsme tu měli synteticky vyráběnou naftu, se kterou přišla automobilka Audi. V zásadě se jedná o naftu vyrobenou z oxidu uhličitého, zachyceného ze vzduchu a z vody. Podobným způsobem, tedy bez jediné kapky ropy, nyní začalo Audi vyrábět i klasický benzín.

Nafta jen ze vzduchu a vody? Audi TDI poprvé takovou natankovalo

Nafta jen ze vzduchu a vody? Audi TDI poprvé takovou natankovalo

Velkou předností syntetického benzínu je vysoké oktanové číslo 100. Synteticky vyráběný benzín také neobsahuje síru ani benzeny, takže je mnohem ekologičtější, neboť při jeho spalování nevzniká tolik škodlivých látek. Také prý lépe a efektivněji hoří a uvolňuje větší množství energie.

V současné době vznikají pokusné vzorky. K výrobě je prozatím zapotřebí biomasa. Audi ale už pracuje na zdokonalení procesu výroby, takže k výrobě syntetického benzínu bude opět potřeba pouze voda, CO2 a elektrická energie – jako v případě e-nafty.

Benzin ze vzduchu a vody? Prý již brzy

Benzin ze vzduchu a vody? Prý již brzy

Audi pracuje na procesech syntetické výroby paliva už dlouho. První přišel e-gas, tedy synteticky vyráběný zemní plyn. Cílem ale asi není ovládnout světový trh s pohonnými hmotami a rozbít kartel OPEC. OPEC denně vyprodukuje 4,5 milionu tun ropy, Audi je za tu dobu schopno vyrobit jen asi 110 litrů e-nafty. Třeba se ale taková technologie výroby bude hodit, až nám ropa dojde.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků