Po e-naftě je tu syntetický e-benzín. Má oktanové číslo 100

Chtěli jste jezdit pouze na vodu, vzduch a světlo? Svým způsobem můžete, protože Audi se rozhodlo z těchto zdrojů vyrábět palivo.
Po e-naftě je tu syntetický e-benzín. Má oktanové číslo 100

Před časem jsme tu měli synteticky vyráběnou naftu, se kterou přišla automobilka Audi. V zásadě se jedná o naftu vyrobenou z oxidu uhličitého, zachyceného ze vzduchu a z vody. Podobným způsobem, tedy bez jediné kapky ropy, nyní začalo Audi vyrábět i klasický benzín.

Zajímavosti | Technika | Byznys | Palivo | Audi

Nafta jen ze vzduchu a vody? Audi TDI poprvé takovou natankovalo

Velkou předností syntetického benzínu je vysoké oktanové číslo 100. Synteticky vyráběný benzín také neobsahuje síru ani benzeny, takže je mnohem ekologičtější, neboť při jeho spalování nevzniká tolik škodlivých látek. Také prý lépe a efektivněji hoří a uvolňuje větší množství energie.

V současné době vznikají pokusné vzorky. K výrobě je prozatím zapotřebí biomasa. Audi ale už pracuje na zdokonalení procesu výroby, takže k výrobě syntetického benzínu bude opět potřeba pouze voda, CO2 a elektrická energie – jako v případě e-nafty.

Premiéry | Palivo | Názory

Benzin ze vzduchu a vody? Prý již brzy

Audi pracuje na procesech syntetické výroby paliva už dlouho. První přišel e-gas, tedy synteticky vyráběný zemní plyn. Cílem ale asi není ovládnout světový trh s pohonnými hmotami a rozbít kartel OPEC. OPEC denně vyprodukuje 4,5 milionu tun ropy, Audi je za tu dobu schopno vyrobit jen asi 110 litrů e-nafty. Třeba se ale taková technologie výroby bude hodit, až nám ropa dojde.

Audi Q5 1.968
Rok výroby: 2009
Stav: 88 343 km
Cena: 388 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2008
Stav: 149 795 km
Cena: 194 000 Kč
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 151 877 km
Cena: 350 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků