Po druhé etapě vede Katalánskou rallye Bugalski

Francouz Philippe Bugalski s vozem Citroën Xsara vede po druhé etapě Katalánskou rallye a má blízko k celkovému vítězství. Jeho krajan Didier Auriol s peugeotem
Po druhé etapě vede Katalánskou rallye Bugalski
Francouz Philippe Bugalski s vozem Citroën Xsara vede po druhé etapě Katalánskou rallye a má blízko k celkovému vítězství. Jeho krajan Didier Auriol s peugeotem na něho totiž před nedělními závěrečnými šesti rychlostními zkouškami ztrácí téměř půl minuty.

První desítku uzavírá Belgičan Bruno Thiry s octavií, který zaostává za Bugalskim o více než čtyři a půl minuty. V soutěži už nepokračuje Němec Armin Schwarz s druhým vozem Škoda Octavia WRC, jenž odstoupil hned na začátku druhé etapy kvůli poruše řízení. Po pátku figuroval Schwarz na dvanáctém místě.

"Problémy jsem začal cítit už ráno při přejezdu z Lloretu de Mar na start druhé etapy," vysvětlil německý jezdec. "V průběhu servisní přestávky se mechanici snažili vůz opravit a zdálo se, že všechno bude v pořádku. Pak mě ale řízení přestalo poslouchat přímo na sedmé erzetě. Je to smůla," dodal.

Schwarz letos dokončil jen úvodní soutěž v Monte Carlu, kde skončil čtvrtý. Ve Švédsku odstoupil po nárazu do závěje a v předchozí rallye v Portugalsku jej zradila spojka.

V úvodu dnešní etapy se potýkal s problémy i Thiry. "Cítil jsem, že se auto nechová zcela klidně. V servisu jsme ho prohlédli a pro jistotu znovu přezuli. Pak už bylo vše bez problémů," uvedl Belgičan.

"Brunova octavia už je v pořádku. Příčinu vibrací jsme analyzovali s techniky pneumatikářské firmy Michelin, kteří došli k závěru, že na vině byla jedna z gum. Bruno poškodil ráfek a vše způsobila změna tlaku," komentoval situaci vedoucí týmu Pavel Janeba.

Z Katalánské rallye vypadl vítěz první etapy Španěl Jesus Puras, jehož citroën po skvělém začátku zastavily problémy s přívodem paliva. Puras odstoupil po jedenácté erzetě krátce poté, co se před něho na první místo dostal kolega z továrního týmu Bugalski.

Poslední dnešní měřený úsek organizátoři zrušili kvůli neukázněným divákům, s nimiž měli jezdci během dne problémy. "Diváci stáli příliš blízko u silnice a bylo nemožné jet na plný plyn," popsal Auriol.

Výsledky po druhé etapě:

1. Bugalski (Fr./Citroën Xsara) 2:24:42,3 hod.,
2. Auriol (Fr./Peugeot 206) -27,7 s,
3. Panizzi (Fr./Peugeot 206) -1:10,4 min.,
4. Mäkinen (Fin./Mitsubishi) -1:22,8,
5. Sainz (Šp./Ford Focus) - 2:23,5,
6. Delecour (Fr./Ford Focus) -2:23,9,
7. Loix (Bel./Mitsubishi Carisma) -2:26,3,
8. Burns (Brit./Subaru Impreza) -2:45,8,
9. Jean-Joseph (Fr./Peugeot 206) -3:49,3,
10. Thiry (Bel./Škoda Octavia) -4:37,6.

-čtk/red-

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků