Po druhé etapě vede Katalánskou rallye Bugalski

Francouz Philippe Bugalski s vozem Citroën Xsara vede po druhé etapě Katalánskou rallye a má blízko k celkovému vítězství. Jeho krajan Didier Auriol s peugeotem
Po druhé etapě vede Katalánskou rallye Bugalski
Francouz Philippe Bugalski s vozem Citroën Xsara vede po druhé etapě Katalánskou rallye a má blízko k celkovému vítězství. Jeho krajan Didier Auriol s peugeotem na něho totiž před nedělními závěrečnými šesti rychlostními zkouškami ztrácí téměř půl minuty.

První desítku uzavírá Belgičan Bruno Thiry s octavií, který zaostává za Bugalskim o více než čtyři a půl minuty. V soutěži už nepokračuje Němec Armin Schwarz s druhým vozem Škoda Octavia WRC, jenž odstoupil hned na začátku druhé etapy kvůli poruše řízení. Po pátku figuroval Schwarz na dvanáctém místě.

"Problémy jsem začal cítit už ráno při přejezdu z Lloretu de Mar na start druhé etapy," vysvětlil německý jezdec. "V průběhu servisní přestávky se mechanici snažili vůz opravit a zdálo se, že všechno bude v pořádku. Pak mě ale řízení přestalo poslouchat přímo na sedmé erzetě. Je to smůla," dodal.

Schwarz letos dokončil jen úvodní soutěž v Monte Carlu, kde skončil čtvrtý. Ve Švédsku odstoupil po nárazu do závěje a v předchozí rallye v Portugalsku jej zradila spojka.

V úvodu dnešní etapy se potýkal s problémy i Thiry. "Cítil jsem, že se auto nechová zcela klidně. V servisu jsme ho prohlédli a pro jistotu znovu přezuli. Pak už bylo vše bez problémů," uvedl Belgičan.

"Brunova octavia už je v pořádku. Příčinu vibrací jsme analyzovali s techniky pneumatikářské firmy Michelin, kteří došli k závěru, že na vině byla jedna z gum. Bruno poškodil ráfek a vše způsobila změna tlaku," komentoval situaci vedoucí týmu Pavel Janeba.

Z Katalánské rallye vypadl vítěz první etapy Španěl Jesus Puras, jehož citroën po skvělém začátku zastavily problémy s přívodem paliva. Puras odstoupil po jedenácté erzetě krátce poté, co se před něho na první místo dostal kolega z továrního týmu Bugalski.

Poslední dnešní měřený úsek organizátoři zrušili kvůli neukázněným divákům, s nimiž měli jezdci během dne problémy. "Diváci stáli příliš blízko u silnice a bylo nemožné jet na plný plyn," popsal Auriol.

Výsledky po druhé etapě:

1. Bugalski (Fr./Citroën Xsara) 2:24:42,3 hod.,
2. Auriol (Fr./Peugeot 206) -27,7 s,
3. Panizzi (Fr./Peugeot 206) -1:10,4 min.,
4. Mäkinen (Fin./Mitsubishi) -1:22,8,
5. Sainz (Šp./Ford Focus) - 2:23,5,
6. Delecour (Fr./Ford Focus) -2:23,9,
7. Loix (Bel./Mitsubishi Carisma) -2:26,3,
8. Burns (Brit./Subaru Impreza) -2:45,8,
9. Jean-Joseph (Fr./Peugeot 206) -3:49,3,
10. Thiry (Bel./Škoda Octavia) -4:37,6.

-čtk/red-

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků