Po druhé etapě vede Katalánskou rallye Bugalski

Francouz Philippe Bugalski s vozem Citroën Xsara vede po druhé etapě Katalánskou rallye a má blízko k celkovému vítězství. Jeho krajan Didier Auriol s peugeotem
Po druhé etapě vede Katalánskou rallye Bugalski
Francouz Philippe Bugalski s vozem Citroën Xsara vede po druhé etapě Katalánskou rallye a má blízko k celkovému vítězství. Jeho krajan Didier Auriol s peugeotem na něho totiž před nedělními závěrečnými šesti rychlostními zkouškami ztrácí téměř půl minuty.

První desítku uzavírá Belgičan Bruno Thiry s octavií, který zaostává za Bugalskim o více než čtyři a půl minuty. V soutěži už nepokračuje Němec Armin Schwarz s druhým vozem Škoda Octavia WRC, jenž odstoupil hned na začátku druhé etapy kvůli poruše řízení. Po pátku figuroval Schwarz na dvanáctém místě.

"Problémy jsem začal cítit už ráno při přejezdu z Lloretu de Mar na start druhé etapy," vysvětlil německý jezdec. "V průběhu servisní přestávky se mechanici snažili vůz opravit a zdálo se, že všechno bude v pořádku. Pak mě ale řízení přestalo poslouchat přímo na sedmé erzetě. Je to smůla," dodal.

Schwarz letos dokončil jen úvodní soutěž v Monte Carlu, kde skončil čtvrtý. Ve Švédsku odstoupil po nárazu do závěje a v předchozí rallye v Portugalsku jej zradila spojka.

V úvodu dnešní etapy se potýkal s problémy i Thiry. "Cítil jsem, že se auto nechová zcela klidně. V servisu jsme ho prohlédli a pro jistotu znovu přezuli. Pak už bylo vše bez problémů," uvedl Belgičan.

"Brunova octavia už je v pořádku. Příčinu vibrací jsme analyzovali s techniky pneumatikářské firmy Michelin, kteří došli k závěru, že na vině byla jedna z gum. Bruno poškodil ráfek a vše způsobila změna tlaku," komentoval situaci vedoucí týmu Pavel Janeba.

Z Katalánské rallye vypadl vítěz první etapy Španěl Jesus Puras, jehož citroën po skvělém začátku zastavily problémy s přívodem paliva. Puras odstoupil po jedenácté erzetě krátce poté, co se před něho na první místo dostal kolega z továrního týmu Bugalski.

Poslední dnešní měřený úsek organizátoři zrušili kvůli neukázněným divákům, s nimiž měli jezdci během dne problémy. "Diváci stáli příliš blízko u silnice a bylo nemožné jet na plný plyn," popsal Auriol.

Výsledky po druhé etapě:

1. Bugalski (Fr./Citroën Xsara) 2:24:42,3 hod.,
2. Auriol (Fr./Peugeot 206) -27,7 s,
3. Panizzi (Fr./Peugeot 206) -1:10,4 min.,
4. Mäkinen (Fin./Mitsubishi) -1:22,8,
5. Sainz (Šp./Ford Focus) - 2:23,5,
6. Delecour (Fr./Ford Focus) -2:23,9,
7. Loix (Bel./Mitsubishi Carisma) -2:26,3,
8. Burns (Brit./Subaru Impreza) -2:45,8,
9. Jean-Joseph (Fr./Peugeot 206) -3:49,3,
10. Thiry (Bel./Škoda Octavia) -4:37,6.

-čtk/red-

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků