Po Caterhamech Seven Sprint se zaprášilo. Vyprodaly se za týden

Lotus Seven oslaví v příštím roce šedesát let své existence a při té příležitosti vznikla speciální šedesátikusová retro edice Caterhamu s názvem Sprint. Jde o moderní interpretaci vozu, který původně vzniknul v polovině šedesátých let, ale nikdy nešel do výroby, což je velká škoda.

Charakterizují jej dlouhé blatníky, jednoduchá kola v krémovém odstínu nebo chromovaný výfuk. Přestože vychází ze základní verze Seven 160, za kterou v Británii dáte v přepočtu asi půl milionu korun, cena Sprintu se vyšplhala téměř na 900.000 Kč

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jde o exkluzivní kousek, který byl veřejnosti představen 9. září na letošním ročníku festivalu Goodwood Revival, a přestože se předpokládal velký zájem fanoušků, výsledek nakonec předčil očekávání. Exemplář s pořadovým číslem 60 byl prodán týden později v 11 hodin dopoledne, nicméně i přesto stále existuje šance jeden z nich uzmout u jednoho z evropských dealerů. Jak to ale bude s cenou, nikdo neví.

Caterham prodává ročně okolo 500 vozů, verze Sprint mu tedy zajistila více než deset procent tržeb během jediného týdne. Pod kapotou vozu pracuje tříválec Suzuki o objemu 660 kubických centimetrů, výkonu 80 koní a točivém momentu 107 N.m, není to ale tak málo, jak se na první pohled zdá. Vždyť stovku Sprint zvládne asi za 7 sekund, což z našeho pohledu úplně stačí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků