Po Caterhamech Seven Sprint se zaprášilo. Vyprodaly se za týden

Lotus Seven oslaví v příštím roce šedesát let své existence a při té příležitosti vznikla speciální šedesátikusová retro edice Caterhamu s názvem Sprint. Jde o moderní interpretaci vozu, který původně vzniknul v polovině šedesátých let, ale nikdy nešel do výroby, což je velká škoda.

Charakterizují jej dlouhé blatníky, jednoduchá kola v krémovém odstínu nebo chromovaný výfuk. Přestože vychází ze základní verze Seven 160, za kterou v Británii dáte v přepočtu asi půl milionu korun, cena Sprintu se vyšplhala téměř na 900.000 Kč

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jde o exkluzivní kousek, který byl veřejnosti představen 9. září na letošním ročníku festivalu Goodwood Revival, a přestože se předpokládal velký zájem fanoušků, výsledek nakonec předčil očekávání. Exemplář s pořadovým číslem 60 byl prodán týden později v 11 hodin dopoledne, nicméně i přesto stále existuje šance jeden z nich uzmout u jednoho z evropských dealerů. Jak to ale bude s cenou, nikdo neví.

Caterham prodává ročně okolo 500 vozů, verze Sprint mu tedy zajistila více než deset procent tržeb během jediného týdne. Pod kapotou vozu pracuje tříválec Suzuki o objemu 660 kubických centimetrů, výkonu 80 koní a točivém momentu 107 N.m, není to ale tak málo, jak se na první pohled zdá. Vždyť stovku Sprint zvládne asi za 7 sekund, což z našeho pohledu úplně stačí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

včera | Milan Lažanský | 24 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 49 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků