Po Caterhamech Seven Sprint se zaprášilo. Vyprodaly se za týden

Lotus Seven oslaví v příštím roce šedesát let své existence a při té příležitosti vznikla speciální šedesátikusová retro edice Caterhamu s názvem Sprint. Jde o moderní interpretaci vozu, který původně vzniknul v polovině šedesátých let, ale nikdy nešel do výroby, což je velká škoda.

Charakterizují jej dlouhé blatníky, jednoduchá kola v krémovém odstínu nebo chromovaný výfuk. Přestože vychází ze základní verze Seven 160, za kterou v Británii dáte v přepočtu asi půl milionu korun, cena Sprintu se vyšplhala téměř na 900.000 Kč

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jde o exkluzivní kousek, který byl veřejnosti představen 9. září na letošním ročníku festivalu Goodwood Revival, a přestože se předpokládal velký zájem fanoušků, výsledek nakonec předčil očekávání. Exemplář s pořadovým číslem 60 byl prodán týden později v 11 hodin dopoledne, nicméně i přesto stále existuje šance jeden z nich uzmout u jednoho z evropských dealerů. Jak to ale bude s cenou, nikdo neví.

Caterham prodává ročně okolo 500 vozů, verze Sprint mu tedy zajistila více než deset procent tržeb během jediného týdne. Pod kapotou vozu pracuje tříválec Suzuki o objemu 660 kubických centimetrů, výkonu 80 koní a točivém momentu 107 N.m, není to ale tak málo, jak se na první pohled zdá. Vždyť stovku Sprint zvládne asi za 7 sekund, což z našeho pohledu úplně stačí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků