Po Caterhamech Seven Sprint se zaprášilo. Vyprodaly se za týden

Lotus Seven oslaví v příštím roce šedesát let své existence a při té příležitosti vznikla speciální šedesátikusová retro edice Caterhamu s názvem Sprint. Jde o moderní interpretaci vozu, který původně vzniknul v polovině šedesátých let, ale nikdy nešel do výroby, což je velká škoda.

Charakterizují jej dlouhé blatníky, jednoduchá kola v krémovém odstínu nebo chromovaný výfuk. Přestože vychází ze základní verze Seven 160, za kterou v Británii dáte v přepočtu asi půl milionu korun, cena Sprintu se vyšplhala téměř na 900.000 Kč

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jde o exkluzivní kousek, který byl veřejnosti představen 9. září na letošním ročníku festivalu Goodwood Revival, a přestože se předpokládal velký zájem fanoušků, výsledek nakonec předčil očekávání. Exemplář s pořadovým číslem 60 byl prodán týden později v 11 hodin dopoledne, nicméně i přesto stále existuje šance jeden z nich uzmout u jednoho z evropských dealerů. Jak to ale bude s cenou, nikdo neví.

Caterham prodává ročně okolo 500 vozů, verze Sprint mu tedy zajistila více než deset procent tržeb během jediného týdne. Pod kapotou vozu pracuje tříválec Suzuki o objemu 660 kubických centimetrů, výkonu 80 koní a točivém momentu 107 N.m, není to ale tak málo, jak se na první pohled zdá. Vždyť stovku Sprint zvládne asi za 7 sekund, což z našeho pohledu úplně stačí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků