Pneumatiky škodí ovzduší 1000x více než emise z výfuku. Elektromobily to jen zhorší

55 komentářů

Skrew77
25. března • 10:28

Tak mikrocastice znecistujici vzduch jsou spatne, at uz jsou z vyfuku, gum, nebo brzd. Ale nejak mi prijde ze se v tom clanku opomiji ekology tolikrat omilany vliv CO2 na oteplovani planety. Z gumovych mikrocastic asi sklenikovy plyn nevznikne.

J.
25. března • 17:43

Strašiak CO2... v podstate nepredstavuje škodlivinu, pretože nie je jedovatý! (áno je nedýchateľný a vo vyšších koncentráciách môže spôsobiť stratu vedomia a smrť). Skleníkové plyny... vodná para (najvýznamnejší skleníkový plyn *60%) sa za 10 dní v *atmosfére rozloží, CO2(*26%) sa v oceánoch rozpustí za 2 až 200 rokov :-(.
METÁN(*4%)...v priemere za 100 ročné obdobie každý kilogram metánu oteplí Zem 25-krát! viac ako rovnaké množstvo oxidu uhličitého, žiaľ podľa posledných štúdií sa jeho obsah v atmosfére neznižuje! (2000 rokov) Ďalšie oxid dusný, ozón a freón. B-]

Ja Robot
24. března • 17:59

Sorry ako ale takéto hovadiny písať by malo byt trestné...

Rejpal
23. března • 22:54

Přijďte někam ráno před školu (tedy v době, kdy škola slouží k vyučování) a tam můžete změřit, zda bude škodlivější, když každé páté dítě přijede benzinovém (případně naftovém) SUV, nebo když jich stejné množství přijede v elektrickém vozítku typu e-Golf. A pak to srovnejte s případem, kdy 99% dětí přijede na kole nebo koloběžce.Předpokládám že emise z pneumatik od jízdních kol nebudou vůbec zaznamenatelné oproti první variantě.

Lord Owl
24. března • 22:45

No tak e-golfem do školy, to by muselo být vyloženě za rohem, aby se rodičové měli možnost vlastním pohonem vrátit k nabíječkám.... To auto je ztělesněný elektro-marketingový hnus a zbytku elektromobilů to svými "ne"vlastnostmi dosti podělalo...

J.
23. března • 22:39

"1000x horší než tolik probírané emise výfukových plynů...Nicka Moldena, ředitele Emissions Analytics, používání kvalitních pneumatik a hlídání jejich doporučeného nahuštění" rofl...
NICK is DICK B-]
Problém je v pevných časticiach "PM0,1"(menších ako 100 nanometrov)! Nezachytia sa a preniknú priamo do krvi.
"...PM/particulate matter/ sadze generované typickým najmodernejším "priamovstrekovým=direct" vozidlom GDI (Euro VI) počas NEDC a celosvetovo harmonizovaných skúšobných cyklov ľahkých vozidiel (WLTC). Štúdia odhaľuje primárne častice s priemerom približne 4 až 55nm, pričom väčšina je vo všetkých poháňaných cykloch <20nm. Prevaha primárnych častíc s menšou ako 20nm je potenciálne nebezpečnejšia pre ľudské zdravie...
Particulate Matter Emissions from Gasoline Direct Injection Engines: Research Review" (FANG Tiegang, WANG Libing, WANG Zhi, ISSN 1674-8484, CN 11-5904/U)

iPace
23. března • 16:04

Daniel Fuglevič nam zase ukazuje jak si ani neumi precist poradne a asi ani celou puvodni zpravu a udela si vlastni zaver po precteni par vet (nebo si nekde precet podobny hate clanek nekde na jinem webu a proste to zkopiroval) , jo a tohle si rika automobilovej novinar a pise clanky na kdysi celkem normalni autoweb :-D tak co tam mate dal na tomhle autoforu....je pardon, tohle neni autoforum? ale ta podobnost me zacina mast, to vite bulvarni clanky s nadpisuy za ktere by se stydel i bulvar, reklami na nejaky hoaxy a uchylarny, no pekne to tady vedete :-O

mpolan
23. března • 14:17

Pichcálku, šíření poplašné zprávy je trestný čin! Ale vy novinářské kundy nemáte ani na to, abyste uvedli odkaz na studii a ukázali, jak je nesmyslná, když uvádí naprosto šílená čísla emisí z pneumatik a pro jistotu ještě přidává brzdy, které jsou u EV ve skutečnosti používány mnohem méně.
Takže to radši zase fofrem stáhněte, než se skutečně dočkáte trestního oznámení.

JJJ
23. března • 15:07

Tak dufam,ze ked si svedkom trestneho cinu,tak ako spravny obcan to pojdes hned nahlasit na policiu :-D
Tato sprava je len okopirovana z inych webovhttps://auto.hnonline.sk/novinky/2111243-emisie-z-... ... https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-... ...

Kuk Vykuk
23. března • 14:14

Článek na úrovni "soused taky krade, tak já můžu vraždit dál..." :-/:-/:-/

Kuk Vykuk
23. března • 14:04

Další howna z ropné lobby. Tounouci se stébla chytá. B-]

Bojkas
23. března • 13:58

Tady už to je jak na Autoforu, prostě "novinářská" žumpa a neobjektivita pro plebs, který to bude tahat dál k hospodským kecům. :-D Takže vyšší hmotnost u EV je velký problém, ale to že téměř nepoužívají brzdy už tak důležité není? A ten nadpis na FCB?

Kankunen
23. března • 12:25

Jsem odpůrce EV aut, ale tento článek je ultrapitomost. Z výfuku žádné částice nejdou, takže 1000 x 0 je nula. EV auta mají úzké gumy, takže nakonec nenamarasí více. A stačí zamést ve sklepě a pliveš brikety půl dne.

Michal
23. března • 11:50

Pneumatiky sjedu za 40 000km, to je 8mm vrstva na 4 pneu, určitě méně než kilo gumy, která skonči většinou na asfaltu.Za stejnou vzdálenost spálím 3000l benzínu.A svinstva z té gumy je víc než z pálení benzínu? Tomu fakt někdo věří?

XiXao
23. března • 17:29

Michale, nová pneu má hloubku dezénu 8 mm, chceš tvrdit, že sjíždíš pneu do hladka?

Kuk Vykuk
23. března • 14:10

Všichni vypatlanci a zabedněnci co snídaj vyjetej volej tomu s radostí uvěří. :-)

JaSo
23. března • 14:08

To asi ne, ale pravdou je, ze drt z pneumatik je po mikrorozborech vsude ve velkem okolo cest a moc se to nikdy neresilo, pritom je to zdravotne a ekologicky docela hnus. Tolik k clanku. Pripominka toho, ze clovek skodi. Do Benatek v Italii se uz vratili delfini, labute, voda v kanalech je cista a tak. Bez cloveka a jeho eko neeko veci to je prirode proste vyrazne lepe.;-)

úvaha
23. března • 15:16

Možná je to jen otázka interpretace. Pneumatiky možná škodí, ale co když je možné zničit koronavirus spálením ve spalovacím motoru? Něco takového elektromobily nikdy nezvládnou. A jak by asi znělo, že vodu v Benátách nyní místo lidí znečišťují delfíni a labutě? ;-)

Zlobr
23. března • 11:18

A tak už i Autorevue se řadí mezi žurnalistickou žumpu. Hlavně jedeme na kliky, jóóó trošku bulváru impresím jen prospěje. Stejnej hnůj jako na auto.cz tady. Další meta? Autoforum!
Tady si dali tu námahu a rozebrali to narozdíl od primitivů na Autorevue:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jak-vyrobi... ...

Bob-an
23. března • 12:38

Tak autorevue je jen recyklator clanku ze sveta motoru / auto.cz ne? Tzn to smerovani vcetne vytrvaleho EV hate nemuze nikoho prekvapit....

Primat
23. března • 10:42

1) Brzdový destičky v elektromobilech vydrží běžně dvakrát tolik, než v běžným autě se spalovacím motorem, protože se pro dobržďování využívá prioritně brzdění motorem a rekuperace. 2) U elektromobilů výrobci daleko víc přemýšlejí nad volbou vhodných pneumatik, aby prodloužili dojezd. Městský elektroauta jako třeba BWM i3 proto mají docela úzký "galusky". U větších aut už se sice používají gumy standardní, ale tam už zas není ten rozdíl v hmotnosti až tak markantní. 3) Elektromobily nutí řidiče jezdit plynuleji. To sice asi padne s tím, až budou dostatečně velký kapacity a fakt rychlé rychlonabíječky, ale pár let to potrvá a většina řidičů elektroaut si prostě navykne, že standardní jízda je co nejplynulejší, aby byl dojezd co nejdelší. U spalováků se na to až tak moc nemyslí, obzvlášť když má člověk služebáka s CCS a spotřeba je mu tak nějak u zadnice.Nejsem nějakej ekoteroristickej propagátor elektromobilů, ale tento článek je nesmysl.

Pravda pravdoucí
23. března • 13:49

Pokud vůz parkuješ celoročně venku a nejezdíš s ním každý den, nevydrží destičky ani dvě sezony. Poškodí je s kotouči koroze.

Joe Doe
25. března • 7:39

Ano mozno zalezi na aute, vsak. A na tom, ci vie sofer jazdit, ze.... Pretoze menit dosticky po 120 tisic km, a to preventivne, je uplne realisticky scenar. Dokonca aj Mazde 6 MPS. Negarazovanej.Ale holt, vacsina mojich skusenosti vychadza z japonskych aut ;)

mpolan
23. března • 14:12

Jistě mi prozradíš, co dělám špatně, že mám na autě původní destičky i kotouče už osmým rokem (125 000 km). A nejezdím denně, někdy auto nepoužiju třeba dva týdny.

Falco
24. března • 9:08

Jezdíš jak důchodce před smrtí.

mpolan
24. března • 10:29

Tak určitěěěěě...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
24. března • 13:03

No jinak si to nejde vysvetlit.
Mas nejlepsi spotrebu, desky a kotouce bez opotrebeni.
Tak mas auto pro duchodce, tak i tim stylem holt jezdis.

Tommy
24. března • 16:09

Nejspíš to auto jen umí používat. Při normálním ježdění se destičky a kotouče mění po letech. Problém mejí homobuřti, co mají potřebu se furt někam cpát, lepit se druhým na zadek atd. Ti pak pořád zbytečně akcelerují, brzdí atd. Mají z toho ošoupané spojky, brzdy, gumy, turba, rozvody...A pak tvrdí, že ty dnešní auta nic nevydrží.

Petr
24. března • 20:06

Hele desky na ty jeho plecce jsou spatenka a 125TKm teda urcite bezym pouzivanim nevydrzi.
A radej bych se nechal vykastrovat, nez jezdit jako mpolan - bez pozitku, jak hlemyzd.

.
26. března • 13:07

Asi moc zkušeností s auty nemáš, že?

mpolan
24. března • 20:12

Tak to už jsi zjevně hodně dlouho bez koulí. :-D

Pravda pravdoucí
23. března • 14:14

Celoročně venku?

mpolan
24. března • 10:28

Samozřejmě. A nejezdím brzda-plyn, takže teoreticky ještě horší verze, protože dobržďuju motorem atd. Takže asi prostě zase jen kecáš, že?

23. března • 10:35

Vsechno skodi , vsechno zrusme a hura zpatky na stromy. A nebo nepiste ty eko srac..

stealth01
23. března • 10:30

"neboť elektromobily mají obecně vyšší hmotnost, s ohledem na zástavbu baterií, a vyvíjí tedy větší nároky na opotřebování svých pneumatik."Já nevím, i3 má 1345kg díky karbonové karoserii. Je to fakt takový problém pro pneu?

Marek71
23. března • 12:55

No to jo, i3 a karbon... možná i proto ta cena. Zkuste srovnat dvě malé městská auta, třeba Citigo na benzin (CNG) a elektrickou verzi. Jaký je mezi nimi rozdíl v hmotnosti?Tím samozřejmě neříkám, že ta hmotnost je takový problém a že z prachové částice z pneumatik jsou horší než z výfuku... to neumím posoudit. Jenom jsem chtěl upozornit na ten rozdíl hmotnosti, který tam prostě obvykle je.

jozka
23. března • 11:57

Ano, ten clanek je ptakovina. Nicmene tohle bych vypichl. Ctyrmerove mestske prditko s karbonovou karoserii vazi vic nez auto stredni tridy sveho casu. Tohle je problem, ne pneu.

jogurt
23. března • 12:00

Zas takový problém to není. Protože rekuperuje.

jogurt
23. března • 11:47

:-D, autorevue zas míří do bahna jako za bývalých pseudoredaktorů Dolejše, Ondrášíka a spol.

Ďuri
23. března • 10:16

Prechod na elektromobily je iba zmena jedneho ťažiarskeho priemyslu za iny.Elektromobily emisiami zaťažuju planétu oveľa viac počnúc vyrobou,prevadzkou až po recyklaciu bateriek ktoru nikto nechce vykonávať z dôvodu energetickej a finančnej náročnosti.Recyklačné firmy môže recyklacia bateriek z elektroáut dostať do bankrotu.S poletujúcimi časticami z pneumatík sa musíme jednoducho zmieriť,alebo začať nosiť rúška.Ľudia už si na nich zvykli...

Kuk Vykuk
23. března • 14:06

Jak dlouho už papouškuješ tydle bláboly? B-]

Michal
23. března • 10:09

Vy ste si snáď ten pôvodný článok z ktorého čerpáte ani neprečítali :( Test bol vykonaný na VW Golf, plne naložený, na zložitom povrchu, štýlom kde by tie pneumatiky vydržali cca 200 km. Normálne pneumatiky vydržia +/- 30,000 km.

jogurt
23. března • 11:59

No to minimálně. Sadu pneu běžně měním po 70000km, na jedné (Hankook Ventus RT06) jsem najezdil 140 000km. Pokud z každé pneu ojedu 5mm vzorku, tak při šířce 275, obvodu 2,3m a dejme tomu poměru běhoun/drážka 8:2 opotřebuji z každé 2500cm3 gumy, tedy 4 kola =10dm3, tedy 12 000g. Tedy 0,17g/km. U menších aut daleko méně.

Assasin
23. března • 16:25

Co prosím? Jednu sadu na 140k km? Jak se toto...jako....cože? Jak to děláš? ;-)

jogurt
23. března • 17:55

To nedělám já, ale ta šílená korejská guma, po 100tkm měla ještě 7mm vzorku. Hlučná, na suchu použitelná, na mokru nebezpečná. 275/45R20 106V

Assasin
24. března • 9:58

Já jen, že jezdím 235/35R19 od Pirelli. Mám 65k km a tuto sezónu dojezdím 2 sadu. Upozorňuji, že styl mé jízdy je velice pohodový. Sem tam zablbnu, myšleno bez driftu. Proto ten údiv. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
25. března • 16:10

jen pro srovnání: na tomtéž voze vydržely Continental CSC5 krásných 16000km...:-D

Assasin
24. března • 10:00

Oprava 275/35R19

Michal
24. března • 16:57

Ten kdo jezdí rovně a v zatáčkách nelita tak tomu pneu vydrží a 4 a víc leté pneu se už téměř nesjizdi ale pak ani nedrží.

x12345678
23. března • 22:43

Pánové, trochu vás oba opravím, nejde o RT06, ale RH06. Jejich výdrž je opravdu extrémní, jsou dokonce značeny M+S, ale vzhledem k mimořádně tvrdé směsi se do zimních podmínek absolutně nehodí. A jsou k mání dokonce i v opravdu krajních rozměrech, například 285/35R22W (Audi Q7/SQ7)...
Jde o zcela specifickou pneu s předepjatým ocelovým kordem, mimořádně tuhou patkou a fungují velice dobře při vysokých teplotách. Velice oblíbené na středním východě. Pod 20C a za mokra jsou ale vysloveně nebezpečné a obecně mají jednu příšernou vlastnost... jsou šíleně hlučné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
24. března • 10:32

Máš pravdu, předsedo :-)

Tomáš Fuk
23. března • 13:16

JJ, RT06 jsem měl taky. Na mokru o život, ale absolutně se neojížděly. Já na nich dal 160 tis. km.... Ideální gumy pro šetřílka-sebevraha. Nikdy více!

alien5
23. března • 9:59

To je zase blabol bez znalosti EV. Rekuperace. Dalsi miliony studii cekaji tak sem flaknete dalsi hovadiny.

Assasin
23. března • 16:24

Měl jsem zato, že u těchto mačkačů klávesnice, nemůže nás nic už překvapit...:-D

G
23. března • 10:13

U tohoto autora s jedním závitem bez základních znalostí mě to nepřekvapuje....:-/

Doporučujeme

Články odjinud