Tak mikrocastice znecistujici vzduch jsou spatne, at uz jsou z vyfuku, gum, nebo brzd. Ale nejak mi prijde ze se v tom clanku opomiji ekology tolikrat omilany vliv CO2 na oteplovani planety. Z gumovych mikrocastic asi sklenikovy plyn nevznikne.
Strašiak CO2... v podstate nepredstavuje škodlivinu, pretože nie je jedovatý! (áno je nedýchateľný a vo vyšších koncentráciách môže spôsobiť stratu vedomia a smrť). Skleníkové plyny... vodná para (najvýznamnejší skleníkový plyn *60%) sa za 10 dní v *atmosfére rozloží, CO2(*26%) sa v oceánoch rozpustí za 2 až 200 rokov :-(. METÁN(*4%)...v priemere za 100 ročné obdobie každý kilogram metánu oteplí Zem 25-krát! viac ako rovnaké množstvo oxidu uhličitého, žiaľ podľa posledných štúdií sa jeho obsah v atmosfére neznižuje! (2000 rokov) Ďalšie oxid dusný, ozón a freón. B-]
Sorry ako ale takéto hovadiny písať by malo byt trestné...
Přijďte někam ráno před školu (tedy v době, kdy škola slouží k vyučování) a tam můžete změřit, zda bude škodlivější, když každé páté dítě přijede benzinovém (případně naftovém) SUV, nebo když jich stejné množství přijede v elektrickém vozítku typu e-Golf. A pak to srovnejte s případem, kdy 99% dětí přijede na kole nebo koloběžce.Předpokládám že emise z pneumatik od jízdních kol nebudou vůbec zaznamenatelné oproti první variantě.
No tak e-golfem do školy, to by muselo být vyloženě za rohem, aby se rodičové měli možnost vlastním pohonem vrátit k nabíječkám.... To auto je ztělesněný elektro-marketingový hnus a zbytku elektromobilů to svými "ne"vlastnostmi dosti podělalo...
"1000x horší než tolik probírané emise výfukových plynů...Nicka Moldena, ředitele Emissions Analytics, používání kvalitních pneumatik a hlídání jejich doporučeného nahuštění" rofl... NICK is DICK B-]Problém je v pevných časticiach "PM0,1"(menších ako 100 nanometrov)! Nezachytia sa a preniknú priamo do krvi."...PM/particulate matter/ sadze generované typickým najmodernejším "priamovstrekovým=direct" vozidlom GDI (Euro VI) počas NEDC a celosvetovo harmonizovaných skúšobných cyklov ľahkých vozidiel (WLTC). Štúdia odhaľuje primárne častice s priemerom približne 4 až 55nm, pričom väčšina je vo všetkých poháňaných cykloch <20nm. Prevaha primárnych častíc s menšou ako 20nm je potenciálne nebezpečnejšia pre ľudské zdravie...Particulate Matter Emissions from Gasoline Direct Injection Engines: Research Review" (FANG Tiegang, WANG Libing, WANG Zhi, ISSN 1674-8484, CN 11-5904/U)
Daniel Fuglevič nam zase ukazuje jak si ani neumi precist poradne a asi ani celou puvodni zpravu a udela si vlastni zaver po precteni par vet (nebo si nekde precet podobny hate clanek nekde na jinem webu a proste to zkopiroval) , jo a tohle si rika automobilovej novinar a pise clanky na kdysi celkem normalni autoweb :-D tak co tam mate dal na tomhle autoforu....je pardon, tohle neni autoforum? ale ta podobnost me zacina mast, to vite bulvarni clanky s nadpisuy za ktere by se stydel i bulvar, reklami na nejaky hoaxy a uchylarny, no pekne to tady vedete :-O
Pichcálku, šíření poplašné zprávy je trestný čin! Ale vy novinářské kundy nemáte ani na to, abyste uvedli odkaz na studii a ukázali, jak je nesmyslná, když uvádí naprosto šílená čísla emisí z pneumatik a pro jistotu ještě přidává brzdy, které jsou u EV ve skutečnosti používány mnohem méně.Takže to radši zase fofrem stáhněte, než se skutečně dočkáte trestního oznámení.
Tak dufam,ze ked si svedkom trestneho cinu,tak ako spravny obcan to pojdes hned nahlasit na policiu :-DTato sprava je len okopirovana z inych webovhttps://auto.hnonline.sk/novinky/2111243-emisie-z-... ... https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-... ...
Článek na úrovni "soused taky krade, tak já můžu vraždit dál..." :-/:-/:-/
Další howna z ropné lobby. Tounouci se stébla chytá. B-]
Tady už to je jak na Autoforu, prostě "novinářská" žumpa a neobjektivita pro plebs, který to bude tahat dál k hospodským kecům. :-D Takže vyšší hmotnost u EV je velký problém, ale to že téměř nepoužívají brzdy už tak důležité není? A ten nadpis na FCB?
Jsem odpůrce EV aut, ale tento článek je ultrapitomost. Z výfuku žádné částice nejdou, takže 1000 x 0 je nula. EV auta mají úzké gumy, takže nakonec nenamarasí více. A stačí zamést ve sklepě a pliveš brikety půl dne.
Pneumatiky sjedu za 40 000km, to je 8mm vrstva na 4 pneu, určitě méně než kilo gumy, která skonči většinou na asfaltu.Za stejnou vzdálenost spálím 3000l benzínu.A svinstva z té gumy je víc než z pálení benzínu? Tomu fakt někdo věří?
Michale, nová pneu má hloubku dezénu 8 mm, chceš tvrdit, že sjíždíš pneu do hladka?
Všichni vypatlanci a zabedněnci co snídaj vyjetej volej tomu s radostí uvěří. :-)
To asi ne, ale pravdou je, ze drt z pneumatik je po mikrorozborech vsude ve velkem okolo cest a moc se to nikdy neresilo, pritom je to zdravotne a ekologicky docela hnus. Tolik k clanku. Pripominka toho, ze clovek skodi. Do Benatek v Italii se uz vratili delfini, labute, voda v kanalech je cista a tak. Bez cloveka a jeho eko neeko veci to je prirode proste vyrazne lepe.;-)
Možná je to jen otázka interpretace. Pneumatiky možná škodí, ale co když je možné zničit koronavirus spálením ve spalovacím motoru? Něco takového elektromobily nikdy nezvládnou. A jak by asi znělo, že vodu v Benátách nyní místo lidí znečišťují delfíni a labutě? ;-)
A tak už i Autorevue se řadí mezi žurnalistickou žumpu. Hlavně jedeme na kliky, jóóó trošku bulváru impresím jen prospěje. Stejnej hnůj jako na auto.cz tady. Další meta? Autoforum!Tady si dali tu námahu a rozebrali to narozdíl od primitivů na Autorevue:https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jak-vyrobi... ...
Tak autorevue je jen recyklator clanku ze sveta motoru / auto.cz ne? Tzn to smerovani vcetne vytrvaleho EV hate nemuze nikoho prekvapit....
1) Brzdový destičky v elektromobilech vydrží běžně dvakrát tolik, než v běžným autě se spalovacím motorem, protože se pro dobržďování využívá prioritně brzdění motorem a rekuperace. 2) U elektromobilů výrobci daleko víc přemýšlejí nad volbou vhodných pneumatik, aby prodloužili dojezd. Městský elektroauta jako třeba BWM i3 proto mají docela úzký "galusky". U větších aut už se sice používají gumy standardní, ale tam už zas není ten rozdíl v hmotnosti až tak markantní. 3) Elektromobily nutí řidiče jezdit plynuleji. To sice asi padne s tím, až budou dostatečně velký kapacity a fakt rychlé rychlonabíječky, ale pár let to potrvá a většina řidičů elektroaut si prostě navykne, že standardní jízda je co nejplynulejší, aby byl dojezd co nejdelší. U spalováků se na to až tak moc nemyslí, obzvlášť když má člověk služebáka s CCS a spotřeba je mu tak nějak u zadnice.Nejsem nějakej ekoteroristickej propagátor elektromobilů, ale tento článek je nesmysl.
Pokud vůz parkuješ celoročně venku a nejezdíš s ním každý den, nevydrží destičky ani dvě sezony. Poškodí je s kotouči koroze.
Ano mozno zalezi na aute, vsak. A na tom, ci vie sofer jazdit, ze.... Pretoze menit dosticky po 120 tisic km, a to preventivne, je uplne realisticky scenar. Dokonca aj Mazde 6 MPS. Negarazovanej.Ale holt, vacsina mojich skusenosti vychadza z japonskych aut ;)
Jistě mi prozradíš, co dělám špatně, že mám na autě původní destičky i kotouče už osmým rokem (125 000 km). A nejezdím denně, někdy auto nepoužiju třeba dva týdny.
Jezdíš jak důchodce před smrtí.
Tak určitěěěěě...
No jinak si to nejde vysvetlit. Mas nejlepsi spotrebu, desky a kotouce bez opotrebeni. Tak mas auto pro duchodce, tak i tim stylem holt jezdis.
Nejspíš to auto jen umí používat. Při normálním ježdění se destičky a kotouče mění po letech. Problém mejí homobuřti, co mají potřebu se furt někam cpát, lepit se druhým na zadek atd. Ti pak pořád zbytečně akcelerují, brzdí atd. Mají z toho ošoupané spojky, brzdy, gumy, turba, rozvody...A pak tvrdí, že ty dnešní auta nic nevydrží.
Hele desky na ty jeho plecce jsou spatenka a 125TKm teda urcite bezym pouzivanim nevydrzi.A radej bych se nechal vykastrovat, nez jezdit jako mpolan - bez pozitku, jak hlemyzd.
Asi moc zkušeností s auty nemáš, že?
Tak to už jsi zjevně hodně dlouho bez koulí. :-D
Celoročně venku?
Samozřejmě. A nejezdím brzda-plyn, takže teoreticky ještě horší verze, protože dobržďuju motorem atd. Takže asi prostě zase jen kecáš, že?
Vsechno skodi , vsechno zrusme a hura zpatky na stromy. A nebo nepiste ty eko srac..
"neboť elektromobily mají obecně vyšší hmotnost, s ohledem na zástavbu baterií, a vyvíjí tedy větší nároky na opotřebování svých pneumatik."Já nevím, i3 má 1345kg díky karbonové karoserii. Je to fakt takový problém pro pneu?
No to jo, i3 a karbon... možná i proto ta cena. Zkuste srovnat dvě malé městská auta, třeba Citigo na benzin (CNG) a elektrickou verzi. Jaký je mezi nimi rozdíl v hmotnosti?Tím samozřejmě neříkám, že ta hmotnost je takový problém a že z prachové částice z pneumatik jsou horší než z výfuku... to neumím posoudit. Jenom jsem chtěl upozornit na ten rozdíl hmotnosti, který tam prostě obvykle je.
Ano, ten clanek je ptakovina. Nicmene tohle bych vypichl. Ctyrmerove mestske prditko s karbonovou karoserii vazi vic nez auto stredni tridy sveho casu. Tohle je problem, ne pneu.
Zas takový problém to není. Protože rekuperuje.
:-D, autorevue zas míří do bahna jako za bývalých pseudoredaktorů Dolejše, Ondrášíka a spol.
Prechod na elektromobily je iba zmena jedneho ťažiarskeho priemyslu za iny.Elektromobily emisiami zaťažuju planétu oveľa viac počnúc vyrobou,prevadzkou až po recyklaciu bateriek ktoru nikto nechce vykonávať z dôvodu energetickej a finančnej náročnosti.Recyklačné firmy môže recyklacia bateriek z elektroáut dostať do bankrotu.S poletujúcimi časticami z pneumatík sa musíme jednoducho zmieriť,alebo začať nosiť rúška.Ľudia už si na nich zvykli...
Jak dlouho už papouškuješ tydle bláboly? B-]
Vy ste si snáď ten pôvodný článok z ktorého čerpáte ani neprečítali :( Test bol vykonaný na VW Golf, plne naložený, na zložitom povrchu, štýlom kde by tie pneumatiky vydržali cca 200 km. Normálne pneumatiky vydržia +/- 30,000 km.
No to minimálně. Sadu pneu běžně měním po 70000km, na jedné (Hankook Ventus RT06) jsem najezdil 140 000km. Pokud z každé pneu ojedu 5mm vzorku, tak při šířce 275, obvodu 2,3m a dejme tomu poměru běhoun/drážka 8:2 opotřebuji z každé 2500cm3 gumy, tedy 4 kola =10dm3, tedy 12 000g. Tedy 0,17g/km. U menších aut daleko méně.
Co prosím? Jednu sadu na 140k km? Jak se toto...jako....cože? Jak to děláš? ;-)
To nedělám já, ale ta šílená korejská guma, po 100tkm měla ještě 7mm vzorku. Hlučná, na suchu použitelná, na mokru nebezpečná. 275/45R20 106V
Já jen, že jezdím 235/35R19 od Pirelli. Mám 65k km a tuto sezónu dojezdím 2 sadu. Upozorňuji, že styl mé jízdy je velice pohodový. Sem tam zablbnu, myšleno bez driftu. Proto ten údiv. :-D
jen pro srovnání: na tomtéž voze vydržely Continental CSC5 krásných 16000km...:-D
Oprava 275/35R19
Ten kdo jezdí rovně a v zatáčkách nelita tak tomu pneu vydrží a 4 a víc leté pneu se už téměř nesjizdi ale pak ani nedrží.
Pánové, trochu vás oba opravím, nejde o RT06, ale RH06. Jejich výdrž je opravdu extrémní, jsou dokonce značeny M+S, ale vzhledem k mimořádně tvrdé směsi se do zimních podmínek absolutně nehodí. A jsou k mání dokonce i v opravdu krajních rozměrech, například 285/35R22W (Audi Q7/SQ7)...Jde o zcela specifickou pneu s předepjatým ocelovým kordem, mimořádně tuhou patkou a fungují velice dobře při vysokých teplotách. Velice oblíbené na středním východě. Pod 20C a za mokra jsou ale vysloveně nebezpečné a obecně mají jednu příšernou vlastnost... jsou šíleně hlučné.
Máš pravdu, předsedo :-)
JJ, RT06 jsem měl taky. Na mokru o život, ale absolutně se neojížděly. Já na nich dal 160 tis. km.... Ideální gumy pro šetřílka-sebevraha. Nikdy více!
To je zase blabol bez znalosti EV. Rekuperace. Dalsi miliony studii cekaji tak sem flaknete dalsi hovadiny.
Měl jsem zato, že u těchto mačkačů klávesnice, nemůže nás nic už překvapit...:-D
U tohoto autora s jedním závitem bez základních znalostí mě to nepřekvapuje....:-/
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.