Pneumatiky škodí ovzduší 1000x více než emise z výfuku. Elektromobily to jen zhorší

alien5  |  23. 03. 2020 09:59

To je zase blabol bez znalosti EV. Rekuperace. Dalsi miliony studii cekaji tak sem flaknete dalsi hovadiny.

Odpovědět  |   | 
G  |  23. 03. 2020 10:13

U tohoto autora s jedním závitem bez základních znalostí mě to nepřekvapuje....

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  23. 03. 2020 16:24

Měl jsem zato, že u těchto mačkačů klávesnice, nemůže nás nic už překvapit...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  23. 03. 2020 10:09

Vy ste si snáď ten pôvodný článok z ktorého čerpáte ani neprečítali :( Test bol vykonaný na VW Golf, plne naložený, na zložitom povrchu, štýlom kde by tie pneumatiky vydržali cca 200 km. Normálne pneumatiky vydržia +/- 30,000 km.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 03. 2020 11:59

No to minimálně. Sadu pneu běžně měním po 70000km, na jedné (Hankook Ventus RT06) jsem najezdil 140 000km. Pokud z každé pneu ojedu 5mm vzorku, tak při šířce 275, obvodu 2,3m a dejme tomu poměru běhoun/drážka 8:2 opotřebuji z každé 2500cm3 gumy, tedy 4 kola =10dm3, tedy 12 000g. Tedy 0,17g/km. U menších aut daleko méně.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  23. 03. 2020 13:16

JJ, RT06 jsem měl taky. Na mokru o život, ale absolutně se neojížděly. Já na nich dal 160 tis. km.... Ideální gumy pro šetřílka-sebevraha. Nikdy více!

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  23. 03. 2020 16:25

Co prosím? Jednu sadu na 140k km? Jak se toto...jako....cože? Jak to děláš?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 03. 2020 17:55

To nedělám já, ale ta šílená korejská guma, po 100tkm měla ještě 7mm vzorku. Hlučná, na suchu použitelná, na mokru nebezpečná. 275/45R20 106V

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  23. 03. 2020 22:43

Pánové, trochu vás oba opravím, nejde o RT06, ale RH06. Jejich výdrž je opravdu extrémní, jsou dokonce značeny M+S, ale vzhledem k mimořádně tvrdé směsi se do zimních podmínek absolutně nehodí. A jsou k mání dokonce i v opravdu krajních rozměrech, například 285/35R22W (Audi Q7/SQ7)...
Jde o zcela specifickou pneu s předepjatým ocelovým kordem, mimořádně tuhou patkou a fungují velice dobře při vysokých teplotách. Velice oblíbené na středním východě. Pod 20C a za mokra jsou ale vysloveně nebezpečné a obecně mají jednu příšernou vlastnost... jsou šíleně hlučné.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  24. 03. 2020 10:32

Máš pravdu, předsedo

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  24. 03. 2020 09:58

Já jen, že jezdím 235/35R19 od Pirelli. Mám 65k km a tuto sezónu dojezdím 2 sadu. Upozorňuji, že styl mé jízdy je velice pohodový. Sem tam zablbnu, myšleno bez driftu. Proto ten údiv.

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  24. 03. 2020 10:00

Oprava 275/35R19

Odpovědět  |   | 
Michal  |  24. 03. 2020 16:57

Ten kdo jezdí rovně a v zatáčkách nelita tak tomu pneu vydrží a 4 a víc leté pneu se už téměř nesjizdi ale pak ani nedrží.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  25. 03. 2020 16:10

jen pro srovnání: na tomtéž voze vydržely Continental CSC5 krásných 16000km...

Odpovědět  |   | 
Ďuri  |  23. 03. 2020 10:16

Prechod na elektromobily je iba zmena jedneho ťažiarskeho priemyslu za iny.Elektromobily emisiami zaťažuju planétu oveľa viac počnúc vyrobou,prevadzkou až po recyklaciu bateriek ktoru nikto nechce vykonávať z dôvodu energetickej a finančnej náročnosti.Recyklačné firmy môže recyklacia bateriek z elektroáut dostať do bankrotu.S poletujúcimi časticami z pneumatík sa musíme jednoducho zmieriť,alebo začať nosiť rúška.Ľudia už si na nich zvykli...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 03. 2020 14:06

Jak dlouho už papouškuješ tydle bláboly?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  23. 03. 2020 10:30

"neboť elektromobily mají obecně vyšší hmotnost, s ohledem na zástavbu baterií, a vyvíjí tedy větší nároky na opotřebování svých pneumatik."

Já nevím, i3 má 1345kg díky karbonové karoserii. Je to fakt takový problém pro pneu?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 03. 2020 11:47

, autorevue zas míří do bahna jako za bývalých pseudoredaktorů Dolejše, Ondrášíka a spol.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  23. 03. 2020 11:57

Ano, ten clanek je ptakovina. Nicmene tohle bych vypichl. Ctyrmerove mestske prditko s karbonovou karoserii vazi vic nez auto stredni tridy sveho casu. Tohle je problem, ne pneu.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 03. 2020 12:00

Zas takový problém to není. Protože rekuperuje.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  23. 03. 2020 12:55

No to jo, i3 a karbon... možná i proto ta cena. Zkuste srovnat dvě malé městská auta, třeba Citigo na benzin (CNG) a elektrickou verzi. Jaký je mezi nimi rozdíl v hmotnosti?

Tím samozřejmě neříkám, že ta hmotnost je takový problém a že z prachové částice z pneumatik jsou horší než z výfuku... to neumím posoudit. Jenom jsem chtěl upozornit na ten rozdíl hmotnosti, který tam prostě obvykle je.

Odpovědět  |   | 
 |  23. 03. 2020 10:35

Vsechno skodi , vsechno zrusme a hura zpatky na stromy. A nebo nepiste ty eko srac..

Odpovědět  |   | 
Primat  |  23. 03. 2020 10:42

1) Brzdový destičky v elektromobilech vydrží běžně dvakrát tolik, než v běžným autě se spalovacím motorem, protože se pro dobržďování využívá prioritně brzdění motorem a rekuperace.

2) U elektromobilů výrobci daleko víc přemýšlejí nad volbou vhodných pneumatik, aby prodloužili dojezd. Městský elektroauta jako třeba BWM i3 proto mají docela úzký "galusky". U větších aut už se sice používají gumy standardní, ale tam už zas není ten rozdíl v hmotnosti až tak markantní.

3) Elektromobily nutí řidiče jezdit plynuleji. To sice asi padne s tím, až budou dostatečně velký kapacity a fakt rychlé rychlonabíječky, ale pár let to potrvá a většina řidičů elektroaut si prostě navykne, že standardní jízda je co nejplynulejší, aby byl dojezd co nejdelší. U spalováků se na to až tak moc nemyslí, obzvlášť když má člověk služebáka s CCS a spotřeba je mu tak nějak u zadnice.

Nejsem nějakej ekoteroristickej propagátor elektromobilů, ale tento článek je nesmysl.

Odpovědět  |   | 
Pravda pravdoucí  |  23. 03. 2020 13:49

Pokud vůz parkuješ celoročně venku a nejezdíš s ním každý den, nevydrží destičky ani dvě sezony. Poškodí je s kotouči koroze.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 03. 2020 14:12

Jistě mi prozradíš, co dělám špatně, že mám na autě původní destičky i kotouče už osmým rokem (125 000 km). A nejezdím denně, někdy auto nepoužiju třeba dva týdny.

Odpovědět  |   | 
Pravda pravdoucí  |  23. 03. 2020 14:14

Celoročně venku?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 03. 2020 10:28

Samozřejmě. A nejezdím brzda-plyn, takže teoreticky ještě horší verze, protože dobržďuju motorem atd. Takže asi prostě zase jen kecáš, že?

Odpovědět  |   | 
Falco  |  24. 03. 2020 09:08

Jezdíš jak důchodce před smrtí.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 03. 2020 10:29

Tak určitěěěěě...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  24. 03. 2020 13:03

No jinak si to nejde vysvetlit.
Mas nejlepsi spotrebu, desky a kotouce bez opotrebeni.
Tak mas auto pro duchodce, tak i tim stylem holt jezdis.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  24. 03. 2020 16:09

Nejspíš to auto jen umí používat. Při normálním ježdění se destičky a kotouče mění po letech. Problém mejí homobuřti, co mají potřebu se furt někam cpát, lepit se druhým na zadek atd. Ti pak pořád zbytečně akcelerují, brzdí atd. Mají z toho ošoupané spojky, brzdy, gumy, turba, rozvody...A pak tvrdí, že ty dnešní auta nic nevydrží.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  24. 03. 2020 20:06

Hele desky na ty jeho plecce jsou spatenka a 125TKm teda urcite bezym pouzivanim nevydrzi.
A radej bych se nechal vykastrovat, nez jezdit jako mpolan - bez pozitku, jak hlemyzd.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 03. 2020 20:12

Tak to už jsi zjevně hodně dlouho bez koulí.

Odpovědět  |   | 
.  |  26. 03. 2020 13:07

Asi moc zkušeností s auty nemáš, že?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  25. 03. 2020 07:39

Ano mozno zalezi na aute, vsak. A na tom, ci vie sofer jazdit, ze....

Pretoze menit dosticky po 120 tisic km, a to preventivne, je uplne realisticky scenar. Dokonca aj Mazde 6 MPS. Negarazovanej.

Ale holt, vacsina mojich skusenosti vychadza z japonskych aut ;)

Odpovědět  |   | 
Zlobr  |  23. 03. 2020 11:18

A tak už i Autorevue se řadí mezi žurnalistickou žumpu. Hlavně jedeme na kliky, jóóó trošku bulváru impresím jen prospěje. Stejnej hnůj jako na auto.cz tady. Další meta? Autoforum!
Tady si dali tu námahu a rozebrali to narozdíl od primitivů na Autorevue:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jak-vyrobi... ...

Odpovědět  |   | 
Bob-an  |  23. 03. 2020 12:38

Tak autorevue je jen recyklator clanku ze sveta motoru / auto.cz ne? Tzn to smerovani vcetne vytrvaleho EV hate nemuze nikoho prekvapit....

Odpovědět  |   | 
Michal  |  23. 03. 2020 11:50

Pneumatiky sjedu za 40 000km, to je 8mm vrstva na 4 pneu, určitě méně než kilo gumy, která skonči většinou na asfaltu.

Za stejnou vzdálenost spálím 3000l benzínu.

A svinstva z té gumy je víc než z pálení benzínu? Tomu fakt někdo věří?

Odpovědět  |   | 
JaSo  |  23. 03. 2020 14:08

To asi ne, ale pravdou je, ze drt z pneumatik je po mikrorozborech vsude ve velkem okolo cest a moc se to nikdy neresilo, pritom je to zdravotne a ekologicky docela hnus. Tolik k clanku. Pripominka toho, ze clovek skodi. Do Benatek v Italii se uz vratili delfini, labute, voda v kanalech je cista a tak. Bez cloveka a jeho eko neeko veci to je prirode proste vyrazne lepe.

Odpovědět  |   | 
úvaha  |  23. 03. 2020 15:16

Možná je to jen otázka interpretace. Pneumatiky možná škodí, ale co když je možné zničit koronavirus spálením ve spalovacím motoru? Něco takového elektromobily nikdy nezvládnou. A jak by asi znělo, že vodu v Benátách nyní místo lidí znečišťují delfíni a labutě?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 03. 2020 14:10

Všichni vypatlanci a zabedněnci co snídaj vyjetej volej tomu s radostí uvěří.

Odpovědět  |   | 
XiXao  |  23. 03. 2020 17:29

Michale, nová pneu má hloubku dezénu 8 mm, chceš tvrdit, že sjíždíš pneu do hladka?

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  23. 03. 2020 12:25

Jsem odpůrce EV aut, ale tento článek je ultrapitomost. Z výfuku žádné částice nejdou, takže 1000 x 0 je nula. EV auta mají úzké gumy, takže nakonec nenamarasí více. A stačí zamést ve sklepě a pliveš brikety půl dne.

Odpovědět  |   | 
Bojkas  |  23. 03. 2020 13:58

Tady už to je jak na Autoforu, prostě "novinářská" žumpa a neobjektivita pro plebs, který to bude tahat dál k hospodským kecům. Takže vyšší hmotnost u EV je velký problém, ale to že téměř nepoužívají brzdy už tak důležité není? A ten nadpis na FCB?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 03. 2020 14:04

Další howna z ropné lobby. Tounouci se stébla chytá.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 03. 2020 14:14

Článek na úrovni "soused taky krade, tak já můžu vraždit dál..."

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 03. 2020 14:17

Pichcálku, šíření poplašné zprávy je trestný čin! Ale vy novinářské kundy nemáte ani na to, abyste uvedli odkaz na studii a ukázali, jak je nesmyslná, když uvádí naprosto šílená čísla emisí z pneumatik a pro jistotu ještě přidává brzdy, které jsou u EV ve skutečnosti používány mnohem méně.
Takže to radši zase fofrem stáhněte, než se skutečně dočkáte trestního oznámení.

Odpovědět  |   | 
JJJ  |  23. 03. 2020 15:07

Tak dufam,ze ked si svedkom trestneho cinu,tak ako spravny obcan to pojdes hned nahlasit na policiu
Tato sprava je len okopirovana z inych webov

https://auto.hnonline.sk/novinky/2111243-emisie-z-... ...

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-... ...

Odpovědět  |   | 
iPace  |  23. 03. 2020 16:04

Daniel Fuglevič nam zase ukazuje jak si ani neumi precist poradne a asi ani celou puvodni zpravu a udela si vlastni zaver po precteni par vet (nebo si nekde precet podobny hate clanek nekde na jinem webu a proste to zkopiroval) , jo a tohle si rika automobilovej novinar a pise clanky na kdysi celkem normalni autoweb

tak co tam mate dal na tomhle autoforu....je pardon, tohle neni autoforum? ale ta podobnost me zacina mast, to vite bulvarni clanky s nadpisuy za ktere by se stydel i bulvar, reklami na nejaky hoaxy a uchylarny, no pekne to tady vedete

Odpovědět  |   | 
J.  |  23. 03. 2020 22:39

"1000x horší než tolik probírané emise výfukových plynů...Nicka Moldena, ředitele Emissions Analytics, používání kvalitních pneumatik a hlídání jejich doporučeného nahuštění" rofl...
NICK is DICK
Problém je v pevných časticiach "PM0,1"(menších ako 100 nanometrov)! Nezachytia sa a preniknú priamo do krvi.
"...PM/particulate matter/ sadze generované typickým najmodernejším "priamovstrekovým=direct" vozidlom GDI (Euro VI) počas NEDC a celosvetovo harmonizovaných skúšobných cyklov ľahkých vozidiel (WLTC). Štúdia odhaľuje primárne častice s priemerom približne 4 až 55nm, pričom väčšina je vo všetkých poháňaných cykloch <20nm. Prevaha primárnych častíc s menšou ako 20nm je potenciálne nebezpečnejšia pre ľudské zdravie...
Particulate Matter Emissions from Gasoline Direct Injection Engines: Research Review" (FANG Tiegang, WANG Libing, WANG Zhi, ISSN 1674-8484, CN 11-5904/U)

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  23. 03. 2020 22:54

Přijďte někam ráno před školu (tedy v době, kdy škola slouží k vyučování) a tam můžete změřit, zda bude škodlivější, když každé páté dítě přijede benzinovém (případně naftovém) SUV, nebo když jich stejné množství přijede v elektrickém vozítku typu e-Golf. A pak to srovnejte s případem, kdy 99% dětí přijede na kole nebo koloběžce.

Předpokládám že emise z pneumatik od jízdních kol nebudou vůbec zaznamenatelné oproti první variantě.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  24. 03. 2020 22:45

No tak e-golfem do školy, to by muselo být vyloženě za rohem, aby se rodičové měli možnost vlastním pohonem vrátit k nabíječkám.... To auto je ztělesněný elektro-marketingový hnus a zbytku elektromobilů to svými "ne"vlastnostmi dosti podělalo...

Odpovědět  |   | 
Ja Robot  |  24. 03. 2020 17:59

Sorry ako ale takéto hovadiny písať by malo byt trestné...

Odpovědět  |   | 
Skrew77  |  25. 03. 2020 10:28

Tak mikrocastice znecistujici vzduch jsou spatne, at uz jsou z vyfuku, gum, nebo brzd. Ale nejak mi prijde ze se v tom clanku opomiji ekology tolikrat omilany vliv CO2 na oteplovani planety. Z gumovych mikrocastic asi sklenikovy plyn nevznikne.

Odpovědět  |   | 
J.  |  25. 03. 2020 17:43

Strašiak CO2... v podstate nepredstavuje škodlivinu, pretože nie je jedovatý! (áno je nedýchateľný a vo vyšších koncentráciách môže spôsobiť stratu vedomia a smrť). Skleníkové plyny... vodná para (najvýznamnejší skleníkový plyn *60%) sa za 10 dní v *atmosfére rozloží, CO2(*26%) sa v oceánoch rozpustí za 2 až 200 rokov .
METÁN(*4%)...v priemere za 100 ročné obdobie každý kilogram metánu oteplí Zem 25-krát! viac ako rovnaké množstvo oxidu uhličitého, žiaľ podľa posledných štúdií sa jeho obsah v atmosfére neznižuje! (2000 rokov) Ďalšie oxid dusný, ozón a freón.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 124 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem m…

Při oficiálních prezentacích vozů je dobré všímat si detailů. Naposledy se to osvědčilo při premiéře Škody Octavia RS iV – poprvé jste totiž mohli vidět připravované elektrické SUV Enyaq iV.

6.  3.  2020 | | 41 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A