Pneumatiky škodí ovzduší 1000x více než emise z výfuku. Elektromobily to jen zhorší

Všichni řeší v dopravě emise výfukových plynů, podle jisté studie však muže být znečištění pocházející z opotřebování pneumatik a brzdového obložení mnohokrát vyšší.

Emise výfukových plynů v dopravě jsou dlouhodobě řešeným tématem, podléhají přísným limitům a celkově diktují směřování automobilového průmyslu směrem k elektrifikaci a dalším alternativám pohonu. Podle nejnovější studie britské organizace Emissions Analytics by se však měl průmysl zaměřit i na další oblasti znečištění vycházející z dopravy.

Řeč je o znečištění částicemi z opotřebovávání pneumatik a rovněž částicemi, které se do ovzduší dostávají při brzdění automobilů a vznikají tedy třením brzdových desek o kotouče. Emissions Analytics totiž dodává, že tento druh znečištění může být až 1000x horší než tolik probírané emise výfukových plynů.

Švýcaři vyvíjejí převratný systém pro boj s CO2. Nástup elektroaut už ale nezastaví

Švýcaři vyvíjejí převratný systém pro boj s CO2. Nástup elektroaut už ale nezastaví

A podle všeho bude hůř, jelikož po silnicích jezdí stále větší počet těžkých vozů kategorie SUV a cesta elektrifikace bude v nejbližší budoucnosti tento problém ještě zvyšovat, neboť elektromobily mají obecně vyšší hmotnost, s ohledem na zástavbu baterií, a vyvíjí tedy větší nároky na opotřebování svých pneumatik.  

Britská organizace tak uvádí, že automobilových průmysl by se měl vyšší měrou zabývat i tímto problémem. Produkce částic z opotřebování pneumatik a brzdění totiž nijak regulována v tuto chvíli není. Nadále se ovšem bude zvyšovat. Marketingové řeči o „čistých elektromobilech“ tedy dostávají další úder.

ADAC otestoval novou funkci VW Golf. Tvrdí, že jde o milník jako ABS či airbagy

ADAC otestoval novou funkci VW Golf. Tvrdí, že jde o milník jako ABS či airbagy

Určitým způsobem, jak bojovat proti tomuto problému, je podle Nicka Moldena, ředitele Emissions Analytics, používání kvalitních pneumatik a hlídání jejich doporučeného nahuštění. I přesto ale Molden zmiňuje, že určité regulace bude v této oblasti znečištění nutné zavést, i kdyby to znamenalo pouhý tlak na výrobce pneumatik zajišťovat danou úroveň odolnosti pneumatik.

Co se týče prachových částic z používání brzd, dříve se již objevily nápady částicových filtrů pro brzdové soustavy. Zájem o vývoj takového systému už projevil i koncern VW, do sériové produkce se ovšem technika zatím nedostala.

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 78 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků