Pneumatiky na internetu? Zdražily v průměru o 10 procent

Ceny obutí pro osobní vozy na internetu kopírovaly v loňském roce všeobecný růst cen této komodity. Kvůli ropě a kaučuku poskočily v průměru o 10 procent.
Pneumatiky na internetu? Zdražily v průměru o 10 procent

Nejoblíbenější značkou byl už tradičně český Barum. Objednalo si ji 54 procent zákazníků, její výhodou byla tradičně cena a užitná hodnota.

„Oproti dražším značkám, jako je například Continental a Michelin jsou pneumatiky Barum v průměru o 30 procent levnější,“ říká Jan Foltán z internetového portálu Kupuj pneu.

Podle jeho statistik následuje s 19 procenty Matador a Continental, 4 procenta měl Michelin a stejné procento další značky. Vůbec nejprodávanější byla zimní pneumatika Barum Polaris 3 195/65 R15 91T určená pro vozy nižší střední třídy.

Řidiči loni nejvíce nakupovali pneumatiky s průměrem 13 až 14 palců, který patří k nejběžnějším rozměrům. Pořídilo si je téměř 39 % zákazníků internetového obchodu.

Pneumatiky s průměrem 15 až 16 palců si koupilo 37 % zákazníků e-shopu. Průměr 17 a více palců, využívaný především u dražších automobilů, pak nakupovalo v uplynulém roce 24 % českých řidičů.

 

Průměrná cena prodané pneumatiky loni činila 1100 korun.

 

Nárůst cen se projevil plošně na celém trhu, jeho míra se ale lišila podle výrobce, typu i rozměru pneumatik. Hodnota objednávky od jednoho zákazníka se loni v průměru pohybovala kolem 4 200 Kč. Jednotliví výrobci reagovali na zvýšení vstupních nákladů odlišně. 

Zatímco značka Michelin zvedla ceny o 26 %, u výrobce Barum došlo k navýšení ceny jen o 12 %. Nárůst cen se rovněž lišil u jednotlivých typů pneumatik. „Přes rostoucí ceny a působení současné hospodářské krize klesla poptávka po pneumatikách v roce 2012 jen o necelá 2 %,“ řekl Jan Foltán.

Prodejům vládnou zimní pneu

Zajímavá čísla uváděl na sklonku loňského roku portál Aukro. V roce 2012 tam lidé koupili o 20 procent více pneumatik, než v roce 2011. Nákupní server Heureka zase uvádí, že podle jejich propočtů podražily vloni pneumatiky o 11 procent.

Prodejům vládnou zimní pneu. Potvrzuje to například dopravní znalec a poslanec Stanislav Huml. „Za posledních pět let činí podíl zimních pneumatik 56 procent z celkového počtu prodaných kusů.“

Poklesnou ceny?

Podle serveru pneurevue.cz je však možné, že ceny pneumatik poklesnou. Především proto, že po nedostatku v roce 2011 se řada prodejců předzásobila, mnohé velkosklady i servisy mají nadbytek zásob a lze proto očekávat pokles zájmu o letní gumy.
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků