Pneumatiky letos budou zdražovat. Zvýšily se ceny surovin

Téměř všichni světoví výrobci pneumatik již oznámili, že kvůli nutnosti nakupovat suroviny za vyšší ceny, budou prodejcům prodávat své výrobky dráže.
Pneumatiky letos budou zdražovat. Zvýšily se ceny surovin

Obchodníci budou letos pneumatiky od výrobců nakupovat za ceny, které jsou až o devět procent vyšší, než před rokem. Vyplývá to z průzkumu u jednotlivých firem.

Důvodem zdražení je zvýšení cen surovin a posilující dolar. Důsledky by naopak mohly zmenšit končící intervence ČNB vůči kurzu koruny.

Například Michelin oznámil celosvětové zdražení ve všech segmentech pneu od dubna až o osm procent a podobný nárůst v cenících připravuje rovněž koncern Goodyear. Ještě o procento více se chystá zvýšit ceny Pirelli.

Test letních pneumatik 225/45 R17: Continental první a jedno překvapení

Test letních pneumatik 225/45 R17: Continental první a jedno překvapení

Continental, Nokian ani Hankook podle ředitele obchodu Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera zatím zdražení nehlásí, přesto je pravděpodobné, že k němu v průběhu jarní sezóny dojde. Dráže se totiž nakupují základní suroviny, například kaučuk, butein a olej.

"Tito výrobci používají shodné suroviny, proto zřejmě nebude reálné udržet aktuální cenovou politiku bez cenového navýšení," podotkl Schwangmaier. Kvůli konkurenčnímu boji a předzásobení podle něj záleží na každém obchodu, kdy a v jaké míře ke zvýšení cen přistoupí.

Jak má policie kontrolovat pneu? Podle indikátorů a následně měřidlem

Jak má policie kontrolovat pneu? Podle indikátorů a následně měřidlem

Zdražení se nejspíše nevyhne ani výrobkům levných čínských značek, které v poslední době zvyšovaly svůj podíl na českém trhu, přestože jejich výsledky v nezávislých testech nejsou obvykle příliš dobré. V jejich případě bude hrát roli také posilující dolar.

Motoristé by si samozřejmě nyní mohli nakoupit letní pneumatiky ještě za nižší ceny, nicméně nazout na auto by je měli až po skončení měsíce března. Až tehdy totiž skončí povinnost mít za povětrnostních podmínek zimní pneu.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků