Pneumatiky letos budou zdražovat. Zvýšily se ceny surovin

Téměř všichni světoví výrobci pneumatik již oznámili, že kvůli nutnosti nakupovat suroviny za vyšší ceny, budou prodejcům prodávat své výrobky dráže.
Pneumatiky letos budou zdražovat. Zvýšily se ceny surovin

Obchodníci budou letos pneumatiky od výrobců nakupovat za ceny, které jsou až o devět procent vyšší, než před rokem. Vyplývá to z průzkumu u jednotlivých firem.

Důvodem zdražení je zvýšení cen surovin a posilující dolar. Důsledky by naopak mohly zmenšit končící intervence ČNB vůči kurzu koruny.

Například Michelin oznámil celosvětové zdražení ve všech segmentech pneu od dubna až o osm procent a podobný nárůst v cenících připravuje rovněž koncern Goodyear. Ještě o procento více se chystá zvýšit ceny Pirelli.

Test letních pneumatik 225/45 R17: Continental první a jedno překvapení

Test letních pneumatik 225/45 R17: Continental první a jedno překvapení

Continental, Nokian ani Hankook podle ředitele obchodu Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera zatím zdražení nehlásí, přesto je pravděpodobné, že k němu v průběhu jarní sezóny dojde. Dráže se totiž nakupují základní suroviny, například kaučuk, butein a olej.

"Tito výrobci používají shodné suroviny, proto zřejmě nebude reálné udržet aktuální cenovou politiku bez cenového navýšení," podotkl Schwangmaier. Kvůli konkurenčnímu boji a předzásobení podle něj záleží na každém obchodu, kdy a v jaké míře ke zvýšení cen přistoupí.

Jak má policie kontrolovat pneu? Podle indikátorů a následně měřidlem

Jak má policie kontrolovat pneu? Podle indikátorů a následně měřidlem

Zdražení se nejspíše nevyhne ani výrobkům levných čínských značek, které v poslední době zvyšovaly svůj podíl na českém trhu, přestože jejich výsledky v nezávislých testech nejsou obvykle příliš dobré. V jejich případě bude hrát roli také posilující dolar.

Motoristé by si samozřejmě nyní mohli nakoupit letní pneumatiky ještě za nižší ceny, nicméně nazout na auto by je měli až po skončení měsíce března. Až tehdy totiž skončí povinnost mít za povětrnostních podmínek zimní pneu.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků