Pneumatiky letos budou zdražovat. Zvýšily se ceny surovin

Téměř všichni světoví výrobci pneumatik již oznámili, že kvůli nutnosti nakupovat suroviny za vyšší ceny, budou prodejcům prodávat své výrobky dráže.
Pneumatiky letos budou zdražovat. Zvýšily se ceny surovin

Obchodníci budou letos pneumatiky od výrobců nakupovat za ceny, které jsou až o devět procent vyšší, než před rokem. Vyplývá to z průzkumu u jednotlivých firem.

Důvodem zdražení je zvýšení cen surovin a posilující dolar. Důsledky by naopak mohly zmenšit končící intervence ČNB vůči kurzu koruny.

Například Michelin oznámil celosvětové zdražení ve všech segmentech pneu od dubna až o osm procent a podobný nárůst v cenících připravuje rovněž koncern Goodyear. Ještě o procento více se chystá zvýšit ceny Pirelli.

Test letních pneumatik 225/45 R17: Continental první a jedno překvapení

Test letních pneumatik 225/45 R17: Continental první a jedno překvapení

Continental, Nokian ani Hankook podle ředitele obchodu Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera zatím zdražení nehlásí, přesto je pravděpodobné, že k němu v průběhu jarní sezóny dojde. Dráže se totiž nakupují základní suroviny, například kaučuk, butein a olej.

"Tito výrobci používají shodné suroviny, proto zřejmě nebude reálné udržet aktuální cenovou politiku bez cenového navýšení," podotkl Schwangmaier. Kvůli konkurenčnímu boji a předzásobení podle něj záleží na každém obchodu, kdy a v jaké míře ke zvýšení cen přistoupí.

Jak má policie kontrolovat pneu? Podle indikátorů a následně měřidlem

Jak má policie kontrolovat pneu? Podle indikátorů a následně měřidlem

Zdražení se nejspíše nevyhne ani výrobkům levných čínských značek, které v poslední době zvyšovaly svůj podíl na českém trhu, přestože jejich výsledky v nezávislých testech nejsou obvykle příliš dobré. V jejich případě bude hrát roli také posilující dolar.

Motoristé by si samozřejmě nyní mohli nakoupit letní pneumatiky ještě za nižší ceny, nicméně nazout na auto by je měli až po skončení měsíce března. Až tehdy totiž skončí povinnost mít za povětrnostních podmínek zimní pneu.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků