Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však řeší jeho konstruktéři jiné problémy. Nemají k dispozici pneumatiky, na kterých by svůj potenciál rozbalil naplno.

Zatím Chiron předvedl, že rozhodně má na to, stát se důstojným nástupcem Veyronu. Ovšem doposud nikdo neměl šanci 100procentně využít jeho výkon 1480 koní. To proto, že neexistuje pneumatika, který by takové stádo koní dokázala dlouhodobě zvládat. Přesně taková slova pronesl Andy Walace, testovací jezdec Bugatti, pro magazín Popular Mechanics.

Bugatti Type 57 T: Takto vypadá cestovní koncept snů

Bugatti Type 57 T: Takto vypadá cestovní koncept snů

A že zrovna Andy by o maximální rychlosti měl vědět své. Právě on stanovil v 90. letech minulého století světové rekordy za volanty Jaguaru XJ220 a McLarenu F1. A kromě toho také vyhrál čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.

Chiron je v současně době elektronicky přiškrcen na maximální rychlost „pouze“ 420 km/h a jezdí na těch nejlepivějších michelinkách, které tato společnost vyrábí. A tato rychlost je navíc dostupná pouze tehdy, jestliže řidič zasune speciální klíč do zdířky ve dveřích. Podobně to má řešené také nejostřejší Dodge SRT.

Chiron poté provede všechny kontrolní testy, sníží podvozek, nastaví zadní přítlačné křídlo. Jestliže automobil při jízdě zaznamená více, než čtvrtku otáčky volantem, okamžitě „top speed mode“ deaktivuje. Bez tohoto klíče je Chiron elektronicky nastaven na 380 km/h.

McLaren odhalil cenu nového Hyper-GT. Bude stát jako Bugatti Chiron

McLaren odhalil cenu nového Hyper-GT. Bude stát jako Bugatti Chiron

Wallace řekl, že 420 km/h mu nedělá vůbec žádné obtíže, takže je přesvědčen o tom, že Chiron může jet daleko více – za předpokladu, že budou odpovídající pneumatiky. Michelin momentálně vyvíjí pneumatiky, které mají zvládnout 450 km/h. Tyto pneumatiky by měly být hotové v roce 2018, kdy se Chiron pokusí o rychlostní rekord.

Rychlost 300 mph, tedy 480 km/h je ale podle Wallace stále nereálná, protože síly působící na pneumatiky v takové rychlosti jsou devastující.

Ale Chiron není jediný, kdo míří na tak vysoký cíl. Hennessey Special Vehicles už připravují model Venom F5, který se chce o metu 300 mph také pokusit. A Bugatti opětovně zastínit. Tohle bude ještě zajímavé...

Galerii Chironu si prohlédněte zde: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků