Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však řeší jeho konstruktéři jiné problémy. Nemají k dispozici pneumatiky, na kterých by svůj potenciál rozbalil naplno.
Zatím Chiron předvedl, že rozhodně má na to, stát se důstojným nástupcem Veyronu. Ovšem doposud nikdo neměl šanci 100procentně využít jeho výkon 1480 koní. To proto, že neexistuje pneumatika, který by takové stádo koní dokázala dlouhodobě zvládat. Přesně taková slova pronesl Andy Walace, testovací jezdec Bugatti, pro magazín Popular Mechanics.
A že zrovna Andy by o maximální rychlosti měl vědět své. Právě on stanovil v 90. letech minulého století světové rekordy za volanty Jaguaru XJ220 a McLarenu F1. A kromě toho také vyhrál čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.
Chiron je v současně době elektronicky přiškrcen na maximální rychlost „pouze“ 420 km/h a jezdí na těch nejlepivějších michelinkách, které tato společnost vyrábí. A tato rychlost je navíc dostupná pouze tehdy, jestliže řidič zasune speciální klíč do zdířky ve dveřích. Podobně to má řešené také nejostřejší Dodge SRT.
Chiron poté provede všechny kontrolní testy, sníží podvozek, nastaví zadní přítlačné křídlo. Jestliže automobil při jízdě zaznamená více, než čtvrtku otáčky volantem, okamžitě „top speed mode“ deaktivuje. Bez tohoto klíče je Chiron elektronicky nastaven na 380 km/h.
Wallace řekl, že 420 km/h mu nedělá vůbec žádné obtíže, takže je přesvědčen o tom, že Chiron může jet daleko více – za předpokladu, že budou odpovídající pneumatiky. Michelin momentálně vyvíjí pneumatiky, které mají zvládnout 450 km/h. Tyto pneumatiky by měly být hotové v roce 2018, kdy se Chiron pokusí o rychlostní rekord.
Rychlost 300 mph, tedy 480 km/h je ale podle Wallace stále nereálná, protože síly působící na pneumatiky v takové rychlosti jsou devastující.
Ale Chiron není jediný, kdo míří na tak vysoký cíl. Hennessey Special Vehicles už připravují model Venom F5, který se chce o metu 300 mph také pokusit. A Bugatti opětovně zastínit. Tohle bude ještě zajímavé...
Galerii Chironu si prohlédněte zde: