Pneumatika Conti.eContact získala nejlepší hodnocení A/A

Společnost Continental se vrátila k výrobku Conti.eContact, který byl původně uveden na trh v roce 2011 a zamýšlen pro elektrická vozidla, a vylepšila jej tak, aby odpovídal potřebám hybridních modelů.
Pneumatika Conti.eContact získala nejlepší hodnocení A/A

Zavedením řady nových technologií a postupů se tato nová a do značné míry ručně vyráběná letní pneumatika stala první pneumatikou značky Continental, jež obdržela nejvyšší hodnocení „A“ na EU štítku pro značení pneumatik, a to jak za přilnavost na mokrém povrchu, tak i za valivý odpor, aniž by bylo nutno dělat kompromisy u ostatních aspektů výkonu.

Společnost Continental nabízí pneumatiku Conti.eContact v šesti velikostech pro ráfky o rozměru 17 a 18 palců, navržené speciálně pro modely jako jsou Opel Ampera, BMW 5 ActiveHybrid, Lexus LS 600h a Porsche Cayenne S Hybrid, ale i pro ostatní vozidla a SUV s hybridním pohonem. Jde o nový segment vozidel, jenž vyžaduje vysoce komplexní výrobní postupy, a proto společnost Continental zavádí výrobu v malém objemu ve svém francouzském závodě v Sarreguemines.

Díky kombinaci pokročilých technologií v oblasti vývoje, přípravy směsí a výroby je valivý odpor nové pneumatiky Conti.eContact pro hybridní vozidla o zhruba 20 procent nižší než u běžných pneumatik, přičemž brzdný výkon na mokru zůstává podobný jako u běžných automobilových pneumatik. Při řízení a brzdění na suché vozovce podává pneumatika stejně vysoký výkon jako pneumatika Continental srovnatelného rozměru. Conti.eContact nese na své bočnici logo „BlueE-co“, které značí pneumatiky společnosti Continental pro hybridní a elektrická vozidla. Studie pro-váděné společností Continental poukazují na postupný nárůst podílu hybridních vozidel v segmen-tu osobních automobilů, přičemž do roku 2020 může tento nárůst činit až osm procent.

Směs Green Chili

Silika nové pneumatiky Conti.eContact pro hybridní vozidla obsahuje nově vyvinutou směs Green Chili, jež je namíchána tak, aby vnitřní tření částic plniva a polymerů bylo nižší než u běžných pry-žových směsí. Použitím speciálních přísad bylo docíleno dalšího vylepšení vlastností řízení. Díky této nové směsi dosáhli chemici ve společnosti Continental výrazného snížení valivého odporu při zachování vysoké úrovně řízení a brzdného výkonu na suché vozovce.

Lamely Hydro-sipes

Speciálně uspořádané dvojité lamely v blocích běhounů vytvářejí na mokrých silnicích efekt „stěra-če čelního skla“, který rozbíjí vodní film pod styčným bodem. Tato chytrá inovace designérů bě-hounů ve společnosti Continental umožňuje, aby se voda mezi povrchem bloků běhounů a silnicí rychle rozptýlila, což vede k velice krátké brzdné dráze za mokra. Právě profil dezénu nové Con-ti.eContact zajistil pneumatice hodnocení A za přilnavost na mokru. Rychlé rozptylování vody rov-něž kladně ovlivňuje řízení vozidla za mokra – a to dokonce i při vyšších rychlostech.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků