Plug-in hybridy prý do čtyř let předběhnou v Evropě normální hybridy

Přestanou snad evropští zákazníci kupovat diesely? Dost možná, protože je k tomu dotlačí legislativa.
Plug-in hybridy prý do čtyř let předběhnou v Evropě normální hybridy

Přísnější emisní normy a regulace vypouštěných emisí CO2 nutí výrobce nabízet stále více plug-in hybridních modelů i v Evropě. Zdá se, že do roku 2019 by objem jejich prodeje mohl předběhnout klasické hybridní vozy bez možnosti domácího dobíjení.

Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Prodeje všech hybridů v Evropě vzrostly meziročně o 8 % na 232 343 vozů. Z toho bylo jen asi 40 000 plug-in hybridů, ale do konce desetiletí by se toto číslo mohlo obrátit, tvrdí analýza společnosti LMC Automotive. Na rozdíl od dieselů totiž doba plug-in hybridům přeje.

Podle LMC se prodeje klasických hybridů do roku 2021 zastaví na 325 000 kusech ročně, zatímco plug-in hybridy porostou na 600 000 vozů a do roku 2024 dokonce na 1 200 000 vozů za rok, citují zprávu LMC Autonews.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Největší tržní podíl mezi hybridy má Toyota s Lexusem. Tyto dvě značky dohromady v loňském roce prodaly celkem 72 % vozů s hybridním nebo plug-in hybridním pohonem. Zajímavé je, že nejprodávanějším plug-in hybridem v roce 2014 bylo Mitsubishi Outlander PHEV, kterého se prodalo skoro 20 000 kusů.

V budoucnu se ale dočkáme poměrně rychlého rozšíření plug-in hybridních a hybridních verzí napříč nabídkou různých značek, i těch „low-costových“. K tomu ale nepomohou jen levnější baterie. Automobilky totiž musí do roku 2020 plnit cíl průměrných emisí 95 g/km CO2 a hybridy jsou snadná cesta, jak toho dosáhnout.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 15 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků