Plug-in hybridy prý do čtyř let předběhnou v Evropě normální hybridy

Přestanou snad evropští zákazníci kupovat diesely? Dost možná, protože je k tomu dotlačí legislativa.
Plug-in hybridy prý do čtyř let předběhnou v Evropě normální hybridy

Přísnější emisní normy a regulace vypouštěných emisí CO2 nutí výrobce nabízet stále více plug-in hybridních modelů i v Evropě. Zdá se, že do roku 2019 by objem jejich prodeje mohl předběhnout klasické hybridní vozy bez možnosti domácího dobíjení.

Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Prodeje všech hybridů v Evropě vzrostly meziročně o 8 % na 232 343 vozů. Z toho bylo jen asi 40 000 plug-in hybridů, ale do konce desetiletí by se toto číslo mohlo obrátit, tvrdí analýza společnosti LMC Automotive. Na rozdíl od dieselů totiž doba plug-in hybridům přeje.

Podle LMC se prodeje klasických hybridů do roku 2021 zastaví na 325 000 kusech ročně, zatímco plug-in hybridy porostou na 600 000 vozů a do roku 2024 dokonce na 1 200 000 vozů za rok, citují zprávu LMC Autonews.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Největší tržní podíl mezi hybridy má Toyota s Lexusem. Tyto dvě značky dohromady v loňském roce prodaly celkem 72 % vozů s hybridním nebo plug-in hybridním pohonem. Zajímavé je, že nejprodávanějším plug-in hybridem v roce 2014 bylo Mitsubishi Outlander PHEV, kterého se prodalo skoro 20 000 kusů.

V budoucnu se ale dočkáme poměrně rychlého rozšíření plug-in hybridních a hybridních verzí napříč nabídkou různých značek, i těch „low-costových“. K tomu ale nepomohou jen levnější baterie. Automobilky totiž musí do roku 2020 plnit cíl průměrných emisí 95 g/km CO2 a hybridy jsou snadná cesta, jak toho dosáhnout.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků