Plug-in hybridy prý do čtyř let předběhnou v Evropě normální hybridy

Přestanou snad evropští zákazníci kupovat diesely? Dost možná, protože je k tomu dotlačí legislativa.
Plug-in hybridy prý do čtyř let předběhnou v Evropě normální hybridy

Přísnější emisní normy a regulace vypouštěných emisí CO2 nutí výrobce nabízet stále více plug-in hybridních modelů i v Evropě. Zdá se, že do roku 2019 by objem jejich prodeje mohl předběhnout klasické hybridní vozy bez možnosti domácího dobíjení.

Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Prodeje všech hybridů v Evropě vzrostly meziročně o 8 % na 232 343 vozů. Z toho bylo jen asi 40 000 plug-in hybridů, ale do konce desetiletí by se toto číslo mohlo obrátit, tvrdí analýza společnosti LMC Automotive. Na rozdíl od dieselů totiž doba plug-in hybridům přeje.

Podle LMC se prodeje klasických hybridů do roku 2021 zastaví na 325 000 kusech ročně, zatímco plug-in hybridy porostou na 600 000 vozů a do roku 2024 dokonce na 1 200 000 vozů za rok, citují zprávu LMC Autonews.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Největší tržní podíl mezi hybridy má Toyota s Lexusem. Tyto dvě značky dohromady v loňském roce prodaly celkem 72 % vozů s hybridním nebo plug-in hybridním pohonem. Zajímavé je, že nejprodávanějším plug-in hybridem v roce 2014 bylo Mitsubishi Outlander PHEV, kterého se prodalo skoro 20 000 kusů.

V budoucnu se ale dočkáme poměrně rychlého rozšíření plug-in hybridních a hybridních verzí napříč nabídkou různých značek, i těch „low-costových“. K tomu ale nepomohou jen levnější baterie. Automobilky totiž musí do roku 2020 plnit cíl průměrných emisí 95 g/km CO2 a hybridy jsou snadná cesta, jak toho dosáhnout.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky