Cestování na dlouhé vzdálenosti elektromobilem je stále ožehavé téma. Tento plug-in hybrid se ale pro takové cesty narodil. Z Prahy do Paříže to zvládne s prstem v nose bez tankování či nabíjení.
Mnohé automobilky mají plug-in hybridy za slepou vývojovou cestu, protože ve výsledku je majitelé, často jako služební vozy, nesprávně používají. Přesněji řečeno, nenabíjí tak často, takže reálně mají hybrida s velkou a těžkou baterií. Přitom, když se plug-in hybrid provozuje správně, jen málo co ho v ujeté vzdálenosti překoná.
Čínská značka Voyah spadající pod Dongfeng přivádí na trh plug-in hybridní Zhuiguang PHEV. Vůz je odvozený od čistě elektrické verze, což na první pohled prozrazuje téměř identický design. Rozlišovacím prvkem je otevřená maska chladiče, aby se dostávalo dostatek vzduchu patnáctistovce o výkonu 136 koní, kterou podporují dva elektromotory. Přední má výkon 177 koní a zadní dokonce 218 koní.
Celkový výkon soustavy zatím není známý. Zdroje hovoří o dvou různých akumulátorech. Menší s kapacitou 26,5 kWh postačí na ujetí 101 km v čistě elektrickém režimu a s větší 43kWh baterií byste měli zvládnout 262 km. A právě vyšší verze se může pochlubit dojezdem 1227 km podle metodiky CLTC.
Zhuiguang PHEV stojí na elektrifikované platformě ESSA+SOA s moderní výpočetní architekturou. Karoserie typu fastback nezapře velkorysou délku 5088 mm s rozvorem rovné tři metry. Díky šířce 1970 a výšce 1515 mm nabídne luxusně zpracovaný interiér a bohatý prostor zejména cestujícím vzadu. Předpokládá se, že interiér bude z velké části shodný s elektrickou verzí. Zajímavé je zejména zadní sedadlo s opěrkou pro nohy. Předpokládaná cena by se měla pohybovat od 1,02 do 1,22 milionu korun.