Plug-in hybridní Opel Grandland X v další verzi. Pohon 4x4 doplní i levnější předokolka

Očekávaná plug-in hybridní verze Opelu Grandland X bude nakonec k mání nejen s pohonem všech kol, ale také pouze předních kol. Novinka přijede na jaře příštího roku.

Opel oznamuje rozšíření pro svou zvyšující se nabídku elektrifikovaných modelů. Na začátku roku 2020 přijede plug-in hybridní Grandland X Hybrid4 s pohonem všech kol, to již víme. Pro širší zájem s bezpochyby nižší cenovkou však později v dubnu 2020 přijede plug-in hybrid také s pohonem jen předních kol. Ve stejnou dobu se má mimochodem na trhu již objevit elektrická e-Corsa.

Je libo elektrické rallye auto? Opel již testuje závodní Corsu na baterky

Je libo elektrické rallye auto? Opel již testuje závodní Corsu na baterky

Grandland X tak bude prvním Opelem, který bude nabízen ve dvou hybridních verzích. Obě přitom využijí turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 Turbo. Předokolka se ale pochopitelně obejde bez dodatečného elektromotoru na zadní nápravě, tudíž bude spalovacímu motoru o výkonu 133 kW (180 koní) pomáhat jen jeden elektromotor (uložen uvnitř automatické převodovky) se svými 81 kW (110 koní).

Systémový výkon plug-in hybridního Grandlandu X s pohonem předních kol je uváděn na 165 kW (224 koní) a 360 N.m točivého momentu. Součástí ústrojí je pak baterie o kapacitě 13,2 kWh, která má modelu zajistiti dojezd čistě v elektrickém režimu až 57 kilometrů (WLTP). Kombinovanou spotřebu paliva při kombinaci obou jednotek uvádí Opel na předběžných 1,4 až 1,5 litru na 100 km. Zrychlení z nuly na 100 km/h potrvá 8,9 sekundy, maximální rychlost je 225 km/h.

Opel Insignia má po faceliftu. Zaujme novými LED světlomety a lepší výbavou

Opel Insignia má po faceliftu. Zaujme novými LED světlomety a lepší výbavou

O plug-in hybridní čtyřkolce Grandlandu X jsme se už dříve rozepsali zde. Pochopitelně bude výkonnější se systémovým výkonem 221 kW (300 koní), na druhou stranu ale ujede na elektřinu méně (asi 50 km) a také dosáhne vyšší spotřeby (cca 2,2 l/100 km). Dobití baterie má nicméně použitím 7,4kWh wallboxu trvat u obou verzí pod dvě hodiny.

Elektrifikovaný Grandland X bude v nabídce pochopitelně zastávat nejdražší a nejvybavenější variantu. Standardně tak máme čekat i celou řadu systémů a asistentů včetně varování před čelní kolizí s rozpoznáváním chodců, udržování jízdy v pruhu nebo sledování únavy řidiče. Součástí výbavy bude také velký dotykový infotainment Navi 5.0 IntelliLink.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků