Plug-in hybridní Opel Grandland X má české ceny. Vejde se těsně pod milion korun

48 komentářů

Lojza
8. února • 18:46

V tom Oplu snad všichni berou drogy. Jejich cenová politika je mírně řečeno pritazena za vlasy. Dát za Opla 1.1 mega boha jeho. Nechtěl bych být prodejce Oplu....

EL2020
10. února • 13:28

Podle mě s prodeji na českém trhu nepočítají a mají to v ceníku jen do počtu, případně aby se ceny nehybridních modelů zdály nižší. Vysvětlím proč: Na německém trhu je příplatek za ten levnější hybrid 224HP 14,8% (oproti 1.6T nehybrid). Na českém trhu je obdobný příplatek 31,4%, tedy více než dvojnásobek. Jinými slovy české zastoupení uvažuje zřejmě takto: Stejně bychom těch pluginů moc neprodali, tak jejich cenu pořádně napálíme. Pokud se najde nějaký "ekopošuk", koupí to i za draho a ostatní zákazníci budou mít lepší pocit, když budou za 450tis kupovat auto, které umí být i skoro o milion dražší.

NoFear
11. února • 23:57

To porovnání opět není příliš objektivní, v Německu jsou dosti rozdílné standardní a příplatkové prvky výbavy a navíc v Česku obdržíte 5 let záruky (v DE jen 2 roky) včetně služby Opel asistence zdarma.

EL2020
12. února • 15:42

Já ale neřeším výbavy a ani ceny Česko versus Německo, ale to, kolik zákazník ve výbavě Ultimate připlatí v té které zemi za plug-in. V Německu je ten příplatek relativně přijatelný, zatímco v Česku to auto posouvá úplně mimo svou cenovou kategorii. Za ceníkových 1,45mil už je plug-in hybridní Mercedes GLC. A do tohoto revíru Opel svou cenou pomalu zasahuje, což je absurdní.
Pokud je na plug-in záruka 5 let a ne neplug-in záruka 2 roky, tak to je pěkný plug-in bonus. A co na baterii? To je záruka kolik? Toyota má 10 let, Honda 8 let.

NoFear
8. února • 20:52

A co taková Škoda Kodiaq RS za 1.2 Mio - tento dehtový zázrak je snad bestseller ???
Ani ten trapný rekord na NR mu nepomůže...

EL2020
9. února • 0:31

Jenomže Grandland X alias 3008 neodpovídá Kodiaqu, nýbrž Karoqu... A Karoq za 1,2 mil bych kritizoval obdobně...

NoFear
9. února • 23:56

Jelikož Grandland X má delší rozvor a větší rozměry než Karoq a v případě PHEV i vysoký systémový výkon, srovnal jsem ho s o něco větším Kodiaqem RS.

EL2020
10. února • 11:58

Možná má větší rozvor, ale nemá větší prostor a celkově je to prostě stejná "nižší střední třída SUV". Kodiaqu odpovídá 5008, což se rebrandované do podoby Oplu nenabízí.
Jediná zajímavá věc je ten výkon, ale ten je podle mě až přehnaný. Grandland X je klasické důchodcovské SUV, ale nevím kolik z těch potenciálních důchodců ocení 300HP za 1.2mil. Stejně tak bych rád viděl, kolik zákazníků poptávajících SUV 300HP za 1.2mil si vybere Grandland X. To nám koneckonců ukážou prodejní čísla...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
NoFear
11. února • 22:47

Řekl bych, že Grandland X je SUV na pomezí nižší střední / střední třídy - stejně jako mnoho Škodovek.
Jako důchodcovské SUV vidím spíš Dacii Duster a Opel Crossland X.
Nicméně na západ od našich hranic můžete vidět seniory v jakémkoliv autě.

EL2020
12. února • 15:35

No nevím nevím, taky je asi přání otcem myšlenky. Střední třída reprezentovaná Tiguanem, Kogiaqem, RAV4 nebo CRV je tomu hodně vzdálená. Já to vidím ve stejné třídě s Karoqem/Atecou.

Dagmarrr
5. února • 19:17

Když zašlapeme předsudky a zapomeneme, že je to Opel, tak máme před sebou poměrně pěkné auto s vysokým výkonem a s detaily, které potěší i u prémiovek. tím myslím třeba vysouvací sedáky a pěkně zvládnutý interiér, dvoubarevný exterér, pěkná kola atd., ale to má už téměř každý. Jde asi o to, že se začala smazávat propast mezi značkami a bude rozhodovat především užitná hodnota a bohužel i ty předsudky... :-D

EL2020
9. února • 1:11

Ty údajně prémiové vysouvací sedáky ale nejsou ani v nejvyšší výbavě ve standardu a jen s nimi už se ceníková cena blíží 1,3 mil. Zaklikáte dalších pár věcí a jste na 1,4 mil. Z toho vám dají pár % slevu. Absurdní!

NoFear
9. února • 23:43

Dle aktuálního ceníku má verze PHEV tři výbavové stupně: Enjoy, Innovation a Ultimate.
Již základní verze Enjoy má mimo jiné standardně: Výškově nastavitelné sedadlo řidiče + Ergonomické sedadlo řidiče AGR.

EL2020
10. února • 11:59

Sedadlo, ale ne sedadla. Sedadlo spolujezdce vyjde na 42 tis...

OTTO
5. února • 19:32

Mně to teda připadá spíš jako naleštěná bída s cenou mimo realitu. Vůbec nejde o nějaké předsudky, resp. o to, že je to Opel, to auto je totiž bídné i na poměry značky jako takové. Řekl bych, že jak Insignia, tak i původní plnotučná německá Astra jsou kvalitou jinde než tyhle francouzské rychlokvašky.

NoFear
8. února • 20:46

Opel Grandland X je v rámci své třídy velmi slušné auto. Jeho prodej se rok od roku zvyšuje. Mimochodem toto auto bylo vyvinuto ještě v rámci GM. Málokterý motoristický pisálek ví o dohodě GM a PSA z roku 2012. A na poslední GM Astře K se již dosti šetřilo, tehdejší ředitel KT Neumann by mohl vyprávět...

EL2020
9. února • 0:55

No to je jistě zajímavé, ale technikou je to prostě Peugeot 3008. Jenomže ten Peugeot to může hrát alespoň na svůj design a emoce. Nezáživný Opel by to mohl hrát leda tak na cenu a praktičnost. Jenomže praktičnost ala SimplyClever se u něj moc nekoná a cena je snad ještě vyšší než u toho Peugeotu. Pokud k tomu na některých trzích příhazují 10000 € dotaci, pak snad, ale tady to nedává smysl...

NoFear
9. února • 23:36

Design je čistě subjektivní záležitost. Někdo preferuje elegantní auto bez zbytečných designových výstřelků a s ergonomickým interiérem. Místo rádoby Simply Clever řešení raději ocení AGR sedadla, či výborná AFL LED světla.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
EL2020
10. února • 11:52

Elegantní a bez výstřelků to bohužel také není. Fejkové výfuky (nebo co to je) vyvedené ve stříbrném plastu kvalitou horším, než vidíme u Dacie, jsou všechno jen ne elegantní. AGR sedadla jsou za dalších 42tis...

NoFear
11. února • 22:30

Ty falešné výfuky jsou bohužel dědictvím GM designu - jsou k nalezení i u nové Insignie. Kvalita plastu nijak nevybočuje jedná o součást nárazníku, takže plast musí být pružný a vydržet bez poškození menší nárazy. O sedadlech jsem se již vyjádřil výše.

EL2020
12. února • 15:32

Dědictví po GM by snad mohli nějakým velice lehkým faceliftem odstranit. Je to komické, působí to neskutečně levně a ubírá jim to zákazníky.

Rejpal
5. února • 22:16

Tohle klišé si lze přečíst poměrně často, ale zkušenosti jsou trochu jiné.
Ta německá kvalita je totiž dost pofiderní. Během jedné mé dnešní cesty téměř žádnému německému autu (ať již to byl VW, Audi, BMW nebo Škoda) nefungovaly blinkry (až na Transporter RZP a Kodiaq, kterému sice fungoval blinkr, ale zase mu nefungovaly brzdy, když jeho řidička neuměla u přechodu před školou zastavit). Chvíli jsem měl strach, jestli jsem nezačal být barvoslepý. :-P
Francouzským, korejským a japonským vozidlům blinkry fungovaly a dokonce jsem je i viděl.

Tom
6. února • 6:55

No asi zalezi jak kde. Dneska u nas nefungovaly blinkry mazde, subaru, fordu, hyundai a bmw. Zrejme si za ne majitele nepriplatili.

Rejpal
5. února • 18:14

Přemýšlím, kam tím PSA směřuje, když u Opelu nabízí Crossland X, u Peugeotu 3008 a k tomu dokonce 2008 i v elektrice - tedy samá menší auta, zatímco u Citroenu začíná až u poměrně velkého Aircrossu C5.

T111
6. února • 18:21

Já bych řekl, kam Opel směřuje ... ale radši nic :-P

EL2020
5. února • 17:25

Avizované ceny by nejednoho mohly lákat, že v kombinaci s u Oplu běžnými obřími slevami, pořídí sice lowcostový (ale dynamicky naprůměrný) plug-in hybrid za relativně přijatelnou cenu. Ovšem chyba lávky, toto už jsou totiž ceny po slevě. Ceníkové ceny jsou o 50000 Kč vyšší a slevy v řádu pár procent se u plug-inu vymykají běžné oplí praxi. Sami prodejci se z těch cen (a malých slev na plug-iny) chytají za hlavu.
Plně vybavený GrandlandX 1.6T nehybrid je po slevě za cca 750tis. Oproti tomu obdobně vybavený GrandlandX 1.6T plug-in je po slevě za cca 1200tis. To je o 450tis! více. I když odečteme obvyklých 50tis za 4x4 a dalších 50tis za vyšší výkon, tak to pořád máme příplatek 350tis za plug-in hybrid. To je cena celé Corsy a nebo eCitiGa. Prostě je ten příplatek za plug-in úplně mimo ekonomickou realitu. Asi to zkouší na státní správu, protože soukromý sektor dosáhne na dotace jen v případě elektromobilů, ale ne plug-in hybridů a takovou raketu za Opla ze svých peněz nikdo soudný nemůže dát (toto není DS a dokonce ani Peugeot, kterážto auta mají svá specifika a ten Peugeot 3008 phev je mimochodem i o něco levnější).

NoFear
8. února • 20:22

Až na to, že Opel low-cost plug-in hybrid nenabízí. Výbava Ultimate obsahuje četné komfortní, bezpečnostní a designové prvky které ho řadí na špičku mainstreamu.
Opel dříve prodělával na jednom vyrobeném voze stovky Eur. Je proto logické, že se obří slevy z dob GM již nevrátí.
Ta cenová kalkulace je nepřesná - např. mnoho komponentů je výrobně složitějších a tím pádem jsou i dražší. Navíc výroba plug-in hybridu bývá pomalejší a složitější.
V ceně je zahrnuta i 8 letá záruka na baterii.
ČR není pro Opel hlavní trh a v mnoha zemích je možné dostat dotaci na PHEV i pro soukromé osoby.

EL2020
9. února • 0:50

A mimochodem k té výbavě Ultimate je potřeba připlatit dalších 40tis, aby se člověk dobral výškově nastavitelného sedadla spolujezdce, takto si tedy vybavené auto nepředstavuju... A je tam ještě spousta dalších věcí k doplacení. To rozhodně není plná výbava. Spíš ty nižší výbavy jsou totální holobyty s prvky jako "manuální klimatizace" a pod...

NoFear
11. února • 22:20

V ceně 42,200 Kč je zahrnut celý balíček vybavení: Kožené čalounění, černé Jet Black, s ergonomickými předními sedadly AGR, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče v 8 směrech s pamětí, ventilace předních sedadel, vyhřívaná přední sedadla.
Manuální klima chladí stejně dobře jako automatická, jen nemá elektronickou regulaci.
Jako "holobyt" si představuji slavnou Fabii ve výbavě Junior - tzn. bez posilovače řízení, el. výbavy, bez uzavíratelné schránky u spolujezdce a bez krytu zav. prostoru.

EL2020
12. února • 15:29

Ale pokud člověk kožené čalounění a elektrické sedadlo a ventilaci nechce a chce jen a pouze výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (což má v koncernu i lowcostová Scala), tak za to zaplatí 42tis...
Manuální klima chladí, nevím jestli dobře, ale určitě ne komfortně a v autě za 1mil Kč je to v roce 2020 opravdu těžký úlet.
Junior hodnotí Škoda auto jako jednu ze svých největších chyb a taky to bylo za cca 200tis před cca 20ti lety.... To bych v diskuzi o autě pětkrát dražším o 20 let později opravdu nevytahoval.

EL2020
9. února • 0:44

Nevidím na té cenové kalkulaci z pohledu zákazníka nic nepřesného. Pokud PSA látá ty pluginy v nějaké manufaktuře a stojí je to bambiliony nákladů, tak sorry jako, mě jako zákazníka to moc nezajímá. Já vidím auto za 1,2 milionu (po slevě), které působí dojmem auta za 400tis (což je mimochodem základní cenovka toho modelu), ve srovnání s "koncernem" tam všechno působí tak nějak divně levně a dneska už i zastarale. Pokud míří na jiné trhy s dotacemi, OK, ale mě jako zákazníka to taky moc nezajímá. Prostě a jednoduše se tu někdo snaží v jádru levné auto (četné komfortní prvky na to nemohou nic změnit, je to vyzněním prostě levné auto) prodávat sakra draho.

NoFear
9. února • 23:24

Grandland X byl vyráběn společně s 3008 továrnou PSA v Sochaux, nicméně od října 2019 se výroba přesunula do továrny Opel v Eisenachu. Příprava výroby verze PHEV zabrala delší časový úsek - až do ledna 2020.
1,2 Mio je ceníková akční cena, značkový prodejce bude jistě umět nabídnout nějakou individuální slevu. Vzhled exteriéru je díky nadčasovým tvarům stále velmi elegantní, nově jsou standardní Full LED světla pro všechny verze. Mimochodem PHEV Ultimate má 19“ litá kola v novém speciálním designu. V interiéru je mnoho měkčených plastů, volič AT je nově elektronický. Chybí snad jen plně digitální přístrojový štít, ale bude řešeno v rámci dalších modernizací.

EL2020
10. února • 12:38

A pořád tam prostě je ta vnímaná nekvalita, resp. lowcostovost zpracování (madla dveří vržou snad i při statickém posouzení). Neříkám, že to tak nutně musí být, ale prostě to tak působí. To nejsou nějaké moje subjektivní dojmy, mám to potvrzené i od dalších lidí. Je to jinak celkem sympatické auto, ale tak za max 500tis (za což je zřejmě základní tříváleček s trochou výbavy), ale za 1.2 milionu to prostě absolutně nedává smysl...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
NoFear
11. února • 22:06

Chyby se stávají. Pokud vrže madlo dveří, může jít jen o chybu v konečné montáži. Jestliže by se jednalo více kusů řeší to prodejce s výrobcem. V krajním případě může být i změna konstrukce uchycení obložení dveří. S každým novým modelovým rokem se provádějí nějaké změny, či vylepšení...

EL2020
12. února • 15:15

Kvalitou montáže to podle mě není, prostě je to jako levné auto už od základu navržené.

EL2020
10. února • 11:48

Ta speciální kola bych radši vůbec nezmiňoval, protože pneumatikami o rozměru 205/55 (tedy stejně úzká kola se stejným profilem jako má na 16" základní Octavia a spol.) to moc nevylepšili, těmi to dorazili (přitom Peugeot i Citroen phev mají 235/50).
A žádnou relevantní slevu (vřádu tradičních desítek %) prodejce neumí, prý na phev nemohou, takže 1,2mil je fakt reálná cena, za kterou to chtějí prodával.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
NoFear
11. února • 21:32

Doporučuji lépe prostudovat aktuální český ceník...
Peugeot 3008 PHEV používá tyto rozměry pneu: 225/55 R18 90H, nebo 205/55 R19 90H, čili oba modely u větších 19" ráfků používají nepatrně užší pneu.
BTW: Pro Citroën C5 Aircross PHEV ještě není CZ ceník k dispozici, nicméně na fotkách z press kitu jsou jasně rozpoznatelné pneu Michelin o rozměru 205/55 R19.

EL2020
12. února • 15:14

OK, ta kola beru zpět, ten nesmysl (lze očákávat tzv. syndrom BMW i3) má i Peugeot a Citroen (spletl jsem si to s DS, kde jsou (očekávatelné) 235/50 R19).

petr r. (petrumr)
5. února • 16:29

já jsem to psal, PSA se pěkně pomalu, ale bez zastavení rozjíždí. Jen tak dále a opel má štěstí, že ho nesebral VW.

EL2020
5. února • 17:11

S cenami se rozjeli opravdu pěkně, skoro atakují plug-in GLC od Mercedesu. Přitom když do toho GrandlanduX sednete, připadáte si jako v 10 let starém autě za 400tis a když zavřete dveře, máte pocit, že vám madlo dveří zůstane v ruce.

Mirek
5. února • 17:22

Někdy na podzim mi kamarád, pracovník autosalónu Opel, řekl, že dostali první předváděcí Grandlad a hned k tomu dodal, že tomu chyběl manuál na dodělej doma. Tvrdil, že je to otřesná kvalita.

Assasin
6. února • 8:41

Zkušenost mám pouze s poslední Insignií. Kamarád pořídil v kombálu s naftou. Musím říct, že jízda s tím autem byla vážně špatná. Vše skřípalo, zpracování špatné, tvrdá jízda. Jen Aisin dělal službu výborně. Auto, jako celek, působí tak zvláště fušersky - nedotaženě, odfláknutě. Jednoduše Opel je špatně. Design je slušný, bohužel kvalita je dosti slabá. Znovu opakuji, že pokud by tato automobilka zanikla, nic se nestane a ta troška kupujících by se s tím určitě srovnala. Nic proti automobilce jako takové. Jsem zvědav na nové modely kompletně v režii PSA, nicméně první poznatky s novou Corsou říkají, že kvalita se výrazně nezlepšila. Designově jedno z nejkrásnějších aut třídy, ale....

NoFear
8. února • 21:26

Pochybuji, že to byla nejnovější Insignia B druhé generace - problémy s vrzáním interiéru měla první generace A, zejména před FL. Nicméně i přes tyto problémy byla Insignia první generace na mnoha trzích bestsellerem. Nová generace B je lehčí, prostornější a nabízí špičkový pohon 4x4 Twinster. Pokles prodejů přišel až v nedávné době a souvisí s celkovým poklesem prodejů ve střední třídě.
Kvalita nové Corsy F, je na poměry své třídy velmi dobrá.

EL2020
5. února • 17:27

tak první pokus o elektrifikaci na francouzské technologii... taky bych od toho nečekal zázraky. Tím spíš je ta cena mimo.

NoFear
8. února • 19:16

Omyl, Francouzi představili první sériově vyráběný hybridní diesel na světě již v roce 2010 - byl to Peugeot 3008 HYbrid4. V roce 2011 Peugeot představil další dva hybridy - Peugeot 508 HYbrid4 a 508 RXH.

Mirek
5. února • 17:42

To nebyla ještě elektro verze a kvalitu hodnotil jako rozebrat a znovu poskládat a pokusit se slícovat a některé materiály vyměnit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
EL2020
5. února • 17:48

jj a přitom ono už v základu to není žádná láce, ale tím plug-inem tomu nasadili korunu.

Mirek
5. února • 18:30

Povídal, že dostali verzi s motorem 1.5 CDTI a manuální převodovkou za necelých 800 000 Kč. Podíval jsem se do ceníku a odpovídá tomu asi výbava Ultimate za 785 990 Kč. Jestli to měli opravdu tak sestavené, jak povídal, tak to pěkně děkuji, za takové auto.

Doporučujeme

Články odjinud