Plug-in hybridní Opel Grandland X má české ceny. Vejde se těsně pod milion korun

Také plug-in hybridní varianta SUV od Opelu míří na český trh. V nabídce se objevuje i zcela výchozí specifikace s pohonem jen předních kol.

Další plug-in hybridní SUV míří na český trh. Opel zveřejňuje cenovky elektrifikovaného Grandlandu X, který lze pořídit ve dvou variantách a napříč třemi úrovněmi výbavy. S úplným základem se přitom dostanete v rámci současných akčních cen pod hranici milionu korun, musíte ale vypustit myšlenku na pohon všech kol a komfortnější prvky výbavy.

Základní Grandland X Hybrid tedy začíná na akční ceně 999.990 Kč, a to v nejnižší výbavě Enjoy. Technikou je kombinace benzinového čtyřválce 1.6 Turbo, jednoho elektromotoru, automatické osmistupňové převodovky, pohonu předních kol se systémovým výkonem 165 kW (224 koní). Baterie o kapacitě 13,2 kWh má zajistit dojezd čistě na elektřinu až 57 km (WLTP).

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Standardně za tuto cenu čekejte aktivní hlídání jízdního pruhu, senzor únavy řidiče, rozpoznávání dopravních značek, parkovací asistent se senzory vpředu i vzadu, tempomat s omezovačem rychlosti, dešťový senzor, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná přední i zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, základní LED světlomety, 8palcový infotainment s navigací, bezklíčový přístup, bezdotykové otevírání kufru nebo 18palcová litá kola.

Hybridní ústrojí s jedním elektromotorem a pohonem předních kol je dostupné u všech dalších úrovní výbavy. Právě ve střední výbavě Innovation už je nicméně k mání od akční ceny 1.149.990 Kč výkonná specifikace Hybrid4 se čtyřválcem 1.6 Turbo, dvojicí elektromotorů a tedy pohonem 4x4. Systémový výkon zde čítá 221 kW (300 koní). Kapacita baterie je stejných 13,2 kWh, nicméně dojezd na elektřinu padá na 50 km (WLTP).

Nový Opel Insignia GSi je oficiálně tady. Má nový dvoulitr s výkonem Octavie RS

Nový Opel Insignia GSi je oficiálně tady. Má nový dvoulitr s výkonem Octavie RS

Navíc k výbavě Enjoy dostanete automatickou dvouzónovou klimatizaci, ambientní osvětlení interiéru, ozdobné lišty nástupních prahů, chromované lišty okolo bočních oken nebo 19palcová litá kola (pro 4x4). Nejvyšší stupeň výbavy Ultimate pak začíná u předokolky Hybrid na akční ceně 1.099.990 Kč, zatímco Hybrid4 startuje na 1.199.990 Kč. V ceně jsou adaptivní LED světlomety, hlídání slepého úhlu, zadní parkovací kamera, automatický parkovací asistent, vyhřívání předních sedadel nebo přední mlhovky.

Nakonec není od věci porovnat Grandland X Hybrid4 s honosnějším rodinným příslušníkem koncernu PSA, přesněji DS 7 Crossback v jeho plug-in hybridní variantě E-Tense. Obě SUV totiž využívají stejnou techniku. DS 7 nicméně jako hybridní předokolku neseženete, k mání je pouze ve specifikaci 4x4 a tedy výkonem 221 kW (300 koní).

První plug-in hybrid DS má českou cenu. 300 koní a 4x4 si cení na 1,4 milionu Kč

První plug-in hybrid DS má českou cenu. 300 koní a 4x4 si cení na 1,4 milionu Kč

Nehledě na stejnou techniku však za výstřednější a luxusněji působící DS 7 Crossback E-Tense zaplatíte o dost více. Začíná výbavou So Chic na ceně 1.395.000 Kč. Přesto si ale musíte za některé prvky výbavy u DS stále připlatit nebo postoupit na vyšší výbavu Grand Chic od 1.555.000 Kč – například bezklíčový přístup, bezdotykové otevírání kufru, vyhřívání předních sedadel, adaptivní LED světlomety.

Jak byste očekávali, DS si chce vyšší cenovku ospravedlnit především svým designem, netradičně pojatým interiérem s širší nabídkou komfortních prvků (třeba i masážními elektricky nastavitelnými sedadly) a použitými materiály.

Opel Grandland X Hybrid – technická data a české ceny
Varianta Hybrid Hybrid4
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon motoru [kW/min] 133/6000 147/6000
Točivý moment motoru [N.m/min] 300/3000 300/3000
Největší výkon elektromotoru [kW] 81 81(vpředu),83(vzadu)
Točivý moment elektromotoru [N.m] 320 320(vpředu),166(vzadu)
Systémový výkon ústrojí [kW] 165 221
Systémový toč. moment ústrojí [N.m] 360 520
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/13,2 kWh Li-on/13,2 kWh
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 225 235
Max. rychlost - EV mód [km/h] 135 135
Dojezd na elektřinu [km] 57 50
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,9 6,1
Spotřeba WLTP [l/100 km] 1,4-1,5 1,3-1,4
Akční cena Enjoy [Kč] 999.990 -
Akční cena Innovation [Kč] 1.049.990 1.149.990
Akční cena Ultimate [Kč] 1.099.990 1.199.990
Akční cenovky jsou zvýhodněním o 50.000 Kč. Ceník platí do 31. 3. 2020 nebo do vyprodání skladových zásob.
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků