Plug-in hybridní BMW 225xe umí být předokolka, zadokolka i čtyřkolka

Stačí stisknout tlačítko a z předokolky se rázem stane zadokolka. Nebo čtyřkolka. Vítejte v BMW budoucnosti.
Seznam kapitol
  1. BMW 225xe
  2. Fotogalerie: BMW 225xe

Taktika automobilky BMW je docela zajímavá. Už si nemusíte vybírat napříč modelovými řadami, pokud chcete konkrétní koncepci pohonu. Stačí si koupit toto plug-in hybridní BMW 225xe a stiskem tlačítka si zvolíte, jaká kola vlastně budou poháněna. Nebo zvolíte automatický režim a necháte se překvapit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 225xe je benzínový plug-in hybrid, který není plně závislý na dojezdu na elektřinu a délce nabíjení. Neutrpěla ani praktičnost. Spotřeba? Podle normy dva litry na sto km

U BMW 225xe totiž přeplňovaný benzínový tříválec 1,5 l o výkonu 100 kW (136 koní) a točivém momentu 220 Nm pohání přední kola, zatímco elektromotor o výkonu 65 kW (88 k) a točivém momentu 165 Nm pohání kola zadní. Mechanické spojení mezi nápravami není, elektromotor čerpá energii z 7,7 kWh akumulátoru.

Život řidiče | Bezpečnost | Volkswagen | Sportovní auta | BMW | Srovnávací testy | Renault | Názory | Volkswagen Golf

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

V plně elektrickém režimu MAX eDrive tak vlastně máte tradiční zadokolku BMW, jenom si ji ale užijete po vzdálenost 41 km a nejvyšší rychlostí do 125 km/h. Pak se vybijí baterie a zbývá už jen zlý a ošklivý spalovací motor, pohánějící přední kola.

Podle BMW umí hybridní systém dohromady vyprodukovat 165 kW (224 k) výkonu a 385 Nm točivého momentu. To stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s. Nejvyšší rychlost tohoto plug-in hybridního MPV je 202 km/h. A pak je tu spotřeba. Podle normy NEDC si BMW 225xe vezme 2,0 až 2,1 litru na 100 km v závislosti na použitých pneumatikách.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | BMW | Statistiky

JD Power 2015: Nejspolehlivější je Škoda, mezi nejhoršími je i BMW

Nabíjení z běžné zásuvky trvá něco málo přes tři hodiny, z rychlonabíječky od BMW asi o hodinu kratší dobu. Naštěstí je tu vždycky spalovací motor, takže řidič není závislý pouze na zásuvce a délce nabíjení. Německá cena za BMW 225xe je stanovena na 37 800 eur, tedy 1 020 600 korun.

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 225xe
  2. Fotogalerie: BMW 225xe
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků