Plug-in hybridní BMW 225xe umí být předokolka, zadokolka i čtyřkolka

Stačí stisknout tlačítko a z předokolky se rázem stane zadokolka. Nebo čtyřkolka. Vítejte v BMW budoucnosti.
Seznam kapitol
  1. BMW 225xe
  2. Fotogalerie: BMW 225xe

Taktika automobilky BMW je docela zajímavá. Už si nemusíte vybírat napříč modelovými řadami, pokud chcete konkrétní koncepci pohonu. Stačí si koupit toto plug-in hybridní BMW 225xe a stiskem tlačítka si zvolíte, jaká kola vlastně budou poháněna. Nebo zvolíte automatický režim a necháte se překvapit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 225xe je benzínový plug-in hybrid, který není plně závislý na dojezdu na elektřinu a délce nabíjení. Neutrpěla ani praktičnost. Spotřeba? Podle normy dva litry na sto km

U BMW 225xe totiž přeplňovaný benzínový tříválec 1,5 l o výkonu 100 kW (136 koní) a točivém momentu 220 Nm pohání přední kola, zatímco elektromotor o výkonu 65 kW (88 k) a točivém momentu 165 Nm pohání kola zadní. Mechanické spojení mezi nápravami není, elektromotor čerpá energii z 7,7 kWh akumulátoru.

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

V plně elektrickém režimu MAX eDrive tak vlastně máte tradiční zadokolku BMW, jenom si ji ale užijete po vzdálenost 41 km a nejvyšší rychlostí do 125 km/h. Pak se vybijí baterie a zbývá už jen zlý a ošklivý spalovací motor, pohánějící přední kola.

Podle BMW umí hybridní systém dohromady vyprodukovat 165 kW (224 k) výkonu a 385 Nm točivého momentu. To stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s. Nejvyšší rychlost tohoto plug-in hybridního MPV je 202 km/h. A pak je tu spotřeba. Podle normy NEDC si BMW 225xe vezme 2,0 až 2,1 litru na 100 km v závislosti na použitých pneumatikách.

JD Power 2015: Nejspolehlivější je Škoda, mezi nejhoršími je i BMW

JD Power 2015: Nejspolehlivější je Škoda, mezi nejhoršími je i BMW

Nabíjení z běžné zásuvky trvá něco málo přes tři hodiny, z rychlonabíječky od BMW asi o hodinu kratší dobu. Naštěstí je tu vždycky spalovací motor, takže řidič není závislý pouze na zásuvce a délce nabíjení. Německá cena za BMW 225xe je stanovena na 37 800 eur, tedy 1 020 600 korun.

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 225xe
  2. Fotogalerie: BMW 225xe
TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků