Plug-in hybridní BMW 225xe umí být předokolka, zadokolka i čtyřkolka

Stačí stisknout tlačítko a z předokolky se rázem stane zadokolka. Nebo čtyřkolka. Vítejte v BMW budoucnosti.
Seznam kapitol
  1. BMW 225xe
  2. Fotogalerie: BMW 225xe

Taktika automobilky BMW je docela zajímavá. Už si nemusíte vybírat napříč modelovými řadami, pokud chcete konkrétní koncepci pohonu. Stačí si koupit toto plug-in hybridní BMW 225xe a stiskem tlačítka si zvolíte, jaká kola vlastně budou poháněna. Nebo zvolíte automatický režim a necháte se překvapit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 225xe je benzínový plug-in hybrid, který není plně závislý na dojezdu na elektřinu a délce nabíjení. Neutrpěla ani praktičnost. Spotřeba? Podle normy dva litry na sto km

U BMW 225xe totiž přeplňovaný benzínový tříválec 1,5 l o výkonu 100 kW (136 koní) a točivém momentu 220 Nm pohání přední kola, zatímco elektromotor o výkonu 65 kW (88 k) a točivém momentu 165 Nm pohání kola zadní. Mechanické spojení mezi nápravami není, elektromotor čerpá energii z 7,7 kWh akumulátoru.

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

V plně elektrickém režimu MAX eDrive tak vlastně máte tradiční zadokolku BMW, jenom si ji ale užijete po vzdálenost 41 km a nejvyšší rychlostí do 125 km/h. Pak se vybijí baterie a zbývá už jen zlý a ošklivý spalovací motor, pohánějící přední kola.

Podle BMW umí hybridní systém dohromady vyprodukovat 165 kW (224 k) výkonu a 385 Nm točivého momentu. To stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s. Nejvyšší rychlost tohoto plug-in hybridního MPV je 202 km/h. A pak je tu spotřeba. Podle normy NEDC si BMW 225xe vezme 2,0 až 2,1 litru na 100 km v závislosti na použitých pneumatikách.

JD Power 2015: Nejspolehlivější je Škoda, mezi nejhoršími je i BMW

JD Power 2015: Nejspolehlivější je Škoda, mezi nejhoršími je i BMW

Nabíjení z běžné zásuvky trvá něco málo přes tři hodiny, z rychlonabíječky od BMW asi o hodinu kratší dobu. Naštěstí je tu vždycky spalovací motor, takže řidič není závislý pouze na zásuvce a délce nabíjení. Německá cena za BMW 225xe je stanovena na 37 800 eur, tedy 1 020 600 korun.

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 225xe
  2. Fotogalerie: BMW 225xe
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků