Plug-in hybridní BMW 225xe umí být předokolka, zadokolka i čtyřkolka

Stačí stisknout tlačítko a z předokolky se rázem stane zadokolka. Nebo čtyřkolka. Vítejte v BMW budoucnosti.
Seznam kapitol
  1. BMW 225xe
  2. Fotogalerie: BMW 225xe

Taktika automobilky BMW je docela zajímavá. Už si nemusíte vybírat napříč modelovými řadami, pokud chcete konkrétní koncepci pohonu. Stačí si koupit toto plug-in hybridní BMW 225xe a stiskem tlačítka si zvolíte, jaká kola vlastně budou poháněna. Nebo zvolíte automatický režim a necháte se překvapit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 225xe je benzínový plug-in hybrid, který není plně závislý na dojezdu na elektřinu a délce nabíjení. Neutrpěla ani praktičnost. Spotřeba? Podle normy dva litry na sto km

U BMW 225xe totiž přeplňovaný benzínový tříválec 1,5 l o výkonu 100 kW (136 koní) a točivém momentu 220 Nm pohání přední kola, zatímco elektromotor o výkonu 65 kW (88 k) a točivém momentu 165 Nm pohání kola zadní. Mechanické spojení mezi nápravami není, elektromotor čerpá energii z 7,7 kWh akumulátoru.

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

V plně elektrickém režimu MAX eDrive tak vlastně máte tradiční zadokolku BMW, jenom si ji ale užijete po vzdálenost 41 km a nejvyšší rychlostí do 125 km/h. Pak se vybijí baterie a zbývá už jen zlý a ošklivý spalovací motor, pohánějící přední kola.

Podle BMW umí hybridní systém dohromady vyprodukovat 165 kW (224 k) výkonu a 385 Nm točivého momentu. To stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s. Nejvyšší rychlost tohoto plug-in hybridního MPV je 202 km/h. A pak je tu spotřeba. Podle normy NEDC si BMW 225xe vezme 2,0 až 2,1 litru na 100 km v závislosti na použitých pneumatikách.

JD Power 2015: Nejspolehlivější je Škoda, mezi nejhoršími je i BMW

JD Power 2015: Nejspolehlivější je Škoda, mezi nejhoršími je i BMW

Nabíjení z běžné zásuvky trvá něco málo přes tři hodiny, z rychlonabíječky od BMW asi o hodinu kratší dobu. Naštěstí je tu vždycky spalovací motor, takže řidič není závislý pouze na zásuvce a délce nabíjení. Německá cena za BMW 225xe je stanovena na 37 800 eur, tedy 1 020 600 korun.

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 225xe
  2. Fotogalerie: BMW 225xe
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků