Plug-in hybrid BMW X5 xDrive40e ujede až 31 km jen na elektřinu

Seznam kapitol
  1. BMW X5 xDrive40e
  2. Fotogalerie BMW X5 xDrive40e

Automobilka BMW představuje produkční plug-in hybridní verzi svého oblíbeného SUV BMW X5. Model BMW X5 xDrive40e je poháněn kombinací přeplňovaného benzínového čtyřválce 2,0 l a elektromotoru integrovaného do osmistupňové automatické převodovky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Plug-in hybridní SUV si samozřejmě můžete nabíjet doma z běžné zásuvky nebo rychlonabíječky od BMW. Jinak je tahle X5 naprosto normální SUV

Celkový výkon pohonné soustavy tohoto plug-in hybridního SUV dosahuje hodnoty 230 kW (313 k), což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy. Na jedno nabití urazí vůz až 31 km, pokud ovšem nebudete zkoušet maximální rychlost v čistě elektrickém režimu (120 km/h). Samotný elektromotor má točivý moment 250 Nm.

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Spotřeba paliva v kombinovaném režimu dle normy NEDC je 3,3 až 3,4 litru na 100 km podle šířky pneumatik a BMW uvádí i spotřebu v elektrickém režimu, která činí 15,3 až 15,4 kWh na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I přes označení číslicí 40, které jindy znamená nejsilnější verzi přeplňovaného šestiválce, je pod kapotu pouze dvoulitrový čtyřválec. Nicméně celkový výkon hybridní soustavy dosahuje na hezkých 313 koní. Stejný výkon má naftová X5 xDrive40d

BMW X5 xDrive40e nabízí řidiči tři jízdní režimy. Buď může v režimu MAX eDrive jet pouze na elektřinu bez lokálních emisí, nebo řidič nechá všechno na automatice a ta rozhodne, která kombinace energie je nejefektivnější v aktuálních podmínkách.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

V režimu SAVE může řidič odpojit akumulátory a nechat pracovat jen motor a tím si schovat elektrickou energii na později. Tento režim dává smysl především pro toho, kdo dojíždí nejprve po dálnici a pak po městě, neboť při dálničním provozu už nebývá elektřina tak efektivní.

Jinak je plug-in hybridní BMW X5 pořád normální SUV, takže nabízí například plnohodnotný pětimístný interiér a kufr o objemu od 500 až po 1720 litrů, pokud sklopíte zadní sedačky. V základu je už i navigační systém, nezávislé elektrické topení či chlazení a také adaptivní podvozek.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW X5 xDrive40e
  2. Fotogalerie BMW X5 xDrive40e
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků