Plug-in hybrid BMW X5 xDrive40e ujede až 31 km jen na elektřinu

Seznam kapitol
  1. BMW X5 xDrive40e
  2. Fotogalerie BMW X5 xDrive40e

Automobilka BMW představuje produkční plug-in hybridní verzi svého oblíbeného SUV BMW X5. Model BMW X5 xDrive40e je poháněn kombinací přeplňovaného benzínového čtyřválce 2,0 l a elektromotoru integrovaného do osmistupňové automatické převodovky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Plug-in hybridní SUV si samozřejmě můžete nabíjet doma z běžné zásuvky nebo rychlonabíječky od BMW. Jinak je tahle X5 naprosto normální SUV

Celkový výkon pohonné soustavy tohoto plug-in hybridního SUV dosahuje hodnoty 230 kW (313 k), což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy. Na jedno nabití urazí vůz až 31 km, pokud ovšem nebudete zkoušet maximální rychlost v čistě elektrickém režimu (120 km/h). Samotný elektromotor má točivý moment 250 Nm.

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Spotřeba paliva v kombinovaném režimu dle normy NEDC je 3,3 až 3,4 litru na 100 km podle šířky pneumatik a BMW uvádí i spotřebu v elektrickém režimu, která činí 15,3 až 15,4 kWh na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I přes označení číslicí 40, které jindy znamená nejsilnější verzi přeplňovaného šestiválce, je pod kapotu pouze dvoulitrový čtyřválec. Nicméně celkový výkon hybridní soustavy dosahuje na hezkých 313 koní. Stejný výkon má naftová X5 xDrive40d

BMW X5 xDrive40e nabízí řidiči tři jízdní režimy. Buď může v režimu MAX eDrive jet pouze na elektřinu bez lokálních emisí, nebo řidič nechá všechno na automatice a ta rozhodne, která kombinace energie je nejefektivnější v aktuálních podmínkách.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

V režimu SAVE může řidič odpojit akumulátory a nechat pracovat jen motor a tím si schovat elektrickou energii na později. Tento režim dává smysl především pro toho, kdo dojíždí nejprve po dálnici a pak po městě, neboť při dálničním provozu už nebývá elektřina tak efektivní.

Jinak je plug-in hybridní BMW X5 pořád normální SUV, takže nabízí například plnohodnotný pětimístný interiér a kufr o objemu od 500 až po 1720 litrů, pokud sklopíte zadní sedačky. V základu je už i navigační systém, nezávislé elektrické topení či chlazení a také adaptivní podvozek.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW X5 xDrive40e
  2. Fotogalerie BMW X5 xDrive40e
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků