Plug-in hybrid BMW X5 xDrive40e ujede až 31 km jen na elektřinu

Seznam kapitol
  1. BMW X5 xDrive40e
  2. Fotogalerie BMW X5 xDrive40e

Automobilka BMW představuje produkční plug-in hybridní verzi svého oblíbeného SUV BMW X5. Model BMW X5 xDrive40e je poháněn kombinací přeplňovaného benzínového čtyřválce 2,0 l a elektromotoru integrovaného do osmistupňové automatické převodovky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Plug-in hybridní SUV si samozřejmě můžete nabíjet doma z běžné zásuvky nebo rychlonabíječky od BMW. Jinak je tahle X5 naprosto normální SUV

Celkový výkon pohonné soustavy tohoto plug-in hybridního SUV dosahuje hodnoty 230 kW (313 k), což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy. Na jedno nabití urazí vůz až 31 km, pokud ovšem nebudete zkoušet maximální rychlost v čistě elektrickém režimu (120 km/h). Samotný elektromotor má točivý moment 250 Nm.

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Spotřeba paliva v kombinovaném režimu dle normy NEDC je 3,3 až 3,4 litru na 100 km podle šířky pneumatik a BMW uvádí i spotřebu v elektrickém režimu, která činí 15,3 až 15,4 kWh na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I přes označení číslicí 40, které jindy znamená nejsilnější verzi přeplňovaného šestiválce, je pod kapotu pouze dvoulitrový čtyřválec. Nicméně celkový výkon hybridní soustavy dosahuje na hezkých 313 koní. Stejný výkon má naftová X5 xDrive40d

BMW X5 xDrive40e nabízí řidiči tři jízdní režimy. Buď může v režimu MAX eDrive jet pouze na elektřinu bez lokálních emisí, nebo řidič nechá všechno na automatice a ta rozhodne, která kombinace energie je nejefektivnější v aktuálních podmínkách.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

V režimu SAVE může řidič odpojit akumulátory a nechat pracovat jen motor a tím si schovat elektrickou energii na později. Tento režim dává smysl především pro toho, kdo dojíždí nejprve po dálnici a pak po městě, neboť při dálničním provozu už nebývá elektřina tak efektivní.

Jinak je plug-in hybridní BMW X5 pořád normální SUV, takže nabízí například plnohodnotný pětimístný interiér a kufr o objemu od 500 až po 1720 litrů, pokud sklopíte zadní sedačky. V základu je už i navigační systém, nezávislé elektrické topení či chlazení a také adaptivní podvozek.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW X5 xDrive40e
  2. Fotogalerie BMW X5 xDrive40e

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků