Platit auto jako Netflix. Čínsko-švédské SUV v Evropě zkusí zajímavý obchodní model

Lynk & Co 01 je SUV na základech Volva XC40. K dispozici je hybridní a plug-in hybridní pohonné ústrojí.

Čínsko-švédská značka Lynk & Co, působící pod střechou giganta Geely, již od loňského roku avizuje svůj vstup do Evropy. Uvedení prvního modelu s označením 01 na evropských silnicích je nyní už na spadnutí a společnost tak zveřejnila, jak bude vypadat její obchodní model.

Jezdit s automobilem Lynk & Co 01 bude možné nejčastěji na základě měsíčního předplatného, které lze sjednat online, nebo se zastavit v jednom z lokálních klubů společnosti. Auto si tak můžete platit podobně jako tarif na telefon či televizi Netflix. Stejně jako u operativního leasingu zahrnuje i toto řešení pojištění.

Lynk & Co odhaluje své SUV-kupé. V Evropě však nejdříve uvede jeho sourozence

Lynk & Co odhaluje své SUV-kupé. V Evropě však nejdříve uvede jeho sourozence

Částka předplatného je stanovena na 500 eur (13.500 Kč). Pokud budete vůz často sdílet, dostanete na předplatné slevu. Pokud potřebujete cestovat jen občas, můžete zvolit i bezplatný tarif a platit si krátkodobé pronájmy. Myšlenka této služby tedy spočívá v tom, že vlastnictví vozu řidiče zbytečně zatěžuje.

Zakoupení vozu je ovšem podle značky také možné. V Číně stojí po přepočtu okolo půl milionu korun. Samotný model 01 pak pracuje s filozofií, že vše navíc je standardem. Veškerou výbavu, kterou v Lynk & Co vymysleli, tedy dostanete již ve standardu. Nejsou žádné výbavové linie ani příplatkové balíčky. Vůz má velký infotainment, kameru pro videohovory nebo i vlastní cloudové úložiště.

Volvo P1800 Cyan je špičkový restomod. Srdce má od profíků z motorsportu

Volvo P1800 Cyan je špičkový restomod. Srdce má od profíků z motorsportu

01 sdílí architekturu s Volvem XC40. Jako pohon mu slouží dvojice motorů - hybrid o výkonu 180 koní a plug-in hybrid o výkonu 190 koní. První klub, kde si budete moct dát kávu, popovídat si s prodejci a odjet s předplaceným vozem, se otevře během podzimu v Amsterdamu. Před koncem roku pak bude následovat švédský Göteburg. Další evropská města budou následovat v příštím roce.

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

27.  10.  2020 | Martin Jeník | 15 příspěvků
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků