Plat nejvyššího představitele Daimleru klesl. Navzdory rekordům

Plat nejvyššího představitele Daimleru klesl. Navzdory rekordům

Dieter Zetsche (na snímku vpravo), nejvyšší představitel společnosti Daimler, si loni vydělal v přepočtu 216 milionů korun – v tom byl zahrnut plat, bonusy i výnosy z akcií, které vlastnil. V roce 2010 si přišel na 217 milionů. Ve své výroční zprávě to sdělila společnost Daimler.

Základní plat, který Dieter Zetsche dostává, loni stoupl z 1.53 milionu eur na 2.01 milionů eur. 

Zetsche by ale mohl dostat za loňský rok více, pokud se Daimleru povede v příštím období lépe, než je naplánováno. Jeho bonus, který je stanoven na na 2.04 milionu eur by totiž mohl v případě lepšího výsledku stoupnout.

Daimler, který je také největší výrobce nákladních automobilů, sdělil, že rekordní čistý příjem společnosti v roce 2011 dosáhl výše 6.03 miliard eur. To byl o 29 procent lepší výsledek než v předcházejícím roce. 

Daimler loni vydělal rekordních 6 miliard eur

Daimler loni vydělal rekordních 6 miliard eur

Mercedes-Benz loni prodal 1.26 milionu aut, zaostal tak lehce za Audi (1.3 milionu) a BMW (1.38 milionu). Když se Zetsche tento výsledek dozvěděl, slavnostně slíbil, že Mercedes-Benz znovu vystoupá až na samý vrchol, své dva úhlavní konkurenty nechá za sebou.  

Zetsche má s Daimlerem kontrakt do konce roku 2013. Uvidí se, zdali mu ho výrobce automobilů prodlouží stejně, jako to učinil již v únoru 2010. Tehdy ho prodloužil o tři roky. 

Dalším nejvýše placeným členem správní rady byl loni finanční ředitel Bodo Uebber (na snímku vlevo). Jeho celkový příjem činil 3.68 milionu eur, v roce 2010 si vydělal 3.69 milionu eur.

Celý výkonný výbor, který byl rozšířený na sedm členů, si loni vydělal 28 milionů eur, v roce 2010 to bylo 25 milionů eur.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků