Plat nejvyššího představitele Daimleru klesl. Navzdory rekordům

Plat nejvyššího představitele Daimleru klesl. Navzdory rekordům

Dieter Zetsche (na snímku vpravo), nejvyšší představitel společnosti Daimler, si loni vydělal v přepočtu 216 milionů korun – v tom byl zahrnut plat, bonusy i výnosy z akcií, které vlastnil. V roce 2010 si přišel na 217 milionů. Ve své výroční zprávě to sdělila společnost Daimler.

Základní plat, který Dieter Zetsche dostává, loni stoupl z 1.53 milionu eur na 2.01 milionů eur. 

Zetsche by ale mohl dostat za loňský rok více, pokud se Daimleru povede v příštím období lépe, než je naplánováno. Jeho bonus, který je stanoven na na 2.04 milionu eur by totiž mohl v případě lepšího výsledku stoupnout.

Daimler, který je také největší výrobce nákladních automobilů, sdělil, že rekordní čistý příjem společnosti v roce 2011 dosáhl výše 6.03 miliard eur. To byl o 29 procent lepší výsledek než v předcházejícím roce. 

Byznys | Mercedes-Benz | Smart

Daimler loni vydělal rekordních 6 miliard eur

Mercedes-Benz loni prodal 1.26 milionu aut, zaostal tak lehce za Audi (1.3 milionu) a BMW (1.38 milionu). Když se Zetsche tento výsledek dozvěděl, slavnostně slíbil, že Mercedes-Benz znovu vystoupá až na samý vrchol, své dva úhlavní konkurenty nechá za sebou.  

Zetsche má s Daimlerem kontrakt do konce roku 2013. Uvidí se, zdali mu ho výrobce automobilů prodlouží stejně, jako to učinil již v únoru 2010. Tehdy ho prodloužil o tři roky. 

Dalším nejvýše placeným členem správní rady byl loni finanční ředitel Bodo Uebber (na snímku vlevo). Jeho celkový příjem činil 3.68 milionu eur, v roce 2010 si vydělal 3.69 milionu eur.

Celý výkonný výbor, který byl rozšířený na sedm členů, si loni vydělal 28 milionů eur, v roce 2010 to bylo 25 milionů eur.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků