Dalsi priklad ked vyrobcovia za kazdu cenu setria na vyrobku.Plastove "skla" su otras a ich odolnost je smiesna - ved na mobiloch s utiez plastove "sklicka"a napriek udajne superodolnemu laku sa "sklicka" poskrabu celkom rychlo.Okrem toho plast zdaleka nie je tak stabilny (ako sklo) - ci uz na posobenie tepla, UV ziarenia a moze sa pocas leta mierne zdeformovat alebo po nejakom roku zazltnut, zmatniet a pod.
nechcem ti brat iluzie, ale na mobiloch , teda aspon a tych, co som ja mal (iphone4, galaxy note, samsung wave, samsung Jet, rozhodne nie su plastove "sklicka", ale su normalne zo skla. Na kazdom z tychto mobilov sa mi rozbil displej(u iphone 2x) takze ti rozhodne poviem, ze to je sklo.
Pisal som beznych mobiloch - teda nie smartphone (a bez dotykovych display-ov).
Tak asi nějaké řešení bude, např. dneska již jsou technologie v mnoha servisech, kdy dokážou zašlé a poškrábané plastové světlomety perfektně přebrousit a oživit. Hůř to vidím s teplotní stálostí - v létě na slunci + 50 v zimě v mraze -30. Plasty se různě kroutí, vržou a kříží se, takže ať to bude na bázi termoplastu nebo termosetu, v případě skel a větších ploch tam asi budou problémy.
To prelestenie krytov svetiel je iba nudzove riesenie. 1. prelestenim sa zoskrabe ochranny lak ktory chrani plast pred poskrabanim (cize dalej sa bude kryt poskodzovat rychlejsie)2. ochranny lak ktory sa lestenim odstrani chrani plast krytu a samotne svetlo pred ucinkami UV ziarenia (teda je realne riziko ale skor istota degradacie plastu a vnutra svetla UV ziarenim).3. lestenie hlavne celneho plastoveho "skla" zadneho "skla" aj bocnych "skiel" je bud nerealne (lebo je nemozne dokonale vylestit plast aby na nom neboli odlesky, ci mikroskopicke deformacie ktore vadia pri soferovani).Bocne "skla" bude pravdepodobne potrebne vymontovat z auta a potom prelestit.4. celne plastove "sklo" ma mizivu odolnost proti narazajucim kamienkom (tie hlbsie stopy) z posypu a je neopravitelne narozdiel od skla (to sa da bezne a celkom bezproblemov opravit).5. Spomenute opravy (lestenie) budu samozrejme DOST drahe resp. nemozne.
Kdo chce, hleda jak, kod nechce, hleda proc.A s tim, ze to nejde opatrne, protoze jdnou prijde nejakej blbec, ktery nevi ze to nejde a udela to.
Samotny problem je ze automobilky hladaju sposob ako usetrit na samotnej kvalite aut - napr. u zasklenia.Zatialco sklo je skoro naveky tak plastove "zasklenie" je velmi citlive na udrzbu a zivotnost je podstatne kratsia + (minimalne) problematicka opravitelnost.Ano vsetko sa da vyrobit - auto sa da vyrobit aj z baketitu ale potom je otazna kvalita (opravitelnost dielov), pripadne aj pouzitelnost auta.
Impreza kombi má pevná zadní boční okna také plastová. Na autě z roku 1994, které v životě nevidělo garáž zevnitř a má jen strojní mytí, jsou dosud nesežloutlá a nepoškrábaná. Takže to jde. Jen se to musí umět. :-)
Výhoda - úspora hmotnosti.Nevýhoda - plast se taví při menší teplotě než sklo, do auta se dneska není problém dostat, kdo chce tak krade, ale představa vykradeného auta přes žhavící zapalovač a roztavený plast :)
Rozhodně trvá déle se dostat do auta přes plastové okno než přes sklo. Na to stačí kámen a vteřinu jseš tam, ale než roztavíš plast, to chvíli trvá.
Mě se to zdá jako dobrý a celkem logický nápad. Spíš se divím, že to třeba u zadních dveří, nebo kufru už dávno není. I některé prvky karoserie by se tím přece daly nahradit. :-)
Však části kastle už jsou z umělé hmoty dávno. Blatníky zmiňovat nebudu, tak například Mégane kombi vůbec nemá plechové dno kufru, ale má tam posazený takový velký plastový lavor :-)
a nez zacne niekto vznasat posmesne frazy, tak tieto plastove komponenty u Renaultu vyjdu drahsie, ako plechove. Rovnako ich nebolo len tak lahke vyrobit, je na to specialna patentovana technologia lepenia viacerych vrstiev.
Nemyslim, ze je to zly napad, niektore 'plexisklo' ma lepsie vlastnosti ako sklo klasicke, otazka je ale samozrejme ci sa to cele nesk.rvi vsadepritomnym od.bavanim zakaznika (rozumej absolutne prekrutene fakty, cena, opravitelnost, trvanlivost a kvalita). Tragedia, ktora postihla moderne diesely a dausajzovane motory bud zakaznikovi vystrahou. Zase bude platit stare zlate DOBRE SI TO ROZMYSLI KYM TA NEOD.BU!
Docela by mě zajímalo jak to mají vyřešený proti poškrábání například u brýlí jsou plastové čočky daleko choulostivější než skleněné
světlomety nemáte "zasklené" již dávno ;-)
svetlomety su rovnako fyzicky namahane(stierace) a zohravaju taku ulohu ako celne sklo?
Také ten plast na nich nevydrží na poškrábání tolik co sklo
Tak je to Fiat, nemá smysl udělat okna na věčné časy .... ;-) A i kdyby tak co, za pár let se k tomu automobilka znát stejně nebude a bude do vás hustit nové modely všemi směry :-/
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.