Plány Subaru do budoucna: Nové BRZ čekejte na jaře, elektromobil za dva roky

Časová osa chystaných modelů Subaru ukazuje hned několik zajímavých kousků.

O budoucnosti Subaru a chystaných modelech japonské automobilky jsme tu a tam něco zaslechli. Nyní se ovšem z interní konference značky objevila na Instagramu Autoguide fotka časové osy produkce nových modelů, která měla nejspíše zůstat v tajnosti. A nové informace potěší především nadšence do řízení.

Přestože už víme, že Subaru testuje prototypy nové generace sportovního kupé BRZ, z časové osy máme potvrzen start produkce modelu už na jaře 2021. Ostatně léto 2021 už dříve zmiňovaly uniklé informace Toyoty v rámci nové GT86, jelikož novinka přijede opět se sdílenou technikou mezi oběma značkami.

Hybridní Subaru Impreza dorazilo do ČR. Malou úsporu benzinu nedá příliš lacino

Hybridní Subaru Impreza dorazilo do ČR. Malou úsporu benzinu nedá příliš lacino

Podle britského Autocaru budou oba vozy postaveny na nové platformě (od Toyoty) a pohonnou jednotku opět zajistí Subaru. Boxeru se tedy sporťáky nevzdají, přičemž se mluví o větším a tentokrát přeplňovaném 2,4litrovém čtyřválci s výkonem okolo 260 koní (191 kW). S turbodmychadlem pod kapotou by si vozy silně polepšily i po stránce točivého momentu.

Dále ukazuje časová osa i známá označení WRX, s novou generací na podzim 2021, zatímco nové STI plánuje značka na konec roku 2022. Nová generace vrcholného sportovní Subaru by mohla nabídnout výkon v rozmezí 300 koní (WRX) až 400 koní (STI). Design novinky už nejspíš dříve napověděl koncept Viziv Performance STI.

Hledáte ideální auto na české silnice? Terénní úprava Subaru XV nevyjde draho

Hledáte ideální auto na české silnice? Terénní úprava Subaru XV nevyjde draho

Mezitím na začátku roku 2022 plánuje Subaru rozjet výrobu nového, dosud nepojmenovaného elektromobilu, který je rovněž vyvíjen ve spolupráci s Toyotou. Novou Imprezu pak vidí automobilka na rok 2023, společně s novým Crosstrekem (americké dvojče Subaru XV). S velkou pravděpodobností tedy koukáme na časovou osu pro americký trh, v rámci produkce by se ovšem nemusela data oproti Evropě natolik lišit.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků