Plány Saabu: čtyři řady, 9-2 jako priorita

13 komentářů

realita bez maskovani
8. dubna • 8:36

ma-li saab prezit, musi prines par naprosto zasadnich zmen
1. zmenit cenovou politiku, nestavet se cenove vuci premiovkam, ale jit realne do segmentu ala passat, insignia, AR159 apod.
2. nabidnout masovy design, protoze at je soucasny design jakykoli, neni masova a saab potrebuje nakopnout prodeje a vyrobu a to cilenim na velmi minoritni segment proste nejde. uvedomili si to i vyrobci premiovek a prisli s modely pro masy, jinak to proste nejde
3. nabidnou plnohodnotne auto do nizsi stredni a stredni tridy. ideal HB+komci v nizsi stredni a sedan/lift+kombi do stredni tridy. segment vyssi stredni automobilku nezachrani. Pokud by prisli i s necim mensim jak nizsi stredni jenom dobre.
4. zbavit se bremena toho, ze Saab je jenom drahy opel a subaru
5. vyklaslat se na minulost, ktera neprinese ani cent a resit budoucnost, tzn. je pekne mit historii, ale kdyz neni soucasnost a budoucnost, je k nicemu. takze chte-nechte jit s dobou. pokud si zakaznici z jakehokoli blbeho duvodu zadaji male dizly, downsizing apod. tak jim to nabidnout. jit hlavou proti zdi nema smysl. par fanousku, co to oceni automobilku nazachrani
6. naprosto zmenit marketing a PR a celkovou komunikaci znacky a vyrobkua to jako zaklad bude stacit. Saab prezit muze, ale ne s auty, ktere miri na par fanousku po svete, to se jasne ukazalo, ze neni ceska k cili, protoze tento system privedl saab na buben. takze ala MB a BM prinest pidi modely a s pokorou zmenit strategii.byla by skoda prijit se saabem, ale i jaguar to pochopil a odesel od stareho k modernimu pojeti, ktere se proste prodava a je o nej zajem. Novy 9-5 je ukazkou toho, jak to nedelat. vyssi stredni trida saab nezachrani, design je silne kontroverzni...

devettrojka
12. dubna • 17:46

Jinak receno, aby SAAB prezil, musi se stat uplne stejne nudnou sedou srackou jako zbytek trhu...? :D Ne, diky.Pokud povazujes minimalisticky design nove 9-5 silne kontroverzni, co si pak myslis o zrudne prekroucenych a preplacanych krivkach poslednich rad BMW 5 ci ekvivalentnich Mercedesu...? SAAB proste nepotrebuje kazdy rok pridat nekam na karoserii jednu krivku, aby si zakaznici vsimli, ze se neco zmenilo a ze ted je to urcite uplne novy a uzasny auto... SAAB nema potrebu se k takovym praktikam snizovat. Uz i Volvo podlehlo a z nove S60 se mi chce blit. Ale SAAB ne a ja doufam, ze ani u nove 9-3 se tak nestane.Nastesti to nevypada, ze by se to, co tu popisujes, melo stat. To by bylo lepsi, aby SAAB zemrel.

Judas Priest
8. dubna • 14:49

Nějak mi tohle hlava nebere. Splnění většiny bodů je prakticky stejné, jako zánik Saabu jako automobilky.

realita bez maskovani
8. dubna • 15:14

automobilka Saab umřela, přežívá značka a tu jde zachránit. automobilku s návaznosti na historii v dnešním prostředí ne. mění se všichni - BMW, Audi, MB, Alfa, VW, Fiat, Peugeot, Citroen, Renault... mění se jak tzv. prémiové značky, tak se mění luxusní značky (jaguar, aston martin, porsche..) prostě doba, kdy nějaká historie k něčemu stačila je pryč. Porsche nabízí SUV, nabízí diesel. Jaguar odešel od konzervativního aristokratismu, Aston marin nabízí malé mini, BMW nasazuje 3válce a dělá downsizing, mercedes nabízí malé modely pro masy apod. Jen severské automobilky měly za to, že to co bylo bude pořád. Nebude a není a ukazuje to stav, do jakého se dostaly a ukazuje to stav automobilek, které se rozhodly přejít na notu současnoti.Ono je úplně irelevantní, zda je pravda, že malý motor s turbem žere jako velký bez, je úplně jedno, zda hon za ekologií je správný, nebo je to fraška, je úplně jedno, zda diesel je tišší jak benzín. To nerozhoduje a už vůbec nerozodují úvahy v diskusích. Rozhoduje médii zmasírovaných 500mil. zákazníků v EU a USA. A ti kupují a ti mají názor, jaký se do nich dostane. Neřešeme, zda je to správně nebo ne, řešme realitu a ta je taková.Saab, Volvo, BMW, MB.... v podobě minulosti nemají dnes šnaci přežít. Takže budoucnost nepřeje historii a odkazům, ale brendu, který nabídne to, co zákazník chce na základě toho, co se mu vsugeruje, že vlastně chce. Automobilky různými kanály vytváří trendy a ty je třeba dodrožvat.Mimo toto mohou stát značky jako Zonda, Bugatti, zuby nehdy Ferrari, Spyker apod. ale ne masovky jako je Saab, Volvo, BMW apod.

Radek.
8. dubna • 22:22

No jestli by měla být "trendem" ta mimozemská zrůda z druhé sady obrázků, tak začínám zapichovat špendlíčky do woodoo autíčka s nápisem Saab - s přáním aby ta fabrika definitivně krachla dřív než se uvedenou konkurenci monstrů a hurvínků pokusí vypustit na silnici...

realita bez maskovani
8. dubna • 22:39

obrázky jsou z minulosti, zřejmě slouží jen jako ilustrační. Prostě Saab se musí od základu změnit, buď to udělají, nebo prodávat nezačnou a skončí nejenom Saab, ale i předlužený Spyker.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Judas Priest
9. dubna • 8:02

Pořád nechápu, proč by za takovýchto podmínek měla automobilka Saab přežít. Za takových podmínek bych si dalšího Saaba nekoupil a pochybuju že by k tomu měl důvod někdo, kdo Saaba před tím neměl a neobdivoval. A jestli ti jde o značku jako takovou, tak ta žije a daří se jí relativně dobře, navíc je nositelem skutečně původní tradice, kterou automobilka nikdy nebyla. www.saabgroup.com ...

realita bez maskovani
9. dubna • 8:53

pokud mne pamet neklame, ty jsi fanda saabu, ale noveho nemas, ze? to je ten problem. fanousci saabu tu jsou, ale kolik z nich ma noveho saaba? minimum.divej se na BMW - bmw nasadilo masove xdrive a dnes je nejvetsim prodejcem 4kolek na svete, ziskalo tim zakazniky audi, bmw a subaru, protoze toto museli predtim hledat jinde. To same saab. saab se nemuze upnout na par fanousku, kteri casto nemaji na to, aby si nove auto koupili. musi se upnout ma masy zakazniku. Saab jako automobilka neni schopna byti malou firmickou, ktera vyplni mezeru na trhu, co dnes uz v podstate neni. Musi bojovat s rozjetym vlakem a extermni vlastni cestou masy lidi neziska.saab je dnes saabem ve vyrobe aut a koukni se, jak tato strategie funguje. pokud by byla tvoje teorie spravna, pak se ptam - proc neprodavaji? pros jsou v klinicke smrti? proc krachuji? protoze je to spravna cesta?
a naopak proc BMW navysuje prodeje? proc audi navysuje prodeje? proc MB navysuje prodeje? protoze se vykaslali na tradice a udelali novou cestu, proste masovou azlezitost. a ono proste plati, ze pokud prodam ja auto, neproda ho konkurent a o to jde.jinak ja resim tradici saabu zde na foru z pohledu aut, neresim to, ze ma v portfoliu dalsi produkty. pochybuji, ze nejaky zakaznik saabu resi, ze litaji saab letadla, kdyz si jde kupovat to auto.takze tva teorie je pekna, ale ma vadu - realne ta tva cesta nefunguje. naopak to co rikam ja ostatnim funguje. A to i na ukor, ze fanouskove budou brecet. Koukni se na fanousky BMW furt volaji po tradicich, nemuzou se smirit s RNF, dizly, 3valci, tim ze M3 vazi 1700 kilo apod. a vidis, automobilka prodava vic a vic.
Koukni se na STI jak fanousci volali, ze to zabili super auto. Ano, ale diky tomu zabiti a zacileni na masy se STIcek proda 5x tolik. A automobilka z dobreho pocitu nevyzije, ta potrebuje prodavat.

Judas Priest
9. dubna • 10:51

Pleteš se prakticky ve všem - jak víš jestli někdo na nové auto má nebo ne? Dnes ty ceny nejsou moc vysoké. Jsou dostupné všem, kteří chtějí pracovat, otázkou je zda tomu konkrétnímu člověku to dané nové auto stojí za ty peníze. Obávám se, že mě za ty peníze současné modely tak úplně nestojí. Problém totiž je, že Saaba skutečně drželi spíš fanoušci a když se od nich odvrátil, protože chtěl prodávat masovější auta, ti mu utekli. Jak udělat ze Saaba větší masovku? Kdo by ji kupoval a proč? Měl by konkurovat Loganu nebo autům z Kolína? A proč? V tom případě by se značku asanovat nevyplatilo nikomu a myslím, že to ani není záměrem Spykeru.

x12345678
9. dubna • 13:28

Například proto, že současný saab nemá klientům kromě kdysi slavné značky co nabídnout. Horší auto, než jsou jiná ve třídě za vyšší cenu je prostě koncept, který nefunguje a fungovat nebude. 9-3 turbo se základní cenou nad 1 mil. Kč a doslova absurdními cenami doplňkových položek výbavy plus předpotopní interiér a mizerná nabídka místa uvnitř- jen blázen by to koupil a taky se jich moc nenašlo.
Málokdo, spíš ale nikdo, netuší, proč spyker automobilku kupuje. Nemá vývojovou základnu pro masovou výrobu prodejných aut a ze současné nabídky saabu není použitelné vůbec nic. Může samozřejmě, než bude schopen vyvíjet, koupit podvozkové platformy (například) od fordu a pohonné jednotky (například) od VW, to vše je na trhu samozřejmě k mání, ale dlouho s tím nevydrží. Bude muset vyvinout vlastní prodejná auta v nižší střední a vyrábět je, nebo ten kolotoč někomu dál prodat, třeba číňanům, indům, já nevím komu. Ze současného marasmu ale žádnou prémiovku, prodejnou se slušnou marží, prostě nevytluče.

devettrojka
12. dubna • 17:42

Beauty is in the eye of the beholder. Takze s tim predpotopnim interierem jsi zcela mimo. Nekdo ma proste rad minialismus, jednoduchost a ucelnost. A to v interieru aktualni model 9-3 rozhodne nabizi.

kamil
9. dubna • 16:55

Doporučuji kouknout se do ceníku Saabu, Saab 9-3 1.8turbo v základní výbavě stojí 649.000,- Kč, což má do toho milionu hodně daleko. Za ten milion je 2.0 TS 155 kW v nejvyšší výbavě a pohonem všech kol XWD (haldex) ;-)
S tím vývojem auta nižší střední třídy už začali, píše se o tom v tomto článku, viz info, že stěžejním modelem bude Saab 9-2.
Uvidíme co se ze Saabu nakonec stane.

jogurt
9. dubna • 21:40

nadšení je hezká věc ale realita je realita

Doporučujeme

Články odjinud